اخبارسیاسی
موضوعات داغ

نتایج نهایی انتخابات مجلس یازدهم ۹۸ + جدول قطعی و استان ها

نتایج قطعی انتخابات مجلس یازده ۱۱ و میزان مشارکت در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی

نتایج انتخابات مجلس یازدهم : یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ با رای گیری در ۵۵ هزار شعبه اخذ رای در سراسر ایران در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برای انتخاب ۲۹۰ نماینده مجلس برگزار شد که تاکنون نتایج شمارش آرای ۱۶۲ حوزه انتخابیه (۱۸۶ کرسی) مشخص شده است. با اخبار سیاسی ماگرتا همراه باشید.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ با رای‌گیری در ۵۵ هزار شعبه اخذ رای در سراسر ایران در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برای انتخاب ۲۹۰ نماینده مجلس با مشارکت ۴۲.۵۷ درصدی ایرانیان برگزار شد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور پس از اتمام شمارش آرای انتخابات دوم اسفند یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در نشست خبری یک‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ خود با خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با تشریح فرآیند برگزاری انتخابات، آمار مشارکت در انتخابات را ۲۴ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۴۰۴ نفر از ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ واجد شرایط (۴۲.۵۷ درصد) اعلام کرد.

بر اساس نتایج شمارش آرای حوزه‌های انتخابیه “میانه” استان آذربایجان‌شرقی، “سمیرم” و “لنجان” استان اصفهان، “کرج، اشتهارد و فردیس” استان البرز، “دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره” استان ایلام، “اهواز، باوی، حمیدیه و کارون” استان خوزستان، “زنجان و طارم” استان زنجان، “بیجار” استان کردستان، “کرمانشاه” و “اسلام‌آباد غرب و دالاهو” استان کرمانشاه و “کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان” استان گلستان، کاندیداهای این حوزه‌ها موفق به کسب حد نصاب یک‌پنجم آرای صحیح نشده‌اند و انتخابات در این ۱۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شده است.

همچنین در حوزه انتخابیه “تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس” که ۳۰ کرسی در مجلس دارد، نتایج نهایی در ساعت ۱۴:۲۰ امروز (یک‌شنبه ۴ اسفند) اعلام شد و لیست ائتلاف اصولگرایان با عنوان “ایران سربلند” و به سرلیستی محمدباقر قالیباف هر ۳۰ کرسی این حوزه را به خود اختصاص داد.

جداول زیر به تفکیک استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه، نمایندگان منتخب مجلس یازدهم و یا راه‌یافته به مرحله دوم را نشان می‌دهد:

*این جداول بر اساس اعلام رسمی نتایج توسط وزارت کشور، تکمیل می‌شوند.

*در این جداول حوزه‌های انتخابیه‌ای که انتخابات در آن‌ها به مرحله دوم کشیده شده است، آراء در کنار نام منتخب آمده است و در مواردی که کاندیدا حائز اکثریت آراء شده تنها به تعداد رای اشاره شده است.

*در حوزه‌هایی که به جای تعداد آراء، از واژه “بدون آمار” استفاده شده تعداد آرای نمایندگان منتخب از سوی وزارت کشور اعلام نشده است.

درصد مشارکت در انتخابات مجلس ۹۸

مشارکت در انتخابات در کل کشور ۴۲ درصد، در تهران ۲۵ درصد بود، با وجود کرونا، حوادث آبان و سقوط هواپیما مشارکت خوب بود.

عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری با خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با تریح فرآیند برگزاری انتخابات دوم اسفند، گفت: ما ۱۱۲۳ هیئت اجرایی تشکیل دادیم که کاری بسیار وقت‌گیر است و با توجه به روند انتخابات که معرفی و تایید این هیئت‌ها را می‌طلبید کار وقت‌گیری بود.

وی افزود: آموزش ۳ هزار نفر از دست‌اندرکاران امر انتخابات و ۴۵۹۶ هزار نفر از کسانی که در سایر امور فعال بودند انجام شد و از میان ۱۶ هزار نفری که ثبت‌نام کردند بین ۵۲۳۲ نفر در مجلس و ۲۵ نفر در خبرگان رقابت‌ها را شاهد باشیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه واجدین شرایط ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر هستند، اظهار کرد: ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار نفر رای اولی داشتیم که حضورشان در انتخابات بسیار خوب بوده است.

وزیر کشور با بیان اینکه برخی می‌گفتند میزان مشارکت در اختیار وزارت کشور بود، اما اعلام نکردیم، تصریح کرد: حتما باید کار قانونی پیش رود و با امضای صورت جلسه در هیئت نظارت و هیئت‌های اجرایی انجام شود و به تأیید شورای نگهبان برسد و سیستم ما هم بیش از ۹۹ درصد فعال بود.

رحمانی فضلی افزود: ۲۴ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۴۰۴ نفر که ۴۸ درصد بانوان و ۵۲ درصد آقایان هستند که مشارکت کردند.

