اخبارعلمی

تحقیق درباره انرژی های نو و تجدید پذیر و مزایای آن ها

تحقیق درباره انرژی های نو کاروفناوری نهم و مقاله ای کوتاه درمورد مزایای استفاده از انرژی های نوین

تحقیق درباره انرژی های نو در کشور : یکی از مشکلات عظیمی که بشر درگیر آن است آلودگی بیش از حد محیط زیست می‌باشد که به دلیل استفاده از سوخت‌های فسیلی است با جایگزین شدن انرژی‌های نو این مشکل برطرف شد که تا حدودی از آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌کند.

در این نوشتار می‌خواهیم در خصوص «انرژی های نو و تجدید پذیر» مطالبی را ارائه بدهیم برای کسب اطلاعات بیشتر با بخش تحقیق ماگرتا همراه شوید.

تحقیق درباره انرژی های نو و تجدید پذیر

انرژی نو چیست؟

با ظهور انقلاب صنعتی میزان گاز های مضر مانند کربن دی اکسید، گوگرد دی اکسید، کربن منو اکسید، اکسیدهای نیتروژن در جو افزایش یافت که این اتفاق تاثیر منفی بر روی اکوسیستم گذاشت. انرژی نو جایگزینی برای سوخت‌های فسیلی محسوب می‌شود، منبع تجدید پذیری که به راحتی در طبیعت در دسترس است و هدف استفاده از آن جلوگیری از تولید بیش از اندازه گاز های گلخانه می‌باشد.

انرژی نو برآمده از منابع طبیعی و پاک مانند باد، خورشید، زمین گرمایی، امواج و زیست توده است که به آن انرژی نو یا تجدید پذیر می‌گویند.

انواع انرژی نو پذیرفته شده

در این بخش می‌خواهیم ۵ نوع انرژی نو که برای تولید انرژی الکتریکی کاربرد دارند را شرح دهیم.

1️⃣ انرژی باد : انرژی باد از طریق نصب توربین‌های بادی در نواحی ساحلی، کوهستانی و دشت‌ها تولید می‌شود، این توربین‌ها با دریافت انرژی جنبشی حاصل از باد آن را به الکتریسیته تبدیل می‌کند که منبع خوبی برای جریان برق محسوب می‌شود. از مهم‌ترین مزایای انرژی بادی می‌توان به ناچیز بودن هزینه بهره برداری و عدم ایجاد آلودگی در محیط زیست اشاره کرد.

2️⃣ انرژی خورشیدی : انرژی خورشیدی یکی از انواع انرژی تجدید پذیر است که در تمام نقاط کره زمین در دسترس می‌باشد. از مهم‌ترین کاربردهای انرژی خورشیدی می‌توان به تولید الکتریسیته با سلول‌های خورشیدی و تامین حرارت در بخش‌های مختلف صنعتی اشاره کرد.

3️⃣ انرژی زمین گرمایی : انرژی زمین گرمایی از حرارت تجمع یافته در بخش زیرین سطح کره زمین ایجاد می‌شود، امکان باره برداری و استخراج این انرژی حتی بیشتر از میزان منابع انرژی شناخته شده در جهان است.

4️⃣ انرژی زیست توده : انرژی زیست توده انرژی حاصل از فرایند فتوسنتز است و در واقع ذخیره شیمیایی انرژی خورشیدی محسوب می‌شود. انرژی زیست توده در سراسر جهان به صورت‌های مختلف با ظرفیت‌های متفاوت وجود دارد. از این انرژی در ساخت مواد زیستی جهت تولید سوخت استفاده می‌شود که شامل پسماندهای صنایع غذایی، پسماندهای کشاورزی، پسماندهای صنایع چوب و برگ درختان می‌شود.

5️⃣ انرژی امواج : انرژی امواج از موج دریا و جزر و مد بدست می‌آید در واقع حاصل انتقال انرژی جنبشی باد به دریا است. در حقیقت امواج با جا به جایی در سطح دریا و میزان سرعت جا به جایی ذرات آب حامل انرژی‌های جنبشی و پتانسیل هستند. انرژی امواج یکی از انواع انرژی تجدید پذیر می‌باشد که بی پایان بوده و از هرگونه آلودگی به دور است.

مزایای انرژی های نو و تجدیدپذیر

امروزه به دلیل مزایا و فوایدی که انرژی‌های نو دارند استفاده از سوخت‌های فسیلی کاهش یافته است. از مهم‌ترین مزایای انرژی نو عبارتند از:

  • تجدید پذیر بودن انرژی نو
  • عدم ایجاد تاثیرات منفی بر محیط زیست و حفظ سلامت انسان ها
  • دسترسی فراوان به منابع انرژی نو
  • هزینه‌های ساخت و تولید این انرژی‌ها به دلیل طبی بودن بسیار کمتر از ساخت انرژی‌های سوختی است.

☑️ به پایان تحقیق درباره انرژی های نو در ایران رسیدیم، اگر دیدگاهی درباره این موضوع دارید حتما آن را از بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق در مورد هشدار درباره‌ی مصرف نادرست آب
تحقیق در مورد چگونه هوای پاک داشته باشیم
تحقیق درمورد چند مورد از تبدیل علم به فناوری

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − شش =