مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارسیاسی
موضوعات داغ

اسامی رد صلاحیت شدگان مجلس یازدهم کدامند؟

لیست رد صلاحیت و تایید صلاحیت شدگان مجلس ۹۸ و قوانین انتخابات مجلس شورای اسلامی

اسامی رد صلاحیت شدگان مجلس یازدهم 98 : جلسات بررسی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دیشب در هیئت‌های نظارت بر انتخابات به پایان رسید.کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: «با تلاش شبانه روزی اعضای هیئت نظارت بر انتخابات در استانها، کار بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس پایان یافت، اگرچه زمان بررسی بسیار کم و تعداد پرونده‌ها بسیار بود، اما تلاش شد هیچ پرونده‌ای در این فرصت محدود، بررسی نشده باقی نماند». با اخبار سیاسی ماگرتا همراه باشید.

گام سوم برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) با اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت برداشته شد و افرادی که صلاحیتشان تایید نشده پنج روز فرصت دارند اعتراض خود را به شورای نگهبان تسلیم کنند.

رد صلاحیت مجلس ۹۸
رد صلاحیت مجلس ۹۸

رد و تایید صلاحیت شدگان مجلس یازدهم به تفکیک استان ها

بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، نظر هیات های نظارت درباره تایید یا رد صلاحیت داوطلبان امروز به افراد اعلام می‌شود و آن دسته از داوطلبانی که صلاحیتشان تایید نشده تا ۲۶ دی ماه فرصت دارند شکایت خود را به همراه مدارک به دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان و یا هیات مربوطه در تهران ارایه کرده و رسید دریافت کنند.

آنطور که مسئولان هیات‌های نظارت در استانها گفته اند، تخلفات مالی، اظهارنظر خلاف منافع کشور، استعفا ندادن در موعد قانونی و نقص در پرونده از علل اصلی رد صلاحیت‌هاست و گرایش‌های سیاسی افراد در آن نقش ندارد.

آذربایجان شرقی: در استان آذربایجان شرقی ۱۳ درصد داوطلبان انتخابات قبل از بررسی‌ صلاحیت انصراف دادند و از بین ۸۷ درصد باقی مانده، صلاحیت ۴۰ درصد افراد تایید شد. در بین رد صلاحیت شدگان نمایندگان فعلی شامل معصومه آقاپور، الله قلی قلی زاده دیده می شود ضمن آنکه اکبر اعلمی و مهدی دواتگری نمایندگان ادوار نیز رد صلاحیت شده اند.

آذربایجان غربی: در این استان از مجموع ۵۳۱ نامزد ثبت‌نامی ۴۴ نفر توسط هیات اجرایی رد صلاحیت شده بودند و ۲۵ داوطلب دیگر نیز از حضور در عرصه انتخابات مجلس یازدهم انصراف دادند.
در مجموع و پس از بررسی هیات‌های نظارت شهرستانی، ۲۲۳ نامزد در آذربایجان‌غربی رد صلاحیت شدند و صلاحیت ۱۵۰ نامزد دیگر نیز احراز نشد.

اردبیل: صلاحیت ۱۱۸ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در هیات نظارت استان اردبیل رد شده و یا احراز صلاحیت نشد که از این تعداد ۹۱ نفر رد صلاحیت شده و صلاحیت ۲۷ نفر نیز احراز نشد.
بر این اساس صلاحیت ۹۵ نفر از داوطلبان نیز در هیات نظارت استان اردبیل به تایید رسید ضمن آنکه ۲۸ نفر از داوطلبان نیز در زمان بررسی پرونده آن‌ها در هیات نظارت از شرکت در انتخابات انصراف دادند.

ایلام: از مجموع ۱۲۵ داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان، ۳۸ داوطلب در ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران تایید صلاحیت شدند. همچنین ۵۶ نفر از داوطلبان رد صلاحیت و ۳۱ نفر نیز عدم احراز صلاحیت شدند.

اصفهان: در این استان همه نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند. 

خراسان شمالی: صلاحیت ۳۶ تن از داوطلبان استان خراسان شمالی برای نامزدی در این دوره از انتخابات تایید شد و صلاحیت ۸۸ نفر دیگر رد شده و یا احراز نشد.
۱۴۰ نفر برای کسب چهار کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه این استان نامنویسی کرده بودند که از این تعداد ۱۶ نفر پیش از رسیدگی به صلاحیت ها، خود از حضور در این عرصه انصراف داده بودند.

خراسان جنوبی: ۱۲۷ داوطلب در استان برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند از این تعداد صلاحیت ۵۱ نفر تایید شد؛ بر این اساس ۳۴ نفر رد صلاحیت شدند و صلاحیت ۲۹ نفر احراز نشد؛ ۱۳ نفر  نیز در این مدت انصراف دادند.

خراسان رضوی: به گفته کمال سروی ها مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی، از بین نمایندگان فعلی این استان در مجلس شورای اسلامی که برای نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس ثبت‌ نام کرده بودند صلاحیت هشت نفر تایید نشد.
از مجموع ۱۰۵۴ داوطلب نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان ۴۷ درصد معادل ۴۹۷ نفر از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند. ۲۷۳ نفر معادل ۲۶ درصد از این افراد رد صلاحیت شده و همچنین صلاحیت ۲۸۴ داوطلب نیز از سوی شورای نگهبان احراز نشده است.

خوزستان: در خوزستان آمار جمع‌بندی از تعداد تایید صلاحیت‌شدگان در کل استان داده نشده اما در اهواز که مهمترین حوزه انتخابیه آن به شمار می رود حدود ۲۸ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس تایید صلاحیت شده اند. گفته شده به جز «هدایت‌الله خادمی» و «حبیب‌الله کشت‌زر» بقیه نمایندگان استان خوزستان رد صلاحیت شدند 

زنجان: از مجموع ۲۳۱ داوطلب ثبت‌نامی برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان ۱۵ نفر انصراف خود را اعلام کردند و پس از بررسی نهایی در دفتر نظارت، ۸۹ نفر به میزان ۴۱ درصد تایید صلاحیت شدند. به گفته حسین میرزاپور رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان صلاحیت ۸۷ نفر به میزان بیش از ۴۰ درصد رد صلاحیت شده و صلاحیت ۳۹ نفر یعنی بیش از ۱۸ درصد نیز احراز نشده است.

سمنان: آمار تجمعی از بررسی صلاحیت ها در استان سمنان منتشر نشده اما در حوزه انتخابیه سمنان صلاحیت ۳۱ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی تایید نشد.
در سمنان علاوه بر رد صلاحیت دو تن از نمایندگان فعلی یعنی احمد همتی و غلامرضا کاتب، افراد شاخصی چون روح‌الله جمعه‌ای، رحمان سعادت، حسن ملک محمدی نتوانستند از این مرحله بررسی صلاحیت ها عبور کنند.

قزوین: در این استان صلاحیت پنج تن از چهره‌های شاخص انتخاباتی استان برای تصدی کرسی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی احراز نشد و از بین نمایندگان کنونی صلاحیت سیده حمیده زرآبادی و بهمن طاهرخانی نماینده فعلی قزوین احراز نشده و قدرت الله علیخانی، امیر طاهرخانی و رجب رحمانی نمایندگان ادوار استان در مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شده اند.

قم: از ۲۰۱ نفر نام نویسی شده برای شرکت در رقابت‌های انتخابات مجلس شورای‌ اسلامی در این استان،‌ صلاحیت ۷۹ داوطلب در قم توسط هیات نظارت تایید و ۱۱۵ نفر دیگر رد شد و هفت نفر نیز انصراف دادند؛ در بین تایید شدگان اسامی چهره های مطرح جریان اصولگرا دیده می شود.

کرمان: از مجموع ۳۶۲ نفر داوطلب ثبت‌نامی برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان، ۶۳ نفر انصراف خود را اعلام کردند و پس از بررسی نهایی ۴۷ درصد تایید صلاحیت شدند.

کرمانشاه: از ۲۸۱ داوطلب ۱۸۹ نفر ردصلاحیت شده و تنها ۹۲ نفر تایید شده اند که در بین آنها اسامی برخی نمایندگان فعلی نیز دیده می شود.

کردستان: طبق اعلام دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان ۹۸ نفر از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کردستانتایید صلاحیت شدند. ۱۰۳ نفر رد صلاحیت شده و صلاحیت ۳۷ نفر دیگر نیز احراز نشد.
به گفته رییس ستاد انتخابات کردستان، هیات های اجرایی استان در مجموع پرونده ۲۴۶ نفررا به هیات نظارت بر انتخابات ارسال کرده بودند.

کهگیلویه وبویراحمد: بر اساس اعلام دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کهگیلویه وبویراحمد از مجموع ۹۳ داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و کهگیلویه بزرگ تعداد ۳۶ نفر معادل ۳۹ درصد آنها تایید صلاحیت شدند؛ همچنین تعداد ۳۷ نفر معادل ۴۰ درصد آنها نیز رد صلاحیت شدند.
تعداد ۱۰نفر معادل ۱۱ درصد عدم احراز صلاحیت و همچنین ۹ نفر معادل ۱۰ درصد این داوطلبان طی فرآیند صلاحیت در شورای نگهبان از ادامه فعالیت و حضور در این عرص انصراف داده بودند.

گیلان: صلاحیت ۱۵۹ داوطلب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گیلان تایید شد؛ از مجموع ۴۶۵ داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۵۹ نفر تایید و ۱۲۱ نفر رد صلاحیت شده اند. همچنین ۶۱ نفر از داوطلبان انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در گیلان انصراف داده و ۱۲۴ نفر نیز صلاحیت شان احراز نشد.

مازندران: هیات نظارت بر انتخابات استان مازندران از تایید صلاحیت ۱۲۶ تن از نامزدهای نمایندگی مجلس در استان خبر داد و اعلام کرد که این هیات موفق نشده است صلاحیت ۶۷ نفر از نامزدهای معرفی شده را احراز کند؛ در بین داوطلبانی که صلاحیت آنها رد شده، اسامی چند تن از نمایندگان فعلی مجلس دیده می شود.

مرکزی: مجموع داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان مرکزی ۳۸۸ نفر بودند که بیش از ۴۱.۰۴ این افراد یعنی ۱۶۱ نفر تایید صلاحیت شدند. در این مرحله صلاحیت ۱۳۹ نفر معادل ۳۵.۸ درصد تایید و صلاحت ۷۳ نفر احراز نشد؛ ۱۵ نفر نیز در فرآیند بررسی صلاحیت‌ها از شرکت در انتخابات انصراف دادند.

هرمزگان: از مجموع ۱۱۳ داوطلب نمایندگی این دوره مجلس شورای اسلامی صلاحیت ۳۰ نفر تایید شد و به گفته سعید ناجی معاون سیاسی استاندار،  در این مرحله ۱۹ نفر انصراف داده و صلاحیت ۶۴ نفر رد شده و یا صلاحیت آنان توسط هیات مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی احراز نشده است.

همدان: در استان همدان ۱۲۹ تن از ۴۳۹ داوطلب نمایندگی مجلس در این استان رد صلاحیت شدند؛ بنابراین ۲۹.۴۵ درصد داوطلبان نمایندگی در همدان رد صلاحیت و مابقی تایید یا عدم احراز صلاحیت شدند.
پیش از این از مجموع داوطلبان این استان، ۵۲ تن انصراف خود را از ادامه رقابت در انتخابات اعلام کرده بودند.

«آن دسته از داوطلبان محترم نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آنان مورد تأیید قرار نگرفته است ظرف مدت ۵ روز از تاریخ ۹۸/۱۰/۲۲ فرصت دارند برای اعتراض، به دفاتر استانی شورای نگهبان مراجعه نمایند.

ردصلاحیت 90 نفر از نمایندگان مجلس فعلی

عباسعلی کدخدایی در برنامه زنده تلویزیونی شبکه دو اطلاعات جدیدی درباره بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس ارائه کرد.

به گزارش ماگرتا، وی با اعلام اینکه 90 نماینده مجلس دهم رد صلاحیت شده اند، تخلفات مالی و سوءاستفاده از موقعیت شغلی را از دلایل اصلی رد صلاحیت آنها اعلام کرد.

گفتنی است برخی نمایندگان مجلس امروز از اعلام رد صلاحیت شان توسط فرمانداری حوزه انتخابیه خود خبر دادند اما اشاره ای به دلیل ردصلاحیت نکردند. در این میان علی مطهری اعلام کرد عدم التزام عملی به نظام ،دلیل رد صلاحیتش بوده است.

کدام چهره ها رد صلاحیت مجلس شدند؟
کدام چهره ها رد صلاحیت مجلس شدند؟

اسامی شاخص سیاسی رد صلاحیت مجلس یازدهم ۹۸

نام برخی چهره‌های شاخص سیاسی در بین تایید صلاحیت‌ شده‌ها و برخی دیگر در بین ردصلاحیت شده‌ها وجود دارد.

به گزارش فارس،‌ نظر هیات های نظارت استانی شورای نگهبان درباره تایید، عدم تایید و یا عدم احراز صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از شب گذشته (شنبه) از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان اعلام شده است.

در بین چهره‌های شاخص سیاسی از میان تایید صلاحیت‌ شده‌ها نام افرادی همچون مجید انصاری، مسعود پزشکیان، الهام امین‌زاده، مصطفی کواکبیان، سهیلا جلودارزاده، احمد مازنی، پروانه مافی، محمدرضا بادامچی، سیدفرید موسوی، فریده اولاد قباد، ابوالفضل سروش، علیرضا رحیمی، محمدباقر قالیباف، الیاس نادران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، مجتبی ذوالنوری، علیرضا محجوب و الهه راستگو به چشم می‌خورد.

همچنین پیگیری‌ها حکایت از این دارد که بهروز نعمتی، سیدحسین نقوی حسینی، نادر قاضی‌پور، غلامرضا کاتب و محمدرضا تابش هم ردصلاحیت شده‌اند.

روند بررسی احراز صلاحیت‌ نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به مرحله پایانی خود رسیده و صلاحیت برخی از آن‌ها از سوی شورای نگهبان احراز و به صورت قطعی به آن‌ها اعلام شده است و برخی هم در انتظار دریافت اطلاعاتی درباره احراز صلاحیت خود هستند.

فرایند احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس طبق اطلاعیه روز گذشته (شنبه بیست و یکم دی‌ماه) از سوی شورای نگهبان آغاز شده است. «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی این شورا پیش از ظهر امروز در این باره گفت: صبح امروز اسامی افراد تایید و ردصلاحیت‌ شده را به فرمانداری‌ها اعلام کردیم و به مرور در حال دریافت شکایت‌ها هستیم. طبق قانون هیات نظارت استان آمار را به فرمانداری‌ها اعلام می‌کند و فرمانداری‌ها به صورت مکتوب آن را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند.

براساس گزارش‌ها «قاسم میرزایی نکو» نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی از رد صلاحیت حدود ۱۰ نماینده کنونی مجلس از استان تهران خبر داد و گفت: «علی مطهری»، «محمود صادقی»، «حسین نقوی حسینی»، «غلامرضا حیدری»، «فاطمه سعیدی»، «طیبه سیاوشی»، و تعدادی دیگر رد صلاحیت شدند. وی در ادامه درباره رد صلاحیت خود را نیز گفت: هنوز چیزی به من ابلاغ نشده هر چند شنیده‌هایی مبنی بر ردصلاحیت دریافت کرده‌ام.

علی مطهری نیز به ایرنا گفت: تاکنون ابلاغی مبنی بر رد صلاحیت به وی نرسیده است. «الیاس حضرتی» هم اعلام کرد که صلاحیت وی از سوی هیات نظارت رد شده است. بسیاری از چهره‌های حزبی هم درباره رد یا تایید صلاحیت خود ابراز بی اطلاعی کردند. حجت‌الاسلام «رحمت‌اله بیگدلی»، «احمد حکیمی‌پور»، «فاطمه راکعی» و «حسین نقاشی» تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی درباره رد یا تایید صلاحیت خود دریافت نکرده‌اند.

«اسماعیل گرامی‌مقدم» سخنگوی حزب اعتماد ملی هم گفت تا جلسه عصر امروز حزب نمی‌توان اطلاع دقیقی درباره رد صلاحیت‌شدگان ارائه داد.

همچنین «سید فرید موسوی» عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و نماینده مردم تهران از تایید صلاحیت خود خبر داد و «علی صوفی» دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات، «غلامرضا انصاری» عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و «عزت‌الله تقواییان» دبیرکل مجمع دانش‌آموختگان ایران درباره تایید یا رد صلاحیت خود اظهار بی‌اطلاعی کردند.

بر اساس برخی گزارش‌های تایید نشده تاکنون در میان چهره‌های شاخص سیاسی «حجت الاسلام مجید انصاری»، «مسعود پزشکیان»، «الهام امین‌زاده»، «مصطفی کواکبیان»، «سهیلا جلودارزاده»، «احمد مازنی»، «پروانه مافی»، «محمدرضا بادامچی»، «فریده اولاد قباد»، «ابوالفضل سروش»، «علیرضا رحیمی»، «محمدباقر قالیباف»، «الیاس نادران»، «حمیدرضا حاجی‌بابایی»، «مجتبی ذوالنوری»، «علیرضا محجوب» و «الهه راستگو» تایید صلاحیت شدند.

ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

‌ماده 28 – انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:
1 – اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
2 – تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.
3 – ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه.
4 – حداقل مدرک فوق دیپلم و یا معادل آن.
5 – نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه.
6 – سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینائی، شنوائی و گویائی.
7 – حداقل سن سی سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج سال تمام.
‌تبصره 1 – داوطلبان نمایندگی اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی از التزام عملی
به اسلام، مذکور در بند (1) مستثنی بوده و باید در دین خود‌ثابت‌العقیده باشند.
‌تبصره 2 – کسانی که سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارند از شرط مذکور در
بند(4) مستثنی می‌باشند.
‌ماده 29 – اشخاص زیر به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن محرومند:
‌الف – اشخاص زیر از داوطلب شدن در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور محرومند مگر
اینکه حداقل سه ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء‌نموده و به هیچ وجه در آن
پست شاغل نباشند:
1 – رئیس جمهور و معاونین و مشاورین وی.
2 – دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونین وی.
3 – مشاورین معاونین رئیس جمهور.
4 – روسای دفاتر سران سه قوه.
5 – وزرا و سرپرستان وزارتخانه‌ها.
6 – معاونین و مشاورین وزرا.
7 – مدیران کل و سرپرستان ادارات کل وزارتخانه‌ها و مدیران کل حوزه وزارتی و رؤسای
دفاتر وزرا.
8 – اعضای شورای نگهبان و هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات.
9 – رئیس قوه قضائیه و معاونین و مشاورین وی.
10 – رئیس دیوان عالی کشور و معاونین و مشاورین وی.
11 – دادستان کل کشور و معاونین و مشاورین وی.
12 – رئیس دیوان عدالت اداری و معاونین و مشاورین وی.
13 – رئیس سازمان بازرسی کل کشور و معاونین و مشاورین وی.
14 – روسا و سرپرستان سازمانها و ادارات کل و ادارات عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح
جمهوری اسلامی ایران و جانشینان و معاونین آنان در سراسر‌کشور.
15 – رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی.
16 – رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی.
17 – استانداران.
18 – معاونین و مشاورین استانداران.
19 – فرمانداران.
20 – بخشداران.
21 – شهرداران و روسای مناطق شهرداری.
22 – روسا و سرپرستان سازمانهای دولتی.
23 – رئیس دانشگاه آزاد اسلامی.
24 – اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل بانکها.
25 – اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل شرکتهای دولتی و وابسته به دولت که حیطه
وظایف و اختیارات آنها به کل کشور تسری دارد.
26 – رئیس کل بانک مرکزی ایران و معاونین و مشاورین وی.
27 – روسا و سرپرستان بنیادهای (‌مستضعفان، شهید، 15 خرداد، مسکن)، کمیته امداد
امام خمینی(‌ره)، نهضت سوادآموزی، سازمان تبلیغات اسلامی،‌دفتر تبلیغات حوزه علمیه
قم و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و روسای اتاقهای بازرگانی و صنایع و معادن و
تعاون، معاونین و مشاورین آنان.
28 – شاغلین در نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات.
ب – اشخاص زیر از داوطلب شدن در حوزه‌های انتخابیه قلمرو مأموریت خود محرومند مگر
اینکه سه ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا‌نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل
نباشند:
1 – ائمه جمعه دائمی.
2 – قضات.
3 – مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استانها و معاونین آنان.
4 – مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استانداریها و معاونین آنان.
5 – رؤسا و سرپرستان ادارات و سازمانهای دولتی و وابسته به دولت و معاونین آنان در
استان و شهرستان.
6 – روسا و سرپرستان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی اعم از دولتی و غیر دولتی و
روسا و سرپرستان واحدها و شعب آنها.
7 – اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل شرکتهای دولتی و وابسته به دولت در استان و
شهرستان.
8 – سرپرستان مناطق و روسای شعب بانکها در استان و شهرستان.
9 – سرپرستان دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز استان و شهرستانها.
10 – مدیران مراکز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
ج – اعضای هیاتهای اجرایی و ناظرین شورای نگهبان در حوزه انتخابیه تحت مسئولیت
خود.
‌تبصره 1 – کلیه مقامات دارای عناوین هم تراز با عناوین مذکور در بندهای (‌الف) و
(ب) مشمول این ماده می‌باشند. تشخیص همطرازی با سازمان‌امور اداری و استخدامی کشور
می‌باشد.
‌تبصره 2 – در مورد کسانی که طبق قوانین استخدامی و یا تعهد خدمت، استعفای آنان
منوط به پذیرش آن از سوی مسئولین مربوطه باشد، قبول‌استعفاء شرط است. همچنین
استعفای پرسنل نیروهای مسلح منوط به قبول فرماندهی کل قوا می‌باشد.
‌تبصره 3 – به هنگام ثبت‌نام، ارائه گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال
در پست و مقام و مشاغل یاد شده در بندهای (‌الف) و (ب)‌این ماده سه ماه قبل از ثبت
نام الزامی است.
‌تبصره 4 – وزارت کشور موظف است حداقل چهار ماه قبل از ثبت‌نام از داوطلبان، مراتب
را از طریق رسانه‌های گروهی به آگاهی عموم برساند.
‌ماده 30 – اشخاص زیر از داوطلب شدن نمایندگی مجلس محرومند:
1 – کسانی که در جهت تحکیم مبانی رژیم سابق نقش موثر داشته‌اند.
2 – ملاکین بزرگ که زمینهای موات را بنام خود ثبت داده‌اند.
3 – وابستگان تشکیلاتی و هواداران احزاب، سازمانها و گروه هایی که غیرقانونی بودن
آنها از طرف مقامات صالحه اعلام شده است.
4 – کسانی که به جرم اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران محکوم شده‌اند.
5 – محکومین به ارتداد به حکم محاکم صالحه قضایی.
6 – مشهورین به فساد و متجاهرین به فسق.
7 – محکومین به حدود شرعی مگر آنکه توبه آنان ثابت شده باشد.
8 – قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین به این مواد.
9 – محجورین و کسانی که به حکم دادگاه مشمول اصل چهل و نهم (49) قانون اساسی
باشند.
10- وابستگان به رژیم سابق از قبیل اعضای انجمنهای شهر و شهرستان و وابستگان به
تشکیلات فراماسونری و هیأت رئیسه کانونهای حزب رستاخیز‌و حزب ایران نوین و اعضای
فعال آنها، نمایندگان مجلسین سنا، شورای ملی سابق و مأموران ساواک.
11- محکومین به خیانت و کلاهبرداری ، اختلاس و ارتشاء و غصب اموال دیگران و
محکومین به سوء استفاده مالی به حکم محاکم صالحه قضایی.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 10 =