وی با بیان اینکه ۴۲/۵۷ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند، گفت: این درحالی بود که ما هم ورود بیماری کرونا را داشتیم و هم شرایط سیاسی و مسائلی مثل سقوط هواپیما، حوادث آبان و دی را داشتیم و در این شرایط این میزان حضور و مشارکت مردم کاملا قابل قبول است.

وزیر کشور افزود: امروز کسانی که به امر نتایج رای گیری اعتراض دارند می‌توانند شکایت خود را اعلام کنند تا طی هفت روز بررسی شود و نهایتاً صحت آن اعتراض را شورای نگهبان اعلام کند.

رحمانی فضلی ادامه داد: مشکل قطعی برق در روز انتخابات در هیچ نقطه کشور نداشتیم و وزارت ارتباطات یک مانور عظیم مخابراتی در کشور انجام دادند و هیچ مورد قطعی ارتباط نداشتیم و بیش از ۲۵ میلیون نفر استعلام انجام شد که همه این‌ها بدون مشکل رخ داد.

وی اظهار کرد: ستاد کل نیرو‌های مسلح هم همراهی بسیار خوبی با ما داشت و وزارت راه هم همه راه‌های ارتباطی را برای انجام امر انتخابات تامین کرد.

وزیر کشور با تاکید بر تامین امنیت در جریان انتخابات گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های بسیاری که توسط بیگانگان و رسانه‌هایشان انجام شده بود، نیرو‌های نظامی ما اعم از سپاه و بسیج و ناجا امنیت را به طور کامل فراهم کردند و با مواردی که بود برخورد کردند و اجازه برهم خوردن امنیت انتخابات را ندادند.

رحمانی فضلی با اشاره به درصد مشارکت مردم در تهران اظهارکرد: درصد مشارکت مردم در استان تهران ۲ میلیون ۵۳۹ هزار و ۷۶۳ نفر بود که مساوی با ۲۶/۲ درصد است. در کل شهر تهران و شمیرانات نیز ۱ میلیون ۸۴۱ هزار و ۸۹۱ نفر برابر با ۲۵/۴ درصد مشارکت کردند.‌ وی افزود: در قم مردم بیش از ۴۳ درصد شرکت کردند که لازم است از آنان هم تشکر شود که با توجه به ورود کرونا این مشارکت انجام شد.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره انجام قرنطینه برای مقابله با کرونا گفت: برای قرنطینه باید وزارت بهداشت تصمیم بگیرد و اگر چنین تصمیمی انجام شود وزارت کشور در خدمت است.

رحمانی فضلی با اشاره به درصد بیشترین و کمترین مشارکت در انتخابات در کل کشور اظهار کرد: بیشترین درصد مشارکت در استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۱ درصد بود و کمترین مشارکت هم به استان تهران با ۲۶/۲ درصد مربوط است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی اینکه بر چرا با وجود ورود ویروس کرونا به داخل کشور انتخابات به تعویق نیفتاد، گفت: از روزی که مشخص شد کرونا وارد کشور شده از همان روز هم به مردم اعلام شد. برخی توصیه‌های شاید دلسوزانه از طرف برخی افراد غیررسمی حتی در این ایام به ما صورت گرفت که حتی بهتر بود ورود کرونا اعلام نمی‌شد و انتخابات برگزار می‌شد، اما آقای روحانی از ابتدا تاکید داشت که هر زمان که مشخص شد کرونا وارد شده به مردم اعلام کنید؛ چرا که به جان مردم مربوط است.

وزیر کشور افزود: حتی در مورد شهر قم هم می‌گفتند که انتخابات را در آن شهر به تعویق بیندازیم، ولی من به عنوان مسئول انتخابات نپذیرفتم چرا که تقویم انتخابات ما به گونه‌ای است که اگر انتخابات انجام نشود تشکیل مجلس بعدی به تعویق می‌افتاد که به هرحال برخلاف آنچه در مورد کرونا مطرح بود مردم قم مشارکت ۴۳ درصدی داشتند.

بیش از ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار نفر رای اولی هستند. همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان نیز همزمان در تهران، خراسان‌های شمالی و رضوی، قم و فارس برگزار می‌شود.

کار شمارش آراء در حوزه های کوچک تر و روستاهای استان های مختلف کشور از ساعاتی پیش آغاز شده و حتی نتایج اولیه و در برخی موارد غیر رسمی هم در رسانه ها و شبکه های اجتماعی از نتیجه آراء مردم اعلام شده است. به همین منظور در این گزارش به صورت لحظه به لحظه نتایج انتخابات در استان های مختلف بروز رسانی و اطلاع رسانی خواهد شد.

درصد مشارکت در انتخابات مجلس

نتایج انتخابات در شهرهای مختلف ایران

نتایج انتخابات در استان آذربایجان شرقی:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۱تبریز، آذرشهر و اسکومسعود پزشکیان 
۲تبریز، آذرشهر و اسکواحمدعلی رضابیگی 
۳تبریز، آذرشهر و اسکوروح‌الله متفکر آزاد 
۴تبریز، آذرشهر و اسکوسید محمدرضا میرتاج‌الدینی 
۵تبریز، آذرشهر و اسکومحمدحسین فرهنگی 
۶تبریز، آذرشهر و اسکوعلیرضا منادی‌سفیدان 
۷بستان‌آبادغلامرضا نوری‌قزلجه۱۷.۱۲۷
۸ملکانسید علی موسوی۲۰.۱۴۰
۹شبسترجعفر راستی۱۲.۵۹۶
۱۰سرابیوسف داوودی۲۰.۲۰۸
۱۱میانهمهدی اسماعیلی۱۶.۸۶۶
۱۲میانهعلی شامی (۱۱.۷۰۳) و بهنام صفایی (۱۱.۰۳۴)دور دوم
۱۳اهر و هریساحمد محرم‌زاده‌یخفروزان۲۹.۸۲۶
۱۴کلیبر، خداآفرین و بخش هوراندحسین حاتمی۱۷.۶۲۵
۱۵هشترود و چاراویماقسید حمزه امینی۱۴.۲۷۷
۱۶بنابمحمد باقری۲۲.۵۴۴
۱۷ورزقانالله‌ویردی دهقان۲۲.۸۲۴
۱۸مرند و جلفامعصومه پاشایی‌بهرام۴۰.۲۹۴
۱۹مراغه و عجب‌شیرعلی علیزاده۴۴.۶۹۱

نتایج غیر رسمی شمارش آرا در حوزه انتخابی تبریز، اسکو و آذرشهر از مجموع ۹۷۰صندوق؛

۱. پزشکیان ۱۰۰۸۹۰ رای
۲. بیگی ۹۶۰۰۰ رای
۳. متفکرآزاد ۹۳۰۰۰ رای
۴. میرتاج‌الدینی ۹۱۰۰۰ رای
۵. فرهنگی ۸۹۰۰۰ رای
۶. منادی ۷۹۰۰۰ رای
۷. سعیدی ۷۸۳۰۰ رای


نتایج انتخابات در استان آذربایجان غربی:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۲۰ارومیهسید سلمان ذاکر۱۳۸.۴۳۶
۲۱ارومیهروح‌الله حضرت‌پورطلاتپه۸۶.۹۱۰
۲۲ارومیهوحید جلال‌زاده۸۰.۰۹۴
۲۳سلماسیعقوب رضازاده۲۴ هزار ۷۶۷
۲۴مهابادجلال محمودزاده۱۹ هزار ۳۰۴
۲۵میاندوآبمهدی عیسی‌زاده۴۳.۰۱۶
۲۶شاهین‌دژ و تکابحسن همتی۱۲.۵۶۶
۲۷نقده و اشنویهعلی زنجانی‌حسنلویی۷۸.۶۷۳
۲۸خوی و چایپارهعادل نجف‌زاده۶۸.۴۹۸
۲۹پیرانشهر و سردشتکمال حسین‌پور۳۵.۶۹۷
۳۰بوکانانور حبیب‌زاده بوکانی۲۶ هزار و ۹۶۵
۳۱ماکو، چالدران، پلدشت و شوطمحمد علیپور۲۰.۱۳۰

نتایج انتخابات در استان اردبیل:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۳۲اردبیل، نمین، نیر و سرعینعلی نیکزاد۱۱۷.۶۱۲
۳۳اردبیل، نمین، نیر و سرعینسید کاظم موسوی۵۹.۵۱۶
۳۴اردبیل، نمین، نیر و سرعینصدیف بدری۵۳.۷۰۸
۳۵مشکین‌شهرمحمود عباس‌زاده۳۲ هزار و ۲۵۴
۳۶پارس‌آباد و بیله‌سوارعباس جهانگیرزاده۲۴ هزار و ۷۷۲
۳۷خلخال و کوثرسید غنی نظری‌خانقاه۲۲.۴۸۹
۳۸گرمیولی اسماعیلی۲۴ هزار و ۱۶۹

نتایج قطعی انتخابات در استان اصفهان:

استان اصفهان

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۳۹اصفهانامیرحسین بانکی‌پورفرد۲۴۵.۶۲۹
۴۰اصفهانعباس مقتدایی‌خوارسگانی۲۲۸.۰۳۸
۴۱اصفهانمهدی طغیانی۱۸۸.۰۰۳
۴۲اصفهانزهرا شیخی‌مبارکه۱۷۲.۸۵۰
۴۳اصفهانحسین میرزایی۱۶۳.۳۷۰
۴۴نجف‌آباد، تیران و کرونابوالفضل ابوترابی۵۷.۷۰۰
۴۵فریدن، فریدون‌شهر و چادگانحسین محمدصالحی‌دارانی۲۶.۹۲۰
۴۶مبارکهپروین صالحی‌مبارکه۱۲.۰۷۵
۴۷اردستانسید صادق طباطبایی‌نژاد۱۳.۲۲۹
۴۸شاهین‌شهر، میمه و برخوارحسینعلی حاجی‌دلیگانی۶۳.۷۷۰
۴۹شهرضا و دهاقانسمیه محمودی۲۰.۵۴۲
۵۰خمینی‌شهرمحمدتقی نقدعلی۳۶.۰۵۵
۵۱نایین، خور و بیابانکالهام آزاد۸.۵۷۰
۵۲سمیرمرحیم کریمی (۵.۹۵۹) و اصغر سلیمی (۵.۹۰۸)دور دوم
۵۳نطنز و بخش قمصررحمت‌الله فیروزی‌پوربادی۱۱.۲۵۱
۵۴لنجانعلی یوسف‌پور (۹.۵۵۸) و حسین رجایی‌ریزی(۸.۶۴۶)مرحله دوم
۵۵کاشان و آران بیدگلسید جواد ساداتی‌نژاد۸۸.۹۴۶
۵۶فلاورجانسید ناصر موسوی‌لارگانی۲۶.۹۰۲
۵۷گلپایگیان و خوانسارمسعود خاتمی  تعداد رای: ۲۱.۴۷۱

نتایج قطعی انتخابات در استان البرز:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۵۸کرج، اشتهارد و فردیسمهدی عسگری۸۷.۸۰۸
۵۹کرج، اشتهارد و فردیسفاطمه آجورلو (۶۱.۰۵۸) و علیرضا عباسی (۵۲.۷۲۶)مرحله دوم
۶۰ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقانعلی حدادی۴۳.۲۳۳

نتایج انتخابات در استان ایلام:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۶۱ایلام، ایوان و چرداولعلی‌اکبر بسطامی۴۲.۲۹۶
۶۲ایلام، ایوان و چرداولسارا فلاحی۳۶.۹۰۹
۶۳دهلران، دره شهر، آبدانان و بدرهبهزاد علیزاده (۱۸.۵۰۵) و صادق کرمی (۱۶.۳۷۲)دور دوم

نتایج انتخابات در استان بوشهر:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۶۴کنگان، دیر و جمموسی احمدی۳۸.۹۹۸
۶۵دشتی و تنگستانغلامحسین کرمی۲۹.۰۵۷
۶۶بوشهر، گناوه و دیلمعبدالکریم جمیریبدون آمار
۶۷دشتستانابراهیم رضایی۳۶.۵۸۱

نتایج قطعی انتخابات در استان تهران:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۶۸تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسمحمدباقر قالیباف۱.۲۶۵.۲۸۷
۶۹تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسسید مصطفی آقامیرسلیم۸۹۲.۳۱۸
۷۰تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسمرتضی آقاتهرانی۸۶۸.۰۲۵
۷۱تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسالیاس نادران۸۶۱.۹۵۶
۷۲تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسسید محسن دهنوی۸۲۹.۲۹۲
۷۳تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسسید محمود نبویان۸۲۱.۲۰۳
۷۴تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسسید احسان خاندوزی۸۰۱.۶۹۶
۷۵تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیساقبال شاکری۷۹۵.۲۱۱
۷۶تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسابوالفضل عمویی۷۹۲.۹۶۴
۷۷تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسبیژن نوباوه‌وطن۷۹۲.۵۶۵
۷۸تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسمجتبی توانگر۷۸۹.۹۱۳
۷۹تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسفاطمه رهبر۷۸۷.۴۸۵
۸۰تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسمحسن پیرهادی۷۸۵.۴۵۰
۸۱تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسروح‌الله ایزدی‌خواه۷۸۴.۴۵۶
۸۲تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیساحمد نادری۷۸۳.۵۴۵
۸۳تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسعبدالحسین روح‌الامینی۷۷۹.۴۷۹
۸۴تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسسید نظام‌الدین موسوی۷۷۸.۶۱۸
۸۵تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسزهره الهیان۷۷۳.۲۶۳
۸۶تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسمالک شریعتی۷۶۸.۱۳۹
۸۷تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسمهدی شریفیان۷۶۰.۰۱۶
۸۸تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسسید رضا تقوی۷۵۳.۳۰۷
۸۹تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسسمیه رفیعی۷۴۲.۹۷۵
۹۰تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسسید علی یزدی‌خواه۷۴۲.۳۹۴
۹۱تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسعلی خضریان۷۴۰.۰۳۳
۹۲تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسرضا تقی‌پور انوری۷۲۸.۲۳۸
۹۳تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسفاطمه قاسمپور۷۲۶.۰۰۷
۹۴تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسمجتبی رضاخواه۷۲۳.۷۲۹
۹۵تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسزهره لاجوردی۷۱۴.۹۳۱
۹۶تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسغلامحسین رضوانی۷۱۱.۶۰۸
۹۷تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیسعزت‌الله اکبری‌تالارپشتی۶۴۲.۲۱۴
۹۸دماوند و فیروزکوهسید احمد رسولی‌نژاد۱۵.۸۵۶
۹۹رباط‌کریم و بهارستانحسن نوروزی۳۹.۴۲۹
۱۰۰ورامین و پیشواحسین نوش‌آبادی۴۴.۱۷۵
۱۰۱شهریار، قدس و ملاردحسین حق‌وردی۱۰۸.۶۸۱
۱۰۲پاکدشتفرهاد بشیری۳۷.۲۲۷

نتایج قطعی انتخابات در استان چهارمحال و بختیاری:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۱۰۳لردگان و خانمیرزاحسین بامیری۳۱.۴۱۴
۱۰۴شهرکرد، بن و ساماناحود راستینه‌هفشجانی۳۵.۸۷۹
۱۰۵بروجنامیرقلی جعفری‌بروجنی۱۱.۸۶۳
۱۰۶اردل و فارسان و کوهرنگ و کیارقدرت‌الله حمزه‌شلمزاری۳۹.۸۰۹

نتایج قطعی انتخابات در استان خراسان جنوبی:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۱۰۷بیرجند و درمیان و خوسفحسین خسروی‌اسفزار۷۲.۸۷۲
۱۰۸فردوس، سرایان، طبس و بشرویهمجید نصیرایی۳۷.۳۳۴
۱۰۹نهبندان و سربیشهمصطفی نخعی۱۷.۳۴۱
۱۱۰قائنات و زیرکوهسلمان اسحاقی۲۱.۹۳۴

نتایج انتخابات در استان خراسان رضوی:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۱۱۵مشهد و کلاتنصرالله پژمان‌فر۴۳۹.۹۴۰
۱۱۶مشهد و کلاتسید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی۳۹۷.۴۴۸
۱۱۷مشهد و کلاتجواد کریمی‌قدوسی۳۹۴.۵۳۷
۱۱۸مشهد و کلاتمحمد حسین حسین‌زاده‌بحرینی۳۹۳.۱۳۷
۱۱۹مشهد و کلاتفاطمه رحمانی۳۰۹.۵۱۲
۱۲۰تربت‌جام، تایباد و باخزرجلیل رحیمی‌جهان‌آبادی۹۸.۲۴۸
۱۲۱کاشمر، بردسکن و خلیل‌آبادجواد نیک‌بین۲۹.۴۸۷
۱۲۲تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوهمحسن زنگنه۵۶.۷۰۶
۱۲۳چناران و طرقبه شاندیزحسین عباس‌زاده۲۳.۳۱۶
۱۲۴گناباد و بجستانمحمد صفایی‌دلویی۲۳.۶۰۷
۱۲۵سبزوار، جغتای، جوین و خوشابعلی‌اصغر عنابستانی۸۰.۰۲۸
۱۲۶سبزوار، جغتای، جوین و خوشاببهروز محبی‌نجم‌آبادی۶۷.۵۸۲
۱۲۷نیشابور و فیروزهاحسان ارکانی۷۳.۸۱۸
۱۲۸نیشابور و فیروزههاجر چنارانی۴۷.۸۳۹
۱۲۹فریمان، سرخس، بخش‌های احمدآباد و رضویهاحسان قاضی‌زاده‌هاشمی۵۶.۴۵۴
۱۳۰قوچان و فاروجعلی آذری۴۴.۰۳۳
۱۳۱درگزحسن رزمیان‌مقدم۹.۱۸۴
۱۳۲خواف و رشتخواراکبر احمدپور۶۳.۹۹۴

نتایج قطعی انتخابات در استان خراسان شمالی:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۱۱۱بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان  
۱۱۲بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان  
۱۱۳شیروانعلی جدی۲۸.۷۷۹
۱۱۴اسفراینامان‌الله حسین‌پور۱۹.۳۱۲

نتایج قطعی انتخابات در استان خوزستان:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۱۳۳اهواز و باویسید کریم حسینی۹۹.۱۰۶
۱۳۴اهواز و باویمجتبی یوسفی۶۵.۹۲۳
۱۳۵اهواز و باویشبیب جویجری (۴۱.۲۳۷) و احمد سراج (۳۷.۹۳۴)مرحله دوم
۱۳۶آبادانمحمد مولوی۳۵.۰۰۵
۱۳۷آبادانمجتبی محفوظی۲۱.۴۰۲
۱۳۸آبادانجلیل مختار۱۹.۸۴۲
۱۳۹بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان و بخش جولکیحبیب آغاجری۳۰.۴۳۰
۱۴۰رامهرمز و رامشیرابراهیم متینیان۲۴.۵۱۹
۱۴۱دزفولسید احمد آرایی۹۹.۱۰۴
۱۴۲شادگانمجید ناصری‌نژاد۱۲.۰۵۵
۱۴۳مسجد سلیمان، لالی، هفتگل و اندیکاعلیرضا ورناصری‌قندعلی۳۷.۴۱۱
۱۴۴اندیمشکفریدون حسنوند۲۳.۸۲۴
۱۴۵ایذه و باغملکعبدالله ایزدپناه۳۳.۲۸۰
۱۴۶شوشتر و گتوندسهراب گیلانی۳۱.۸۵۳
۱۴۷خرمشهرسید لفته احمدنژاد۹.۶۳۸
۱۴۸بهبهان و آغاجریمحمد طلاآب‌زرگه۱۸.۰۲۸
۱۴۹دشت آزادگان و هویزهقاسم ساعدی۱۹.۵۸۹
۱۵۰شوشمحمد کعب‌عمیر۲۳.۳۵۸

نتایج انتخابات در استان زنجان:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۱۵۱زنجان و طارممصطفی طاهری۵۹.۶۰۳
۱۵۲زنجان و طارممهدی باقری و نبی‌الله محمدیمرحله دوم
۱۵۳ابهر، خرمدره و سلطانیهحسین‌ شجاعی‌علی‌آبادی۱۹.۴۵۴
۱۵۴ماه‌نشان، ایجرود، دهستان‌های بوغداکندی و قلتوقسید مرتضی خاتمی۱۷.۷۶۳
۱۵۵خدابندهسید البرز حسینی۳۰.۸۵۲


نتایج قطعی انتخابات در استان سمنان: 

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۱۵۶شاهرودعلی اصغر خانی۳۴.۰۸۳
۱۵۷سمنان، مهدی‌شهر و سرخهعباس گلرو۳۲.۴۱۱
۱۵۸دامغانعلی‌اکبر علیزاده‌برمی۱۱.۰۲۱
۱۵۹گرمسار و آراداناردشیر مطهری۱۳.۱۳۰

نتایج انتخابات در استان سیستان و بلوچستان:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۱۶۰زاهدانحسینعلی شهریاری۶۵.۰۴۲
۱۶۱زاهدانفداحسین مالکی۶۳.۲۷۷
۱۶۲زابل، زهک و هیرمندمحمد سرگزی۷۶.۶۸۴
۱۶۳زابل، زهک و هیرمندحبیب‌الله دهمرده۶۴.۳۱۴
۱۶۴چابهار، نیک‌شهر و کنارکمعین‌الدین سعیدی۹۰.۸۶۳
۱۶۵خاش، نصرت‌آباد، میرجاوه و کوریناسماعیل حسین‌زهی۴۳.۱۴۸
۱۶۶ایرانشهر، سرباز، رلگان، فنوج، لاشار، بنت و آشارعبدالناصر درخشان۹۵.۸۹۶
۱۶۷سراوان، سیب، سوران و زابلیملک فاضلی۴۳.۵۳۰

نتایج انتخابات در استان فارس:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۱۶۸شیراز و زرقانعلیرضا پاک‌فطرت۱۹۳.۷۹۰
۱۶۹شیراز و زرقانروح‌الله نجابت۱۲۲.۸۰۷
۱۷۰شیراز و زرقانجعفر قادری۱۱۶.۶۸۴
۱۷۱شیراز و زرقانابراهیم عزیزی۱۱۴.۳۲۹
۱۷۲داراب و زرین‌دشتمحمدجواد عسگری۵۰.۹۷۹
۱۷۳سروستان، کوار و خرامهعبدالعلی رحیمی‌مظفری۳۷.۷۷۱
۱۷۴مرودشت، ارسنجان و پاسارگادجلال رشیدی‌کوچی۳۲.۴۶۹
۱۷۵لارستان، خنج و گراشحسین حسین‌زاده۲۸.۳۹۹
۱۷۶فساحجت‌الله فیروزی۳۲.۳۱۹
۱۷۷جهرممحمدرضا رضایی‌کوچی۳۹.۹۴۰
۱۷۸آباده و بواناترحیم زارع۲۶.۳۰۶
۱۷۹نی‌ریز و استهبانفرهاد طهماسبی۲۸.۸۴۷
۱۸۰ممسنی و رستممجید انصاری۵۰.۰۰۸
۱۸۱اقلیدمسلم صالحی۱۴.۵۸۰
۱۸۲فیروزآباد، فراش‌بند، قیر و کارزینمحمدمهدی فروردین۲۹.۶۶۱
۱۸۳کازرونفریدون عباسی‌دوانی۲۷.۹۱۹
۱۸۴لامرد و مهرسید موسی موسوی۳۷.۷۳۶
۱۸۵سپیدانمحسن علیزاده۲۲.۵۳۴

نتایج انتخابات در استان قزوین:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۱۸۶قزوین، آبیک و البرزفاطمه محمدبیگی۱۰۸.۹۲۴
۱۸۷قزوین، آبیک و البرزلطف‌الله سیاه‌کلی۸۳.۵۵۵
۱۸۸تاکستانرجب رحمانی۲۶.۰۴۵
۱۸۹بوئین‌زهراروح‌الله عباسپور۳۷.۵۸۹

نتایج انتخابات در استان قم:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۱۹۰قماحمد امیرآبادی‌فراهانی۲۱۸.۳۱۵
۱۹۱قممجتبی ذوالنوری۲۰۴.۷۵۸
۱۹۲قمعلیرضا زاکانی۱۹۰.۴۲۲

نتایج انتخابات در استان کردستان:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۱۹۳سنندج و دیواندرهسید مهدی فرشادان۳۵.۷۱۶
۱۹۴سنندج و دیواندرهمحسن فتحی۳۲.۵۱۸
۱۹۵بیجارحمدالله کریمی (۶.۸۴۷) و علیرضا زندیان (۵.۸۳۷)دور دوم
۱۹۶سقز و بانهبهزاد رحیمی۳۴.۴۳۹
۱۹۷قروه و دهگلانپرویز اوسطی۱۷.۱۹۶
۱۹۸مریوان و سروآبادشیوا قاسمی‌پور۸.۵۲۸

نتایج انتخابات در استان کرمان:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۱۹۹کرمان و راورمحمدرضا پورابراهیمی‌داورزنی۱۳۰.۱۹۵
۲۰۰کرمان و راورمحمدمهدی زاهدی۹۰.۷۱۴
۲۰۱رفسنجان و انارحسین جلالی۵۳.۷۸۸
۲۰۲زرند و کوهبنانعفت شریعتی‌کوهبنانی۴۴.۴۵۳
۲۰۳کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریابمنصور شکراللهی۱۰۵.۱۴۷
۲۰۴سیرجان و بردسیرحسن پوربیگلری۴۸.۸۶۴
۲۰۵جیرفتذبیح‌الله اعظمی‌ساردویی۵۳.۲۰۲
۲۰۶بم، ریگان، فهرج و نرماشیرموسی غضنفرآبادی۷۹.۳۹۲
۲۰۷شهر بابکمصطفی رضاحسینی‌قطب‌آبادی۱۳.۳۵۰
۲۰۸بافت، رابر و ارزوئیهصمدالله الله‌محمدی۱۸.۰۰۲

نتایج قطعی انتخابات در استان کرمانشاه:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۲۰۹کرمانشاهعبدالرضا مصری۹۵.۰۶۱
۲۱۰کرمانشاهمحمد رشیدی۵۷.۱۷۰
۲۱۱کرمانشاهسلطان محمدی‌بابازیدی (۴۰.۱۵۷) و ابراهیم عزیزی (۳۹.۴۹۵)مرحله دوم
۲۱۲کنگاور، صحنه و هرسینعلی رضایی۳۶.۰۶۶
۲۱۳اسلام‌آباد غرب و دالاهومجتبی بخشی‌پور (۱۴.۳۴۹) و نادر نادری (۱۳.۱۲۷)مرحله دوم
۲۱۴قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغربشهریار حیدری۲۷.۸۰۱
۲۱۵سنقرسید جواد حسینی‌کیا۱۰.۹۳۵
۲۱۶پاوه، جوانرود، ثلاث‌باباجانی و روانسرآرش زره‌تن‌لهونی۳۰.۶۱۶

نتایج انتخابات در استان کهگیلویه و بویر احمد:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۲۱۷کهگیلویه، بهمئی، چرام و لندهسید محمد موحد۷۵.۸۵۱
۲۱۸گچساران و باشتغلامرضا تاجگردون۳۸.۳۵۲
۲۱۹بویراحمد و دنامهدی روشنفکر۶۶.۵۹۹

نتایج انتخابات در استان گلستان:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۲۲۰گرگان و آق‌قلارمضانعلی سنگدوینی۵۳.۱۰۰
۲۲۱گرگان و آق‌قلاغلامرضا منتظری۴۰.۸۹۳
۲۲۲مینودشت، کلاله، مراوه‌تپه و گالیکشرضا آریان‌پور۴۲.۹۴۷
۲۲۳آزادشهر و رامیانغلامعلی کوهساری۳۸.۶۱۵
۲۲۴گنبد کاووسامامقلیچ شادمهر۳۱.۸۲۶
۲۲۵علی‌آبادرحمت‌الله نوروزی۳۵.۹۰۷
۲۲۶کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشانعبدالجلال ایری (۲۱.۲۰۶) و رجب محمدآبادی (۱۴.۹۸۳)مرحله دوم

نتایج انتخابات در استان گیلان:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۲۲۷رشتجبار کوچکی‌نژاد۵۰.۶۸۵
۲۲۸رشتسید علی آقازاده‌دافساری۴۷.۰۵۷
۲۲۹رشتمحمدرضا احمدی۳۳.۹۹۲
۲۳۰لنگرودپرویز محمدنژاد قاضی‌محله۲۲۶۳۳
۲۳۱رودبارمهرداد گودرزوندچگینی۱۶.۱۹۹
۲۳۲بندر انزلیاحمد دنیامالی۱۶.۷۳۵
۲۳۳صومعه‌سراکاظم دلخوش‌اباتری۲۸.۱۷۶
۲۳۴رودسر و املشمحمد صفری‌ملک‌میان۲۵.۴۷۴
۲۳۵تالش و رضوان‌شهرحسن محمدیاری۳۰.۸۲۷
۲۳۶فومن و شفتخلیل بهروزی‌فر۴۷.۸۵۱
۲۳۷آستانه اشرفیهمحمدعلی رمضانی‌دستک۱۳.۹۴۸
۲۳۸لاهیجانرسول فرخی‌میکال۱۸.۶۲۰
۲۳۹آستاراغلامرضا مرحبا۱۴.۸۳۴

نتایج انتخابات در استان لرستان:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۲۴۰خرم‌آباد و دورهمرتضی محمودوند۴۳.۸۳۴
۲۴۱خرم‌آباد و دورهمهرداد ویس‌کرمی۳۸.۰۷۷
۲۴۲بروجردعباس گودرزی۴۹.۱۷۰
۲۴۳بروجردفاطمه مقصودی۱۷.۸۹۱
۲۴۴الیگودرزمحمد خدابخشی۲۹.۳۸۱
۲۴۵دلفان و سلسلهیحیی ابراهیمی۲۹.۴۴۶
۲۴۶دورود و ازناحسین گودرزی۲۸.۴۳۰
۲۴۷پلدخترسید حمیدرضا کاظمی۲۵.۶۸۹
۲۴۸کوهدشتمحمدرضا مبلغی۶۲.۰۵۵

