اخبارعلمی

تحقیق در مورد میزان مصرف منابع شیمیایی در جهان

بهترین مقاله درباره میزان مصرف منابع شیمیایی در جهان برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

میزان مصرف منابع شیمیایی در جهان: در این نوشتار از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم به میزان مصرف منابع شیمیایی در جهان بپردازیم با ما همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره سیاره ها

میزان مصرف منابع شیمیایی در جهان

درباره مواد شیمیایی

مواد شیمیایی به موادی می‌گویند که ترکیبات شیمیایی ثابت و خصوصیات مشخصی دارد و شناسایی اجزایی که تشکیل دهنده مواد شیمیایی می‌باشند با روش‌های جداسازی فیزیکی و تجزیه عناصر ممکن نیست.

عنصر‌های شیمیایی می‌توانند با یک دیگر ترکیب شدند و تعدادی زیادی مواد شیمیایی را ایجاد کنند که این مواد منابع مهم شیمیایی محسوب می‌شوند این منابع می‌توانند ساده یا ترکیبی از عناصر مختلف باشند و دارای حالت‌های گاز، جامد و مایع می‌باشند.

در خصوص نقش مواد شیمیایی در زندگی بشر باید بگوییم که محیط زندگی انسان‌ها شامل ترکیبات شیمیایی زیادی هستند که هر کدام منابع خاص را دارند همچنین مواد شیمیایی در مراقبت‌های بهداشتی و زیبایی، در صنایع، در امنیت غذایی و کشاورزی و علم و تکنولوژی کاربر دارند.

تولید مواد شیمیایی در مناطق مختلف جهان

 براساس گزارش ACC در سال ۲۰۱۶میزان تولید مواد شیمیایی روند صعودی دارد و میزان ۳/۱ درصد رشد پیدا کرده است، اقتصاد دان ارشد ACC می‌گوید: مخارج مصرفی در سال 2016 با افزایش مناسبی مواجه بوده است زیرا بهبود وضعیت بازار کار و افزایش اطمینان مصرف کنندگان باعث رشد درآمد آنها شده است.»

همچنین تی، کوین سوئیفت ادامه می‌دهد، این روند بهبود از رکود اقتصادی سال 2008 باعث افزایش تقاضا برای اتومبیل، مواد شیمیایی ساختمانی و تجهیزات تجاری شده است. همچنین با افزایش دسترسی مردم به تسهیلات ارزان قیمت، تقاضا برای انواع خودروهای سبک انیز افزایش یافته است.

بنابراین، مواد شیمیایی پایه، لاستیک مصنوعی و مواد شیمیایی تخصصی، در صدر فهرست محصولات پرفروش قرار می‌گیرند. ارزش مواد شیمیایی در کارخانه‌های تولید خودروهای سبک در آمریکا و کانادا به 3.490 دلار آمریکا رسیده است.

ایشان در ادامه پیشنهاد می‌کند، ممکن است شرکت‌های تولیدکننده مواد شیمیایی با کاهش قیمت برخی از محصولات مواجه شوند، «اما حتی با وجود پایین بودن قیمت نفت، صنعت تولید مواد شیمیایی ایالات متحده آمریکا هنوز هم جایگاه رقابتی قابل قبولی خواهد داشت، زیرا هزینه خوراک یعنی گاز طبیعی نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.»

قیمت پایین محصولات کشاورزی نیز مانند نفت و گاز تقاضا برای محصولات شیمیایی کشاورزی را کاهش داده است، اماACCپیش بینی می‌کند که با افزایش قیمت محصولات کشاورزی در سال جاری این بخش از تقاضا نیز جان بگیرد.

میزان مصرف منابع شیمیایی در جهان

در سال ۲۰۱۵ صنعت تولید مواد شیمیایی دچار چالش‌هایی شد و افزایش دلار باعث کاهش صادرات شد و شرکت‌های مهم تجاری در کشور آمریکا با رکود اقتصادی روبه رو شدند اما در همان سال براساس گزارش انجمن تولید کنندگان مواد شیمیایی در آمریکا با افزایش تقاضا روبه رو شد.

شرکت‌های تولید مواد شیمیایی در اروپایی در سال ۲۰۱۶ با به دلیل قیمت ارزان نفت خام توانسته اند تولید مواد شیمیایی خود را افزایش دهند و بنا بر گزارش انجمن تولید مواد شیمیایی در اروپا، تولید مواد شیمیایی در اروپا حدود ۱/۰ رشد کرده است.

در کشور‌های آسیا نیز عمده مصرف منابع شیمیایی در تولید مواد غذایی و نوشیدنی و صنعت ساخت و ساز بوده است و این کشورها به دلیل ارزان بودن قیمت نفت موفق شدند تولید مواد شیمیایی خود را افزایش دهند.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره سیل
و
تحقیق درباره سیزده بدر
و
تحقیق در مورد زندگی سید حسن حسینی

 کلام آخر: به پایان این تحقیق رسیدیم امید است این مطالب برای شما مفید باشد چنانچه در این خصوص نظری دارید می‌توانید با ما در دیدگاه با اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + چهارده =