اخبارعلمی

تحقیق درباره راکون ها ⚡️+ عجایبی جالب درباره زندگی شان

بهترین مقاله درباره زندگی راکون ها برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره راکون ها: راکون حیوانی شبیه سگ است که در این مطلب از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم درباره آن مطالبی رو ارائه بدهیم با ما همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره آفتاب پرست

تحقیق درباره راکون ها

درباره راکون ها

راکون حیوانی است که از لحاظ ظاهر به سگ بسیار شبیه می‌باشد، راکون‌ها پستاندارانی هستند که بومی منطقه آمریکای شمالی می‌باشند سر این حیوان بسیار بزرگ و چشمان درشتی دارد طول ان‌ها حدود ۴۰ تا ۷۰ سانتی متر و وزن ان‌ها حدود ۳.۵ تا ۹ کیلوگرم می‌باشد.

مهم‌ترین ویژگی راکون‌ها داشتن یک ماسک سیاه در اطراف چشم است که تا گونه‌ها و بالای چشم نیز کشیده شده است، خز خاکستری که بر روی بدن دارند محافظ توبی در برابر سرما است.

راکون‌ها دوره بارداری ۶۵ روزه دارند و دو تا پنج توله را بدنیا می‌آورند اگر این حیوان را اسیر کنید حدود بیست سال عمر می‌کند، اما در حیات وحش حدود ۱.۸ تا ۳.۱ سال بیشتر عمر نخواهد کرد.

راکون‌ها با استفاده از کف پا می‌توانند راه رفتن، دویدن یا آهسته دویدن را انجام دهند آن‌ها می‌توانند۱۶ تا ۲۶ کیلومتر در ساعت بدوند.

زیستگاه راکون ها

زیستگاه اصلی راکون‌ها جنگل‌های مختلط پهن برگ و مخروطی و جنگل‌های برگریز است اما به دلیل انطباقی که این حیوان دارد در مناطق کوهستانی، تالاب‌های ساحلی نیز می‌تواند زندگی کند.

راکون‌ها معمولا در جنگل و کنار آب زندگی می‌کنند، آن‌ها به خوبی می‌توانند شنا کنند و از درختان بالا بروند، شاید جالب باشد که بدانید راکون‌ها گاهی اوقات لانه‌های خود را در کنار شیروانی‌ها طویله‌ها و انبار‌ها می‌سازند زیرا فکر می‌کنند که ساختمان‌ها پناهگاه بسیار خوبی است.

انسان‌ها راکون‌ها را میگیرند و آن‌ها را رام می‌کنند اما وجود خوی وحشی ان‌ها همیشه می‌ماند و ممکن است گاهی اوقات به شدت به انسان‌ها حمله کنند.

تغذیه راکون ها

در ادامه این تحقیق ماگرتا می‌خواهیم تغدیه راکون‌ها را بیان کنیم، راکون‌ها در طبیعت میوه‌های آبدار و دانه‌های گیاهی و بلوط را می‌خورند آن‌ها در کنار رودخانه‌ها نیز زندگی می‌کنند تا خرچنگ، قورباغه و ماهی‌ها را شکار کنند آن‌ها قبل از خوردن غذا آن را در اب می‌شویند.

هنگامی که راکون‌ها به اندازه کافی رشد کردند مادر خود را ترک می‌کنند و زندگی مستقلی را آغاز خواهند کرد، با اینکه راکون‌ها در جنگل زندگی می‌کنند اما از بقایای غذای آدمی استفاده می‌کنند، غذا‌های دور ریخته شده خوراک خوشمزه‌ای برای آن‌ها می‌باشند.

این حیوان همه چیز خوار معمولا شب گرد است و حدود ۴۰ درصد از غذای آن را مهرگان، ۳۳ درصد گیاهان، ۲۷ درصد مهره داران تشکیل می‌دهند.

بیماری راکون

 راکون‌ها اغلب ناقل بیماری هاری هستند این بیماری عفونی کشنده است و از طریق بزاق دهان انتقال پیدا می‌کند، این ویروس از طریق گوش حیوان به انسان‌ها منتقل می‌شود و اگر درمان نشود موجب مرگ انسان خواهد شد.

یک ویروس اپیزوتیک نیز وجود دارد که این حیوان را الوده می‌کند اما تاثیر بر روی انسان‌ها ندارد این بیماری علت مرگ طبیعی بسیاری از گونه‌های این حیوان در آمریکای شمالی است و تمام گروه‌های سنی این حیوان را درگیر می‌کند.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق در مورد عنکبوت برای کودکان
و
تحقیق درباره زندگی شامپانزه ها
و
تحقیق درباره کرکس ها و سودمندی آن ها

سخن پایانی: به پایان تحقیق درباره راکون ها رسیدیم منتظر نظرات و پیشنهادات شما در کامنت هستیم.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 6 =