نتایج انتخابات در استان مازندران:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۲۴۹ساری و میاندرودمنصورعلی زارعی‌کیاپی۶۶.۲۲۵
۲۵۰ساری و میاندرودعلی بابایی‌کارنامی۴۲.۰۲۶
۲۵۱قائمشهر، سوادکوه و جویبارکیوان مرادیان‌کوچکسرایی۶۱.۹۸۰
۲۵۲قائمشهر، سوادکوه و جویبارکمال علی‌پورخنکداری۵۷.۸۲۳
۲۵۳نوشهر و چالوسمحمدعلی محسنی‌بندپی۲۴.۰۹۲
۲۵۴نور و محمودآبادولی‌الله فرزانه۳۵.۳۴۷
۲۵۵بهشهر، نکا و گلوگاهغلامرضا شریعتی‌اندراتی۵۷.۹۴۵
۲۵۶بابلعلی کریمی‌فیروزجایی۵۳.۵۶۹
۲۵۷بابلمهدی سعادتی بیشه‌سرس۵۰.۷۲۳
۲۵۸بابلسر و فریدونکنارعلی‌اصغر باقرزاده۳۰.۴۳۰
۲۵۹آملرضا حاجی‌پور۵۷.۹۵۱
۲۶۰تنکابن، رامسر و عباس‌آبادسید شمس‌الدین وهابی۴۴.۹۷۳

نتایج انتخابات در استان مرکزی:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۲۶۱اراک، کمیجان و خندابعلی‌اکبر کریمی۷۶.۳۸۷
۲۶۲اراک، کمیجان و خندابمحمدحسن اصغری۵۴.۹۷۹
۲۶۳خمینعلیرضا نظری۱۵.۱۵۷
۲۶۴محلات و دلیجانعلیرضا سلیمی۱۰.۴۷۱
۲۶۵تفرش، آشتیان و فراهانسینا کمال‌خانی۱۳.۷۵۲
۲۶۶شازندمحمود احمدی‌بیغش۲۴.۴۵۲
۲۶۷ساوه و زرندیهمحمد سبزی۲۷.۵۴۴

نتایج قطعی انتخابات در استان هرمزگان:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۲۶۸بندر عباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیراحمد مرادی۱۶۷.۰۸۴
۲۶۹بندر عباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیرمحمد آشوری‌تازیانی۹۳.۸۴۲
۲۷۰بندر عباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیرمنصور آرامی۸۷.۸۷۰
۲۷۱بندر لنگه، بستک و پارسیاناحمد جباری۳۰.۷۰۲
۲۷۲میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگردحسین رئیسی۱۰۳.۴۷۰

نتایج قطعی انتخابات در استان همدان:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۲۷۳همدان و فامنینحمیدرضا حاجی‌بابایی۹۵.۷۲۷
۲۷۴همدان و فامنیناحمدحسین فلاحی۴۸.۲۴۶
۲۷۵ملایراحد آزادی‌خواه۳۶.۴۷۸
۲۷۶ملایرهادی بیگی‌نژاد۲۲.۰۶۲
۲۷۷بهار و کبودرآهنگعیسی جعفری۳۶.۸۸۴
۲۷۸رزن و درگزینحسن لطفی۱۹.۸۶۵
۲۷۹نهاوندعلیرضا شهبازی۱۸.۵۷۸
۲۸۰اسدآبادکیومرث سرمدی‌واله۲۶.۱۱۱
۲۸۱تویسرکانمحمدمهدی مفتح۱۶.۲۵۸

نتایج انتخابات در استان یزد:

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۲۸۲یزد، اشکذر و ندوشنمحمدصالح جوکار۱۰۵.۵۴۹
۲۸۳اردکانمحمدرضا دشتی‌اردکانی۱۸.۸۴۸
۲۸۴مهریز و بافقمحمدرضا صباغیان‌بافقی۲۶.۸۶۵
۲۸۵تفت و میبدسید جلیل میرمحمدی‌میبدی۲۰.۲۸۶

اقلیت‌های مذهبی

ردیفحوزه انتخابیهنماینده منتخبتعداد آراء
۲۸۶زرتشتیاناسفندیار اختیاری کسنویه‌یزد۳.۴۶۸
۲۸۷آشوریان و کلدانیهمایون سامه‌یح نجف‌آبادی۱.۲۶۱
۲۸۸مسیحیان ارمنی جنوب ایرانروبرت بگلریان۱.۱۵۸
۲۸۹ارامنه شمالشاوردیان۵.۲۷۵
۲۹۰کلیمیانشارلی انویه‌تکیه۱.۰۷۱

این جداول بر اساس اعلام‌ تدریجی نتایج توسط ستاد انتخابات کشور تا ساعت ۱۶:۴۰ یک‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ بروزرسانی شده و نتایج مندرج در آن قطعی و نهایی است.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 15 =