مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره زندگی شامپانزه ها ✔️+ دانستنی ها و ویژگی های شان

بهترین مقاله درباره شامپانزه ها برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره زندگی شامپانزه‌ها و ویژگی‌هایشان: شامپانزه‌ها دسته‌ای از جانوران طناب‌دار و رده پستانداران هستند که طبق تحقیقات صورت گفته می‌توان گفت: ژنتیک انسان و شامپانزه تقریبا شبیه یکدیگر است. این دسته از جانوران در جنگل و معمولا مناطق گرمسیری و مرطوب واقع در قسمت غرب کشور آفریقا زندگی می‌کنند.

شامپانزه‌ها دارای طول عمر بسیاری نسبت به سایر حیوانات هستند که این موضوع یکی از مزیت‌های خوب آن‌ها به حساب می‌آِید. البته دقت داشته باشید که عمر آن‌ها بستگی به عوامل بسیاری دارد که درصورت بروز مشکلی، کاهش خواهد یافت.

شامپانزه‌ها همه چیز خوار بوده و در واقع هر چیزی شامل میوه، گیاه، قارچ و… را به عنوان غذا می‌خورند. ولی غذای اصلی که می‌تواند به آن‌ها بدنی سالم و شاد را هدیه بدهد، گیاه است. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا برای کسب اطلاعات بیشتر همراه باشید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره کرکس ها و سودمندی آن ها

تحقیق درباره زندگی شامپانزه ها

تولید مثل شامپانزه ها

شامپانزه‌ها جزو جاندارانی هستند که در سنین 12 الی 13 سالگی به بلوغ کامل رسیده و قادر به باروی هستند. شامپانزه‌های ماده دارای دوران دو ماهه‌ای می‌باشند که در آن اقدام به جفت گیری و باروری می‌کنند. زمانی که یک شامپانزه ماده باردار می‌شود، همانند انسان موظف است تا مدت 8.5 الی 9 ماه جنین خود را در شکمش حمل کند.

نکته مهمی که راجع به بارداری و تولید مثل آن‌ها وجود دارد این است که هر شامپانزه ماده در هر باروری قادر به متولد کردن یک فرزند است. در این زمان مادر اقدام به ساخت لانه‌ای برای خود و کودکش می‌کند که هیچکس اجازه ورود به آن را به غیر از خود و کودکش نخواهد داشت.

این جانداران دارای دقت و تمرکز بسیاری روی فرزندان خود هستند و به خوبی از آن‌ها مراقبت می‌کنند. نوزاد شامپانزه وقتی به دنیا می آید کاملا ضعیف و بی دفاع است و باید 2 ماه اول زندگی‌اش را در کنار مادر باشد و توسط شامپانزه مادر حمل شود.

البته 6 ماهه اول او بسیار مهم بوده و باید تحت مراقبت قرار بگیرد و پس از آن، خواهد توانست از موی مادر گرفته و با او از جایی به جای دیگر برود. پس از بزرگ شدن و از شیر گرفتن بچه شامپانزه، حال زمان این است که او خود رفته و برای خود لانه‌ای درست کند. آن‌ها به شکلی تربیت می‌شوند که پس از اتمام دوران شیرخوری، دیگر از لانه مادر استفاده نکرده و موظف به ساخت لانه برای خود هستند.

ویژگی های جالب در مورد شامپانزه ها

شامپانزه‌ها نیز دارای یکسری ویژگی‌های بخصوصی هستند که این ویژگی‌ها، آن‌ها را از سایر جانداران متمایز می‌کند. ویژگی‌های شامپانزه‌ها عبارتنداز:

  1. شامپانزه‌ها به شکلی تربیت و تعلیم داده شده‌اند که باید هرروز برای خود لانه جدیدی ساخته و به آن منتقل شوند.
  2. موهای بدن آن‌ها یکی از بهترین و مهم‌ترین ویژگی‌شان به حساب می‌آید که به دلیل ضخیم بودن می‌توانند، شامپانزه را از هرگونه سرما و سوزی در امان نگه دارند.
  3. آن‌ها دارای دید قوی هستند و می‌توانند هر غذا و شکاری را از فاصله بسیار دوری ببینند.
  4. شامپانزه‌ها دارای انگشنانی کشیده هستند و این ویژگی سبب می‌شود تا آن‌ها بدون هیچ‌گونه مشکلی به هر چیز دلخواهی چنگ زده و آن را به دست بیاورند.
  5. آن‌ها به صورت دسته جمعی و گروهی زندگی می‌کنند که این گروه می‌تواند تعدادی حدود 120 عدد یا بیشتر را در خود جای دهد.
  6. شامپانزه‌ها به شکلی تربیت می‌شوند که زمان زیادی از عمر خود را به خوردن غذا، بازی کردن و تمیز نمودن خود مشغول باشند.
  7. و…

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره سالک
و
تحقیق درباره سنجاب ها
و
تحقیق در مورد سمندر

به پایان تحقیق درباره زندگی شامپانزه ها و ویژگی‌هایشان رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − نه =