اخبارعلمی

تحقیق در مورد سیاره عطارد کلاس چهارم

بهترین مقاله درباره سیاره عطارد برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

سیاره عطارد که نام دیگر آن تیر می‌باشد، اولین سیاره‌ی منظومه شمسی و نزدیک ترین سیاره به خورشید است، به همین علت سطح یک طرف این سیاره بسیار داغ است اما طرف دیگرش به دلیل دور بودن از خورشید به شدت سرد است.

این سیاره به اندازه ۵۷۹۲۴هزارکیلومتر از خورشید فاصله دارد و در جایی که نزدیک‌ترین سیاره به خورشید است، کم‌ترین مسافت را با زمین دارد و این فاصله به ۸۰ میلیون کیلومتر می‌رسد. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا برای کسب اطلاعات بیشتر با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره سیاره نپتون کلاس چهارم

تحقیق در مورد سیاره عطارد

ویژگی‌های سیاره عطارد

به دلیل نزدیکی این سیاره به خورشید اگر در طرفی که روبه خورشید است، یعنی روز است قرار بگیرید، در دمای ۴۶۵ درجه سانتی گراد به سرعت پخته خواهید شد و جالب‌تر این است که آن‌ طرف دیگر سیاره که شب است و آرام حرکت می‌کند قرار بگیرید، به اندازه‌ای سرد است که مرگی را تجربه می‌کنید که دمای آن ۱۴۸درجه سانتی گراد زیر صفر می‌باشد.

به قدری این سیاره گردشش آرام است که حدوداً دوماه زمان می‌برد و به همین جهت تغییر شب به روز و روز به شب خیلی دیر اتفاق می‌افتد؛ به همین دلیل موجب فرسودگی خاک عطارد می‌شود.

سطح عطارد اکثرا خاکستری رنگ است و چون دهانه‌های آتشفشانی در آن وجود دارد، خیلی شبیه به کره ماه است و حتی دانشمندان بر این باور بودند که فعالیت‌های عطارد مثل کره ماه است ولی امروزه این را می‌دانیم که این سیاره با ماه خیلی تفاوت دارد.

این سیاره کوه‌های آتشفشانی وسیع و گسترده‌ای ندارد و از لحاظ زمین شناسی یک سیاره‌ی مرده به حساب می‌آید، یک سیاره دیگر هم مثل عطارد بین زمین و خورشید قرار دارد و ویژگی‌های مشابهی دارند که نام آن سیاره زهره می‌باشد.

مدار گردشی سیاره عطارد

مدارهای انتقالی عطارد و زمین با هفت درجه تمایل دارند و عطارد با خروج از مرکز زیاد و زمین با خروج از مرکز کم در اطراف خورشید هستند، یک دوره مدار برای این سیاره ۹۹۶۹/۸۷روز زمینی برای تکمیل شدن طول می‌کشد.

شیب‌های محوری این سیاره به طور تقریبی صفر است و دقیق ترین اندازه‌ای که تا به امروز نتیجه‌ گیری شده مقدار به ۰۲۷/۰ درجه شده است.

تاریخچه، اندازه و جرم عطارد

به شکل تئوری گفته می‌شود که عطارد چیزی حدود چهار و نیم میلیارد سال پیش ایجاد شده است. اندازه آن بسیار کوچک است اما هسته این سیاره بسیار بزرگ است و نتیجه‌اش برخورد با یک جسم غول پیکر می‌باشد که بخش بزرگی از سطح آن را از بین برده است.

از نظر ستاره شناسی ۰.۴ واحد نجومی در فاصله خورشید می‌باشد، ۳.۲ دقیقه طول می‌کشد تا نور از خورشید به عطارد برسد.

این سیاره دومین سیاره چگال منظومه شمسی با چگالی ۵.۴۳ گرم بر سانتی متر مکعب بر زمین است، مقیاس اندازه گیری عطارد حدود یک سوم زمین می‌باشد؛ در صورتی که چگالی زمین ۵.۵۱ گرم بر سانتی متر مکعب است.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق در مورد خورشید
و
تحقیق در مورد اتمسفر یا هواکره
و
تحقیق درباره جاذبه زمین

به پایان تحقیق درباره‌ی تحقیق در مورد سیاره عطارد رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =