اخبارعلمی

تحقیق درباره کرکس ها و سودمندی آن ها

بهترین مقاله درباره کرکس ها برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره کرکس ها و سودمندی آن ها: در این مطلب می‌خواهیم در خصوص کرکس‌ها مطالبی را ارائه بدهیم با بخش تحقیق ماگرتا همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره زندگی فلامینگو

تحقیق درباره کرکس ها

درباره کرکس ها

کرکس حیوان شکاری لاشخوار است که بومی قاره امریکا هستند، کرکس‌ها حیوانی برای جلوگیری از عفونت زدایی و گندیدگی مردارها سودمند هستند به خصوص در مناطق گرمسیری این پرنده از مردار حیوان و انسان تغذیه می‌کند، مردار‌ها پر از عفونت و بیماری هستند اما کرکس‌ها با خوردن مردار بیمار نمی شوند در حقیقت کرکس‌ها با خوردن مردار به پاک شدن زمین از بیماری و عفونت کمک می‌کنند.

گاهی اوقات کرکس‌ها لاشه گاو و گوسفند‌های بیمار را نیز می‌خورند که اگر بر روی زمین بمانند انسان مجبور می‌شود برای دفن و پاکسازی ان هزینه‌های زیادی متحمل شود.

انواع کرکس

  • دال پشت سفید خاوری: دال پشت سفید خاوری ۸۴ سانتی متر است و سر و گردن آن خاکستری پررنگ است و پوشپرهای زیر دم و ران ان سفید رنگ می‌باشد، این پرنده اجتماعی است و اجازه نزدیک شدن را به انسان می‌دهد.
  • کرکس سیاه: دال سیاه نوعی لاشخور بزرگ است که در اروپا و آسیا و اسپانیا زندگی می‌کند این پرنده در طول یک سال تنها در یک منطقه می‌ماند.
  • دال: دال حدود ۹۵ تا ۱۰۳ سانتی متر است او دارای بال‌های پهن و بسیار دراز است، دمش چهار گوش، تیره و خیلی کوتاه می‌باشد و سر و بدن آن پوشیده از کرکپر سفید است این نوع کرکس‌ها در هنگام استراحت و تغذیه به صورت دسته جمعی دیده می‌شوند.
  • کرکس مصری: کرکس مصری حدود ۵۳ ‌تا ۶۵ سانتی متر است، سر و گلوی پرنده بالغ پوستی زرد رنگ و بدون پر دارد، منقار او بسیار باریک است و رنگ پر و بال کرکس نابالغ قهوه‌ای رنگ است این پرنده اجتماعی نیست اما گاهی با دال‌های دیگر بر سر یک لاشه جنگ می‌کنند تا پسمانده پرنده‌های بزرگتر را بخورند.
  • همای سعادت: همای سعادت حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ سانتی متر است، بال‌های آن دراز، کم عرض، زاویه دار و دمش بلند و تیره رنگ است.

سر و گردن پرنده نابالغ تیره است، هما لاشخوری بسیار فعال است، او در طول یکسال یکجا می‌ماند و هر فصل یک یا دو تخم می‌گذارد، غذای لاشه خوار است اما معمولا از مغز استخوان تغذیه می‌کند هما استخوان‌های بزرگ را از ارتفاع زیاد به روی سنگ‌ها پرتاب می‌کند تا به قطعات کوچکتر شکسته شود و به راحتی ان را بخورد.

ویژگی‌های عجیب کرکس

سر طاس او از ویژگی‌های ظاهری این پرنده است کرکس برای کندن گوشت حیوانات مرده سر خود را به داخل بدن آن‌ها فرو می‌برد، اگر سر لاشخور پر یا مو داشت هنگامی که با منقار خود گوشت لاشه را می‌خورد میکروب‌ها وارد موهایش می‌شود و همان جا رشد می‌کند اما طاسی سر لاشخور باعث می‌شود که کله این پرنده در معرض تابش آفتاب قرار می‌گیرد و در نهایت میکروب‌ها از بین می‌روند.

کرکس دارای منقاری بزرگ است اما منقار او آنقدر قوی نیست که بتواند بدن گردار را بشکافد او صبر می‌کند تا پرندگان قوی‌تر این کار را انجام دهند، کرکس در یک وعده غذایی حدود بیست درصد وزن خودش غذا می‌خورد.

کرکس‌ها به ندرت به حیوانات تندرست حمله می‌کند ولی ممکن است حیوان زخمی یا بیماری را بکشند.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق در مورد قناری
و
تحقیق درباره پرندگان
و
تحقیق درباره زندگی قرقاول ها

کلام آخر: به پایان تحقیق درباره کرکس‌ها رسیدیم امید است این مطلب برای شما مفید باشد چنانچه در این خصوص نظری دارید برای ما کامنت بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =