اخبارعلمی

تحقیق درباره جاذبه زمین ⚡️+ نیروی جاذبه یا گرانش

بهترین مقاله درباره جاذبه زمین و گرانش برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره جاذبه زمین : زمین دارای جاذبه است ک اجسام مختلف را به سمت خود می‌کشد، در این نوشتار از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم درباره جاذبه زمین تحقیق کنیم با ما همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره سیاره نپتون

تحقیق درباره جاذبه زمین

نیروی جاذبه زمین

زمین نیروی جاذبه دارد و اجسام را به سوی خود می‌کشد، اگر زمین فاقد نیروی جاذبه بود اجسام بر روی آن قرار نمی گرفتند و اگر اجسام سنگینی و وزنی نداشتند از زمین به سوی فضا می‌پریدند و همانجا می‌مانند و باز نمی گشتند.

اگر نیروی جاذبه زمین نبود آب دریاها در فضا پخش می‌شد و هوایی که در کره زمین وجود دارد بر زمین نمی ماند و می‌رفت و زندگی برای موجودات بدون هوا محال بود.

شاید جالب باشد که بدانید اگر جاذبه هوا نبود ابرها معلق می‌ماندند و آب‌هایی که بر اثر تبخیر خورشید به بالا می‌رفتند باز نمی گشتند.

به طور اگر جاذبه زمین نبود باران و برف نمی بارید و جوی در زمین یافت نمی شد و بر روی زمین دریا و رودی باقی نمی ماند.

حتی تجاذب میان خورشید، ستارگان و زمین به دلیل نبود جاذبه از بین می‌رفت و بعدی که میان زمین و خورشید است به ابعاد دیگر تبدیل می‌شد و نابودی حیات بر روی زمین قطعی بود.

حقیقت نیروی جاذبه

هنوز حقیقت نیروی جاذبه کشف نشده است بنا بر عقیده نیوتن که کاشف نیروی جاذبه زمین است منشاء جاذبه زمین اراده آفریدگار است.

دانشمندان سرعت جاذبه زمین را هفت میلیون برابر سرعت نور تشخیص داده اند و سرعت نور در هر ثانیه سیصد هزار کیلومتر است، بشر با تمام ابزار‌هایی که در اختیار دارد هنوز به حقیقت جاذبه زمین پی نبرده است.

چه کسی نیروی جاذبه را کشف کرد؟

اسحاق نیوتن فیزیکدان و ریاضیدان انگلیسی اولین کسی بود کا نیروی جاذبه زمین را کشف و درک کرد شاید ماجرای سقوط سیب بر سر این دانشمند بزرگ و کشف نیروی جاذبه زمین را شنیده باشید.

سقوط سیب باعث شد او متوجه نیروی جاذبه زمین شود زیرا اگر نیروی جاذبه وجود نداشت سیب می‌توانست به جای اینکه بر روی زمین بیوفتد به هوا برود یا در جای خود ثابت بماند.

نیوتن پس از کشف نیروی جاذبه زمین کنجکاو شد که بداند چنین نیرویی تنها بر روی کره زمین وجود دارد یا کل منظومه شمسی؟ نیوتن پس از تحقیقات و مطالعات فراوان مفهوم نیروی جاذبه ارائه داد و در مورد چگونگی کار و حرکت منظومه شمسی به کشفیاتی رسید.

نیروی جاذبه چگونه اندازه‌گیری می‌شود؟

جاذبه زمین به وسیله ثقل سنجی اندازه‌گیری می‌شود در این روش می‌توان قدرت میدان جاذبه را محاسبه کرد و دستگاهی که برای اندازه‌گیری جاذبه به کار می‌رود گرانش سنج است به زبان ساده این دستگاه شتاب ثابت جاذبه به سمت پایین را اندازه میگیرد، گرانش سنج‌ها نیروی جاذبه در شاخه‌های ژئو فیزیک، معدن شناسی و زلزله شناسی را به طور دقیق اندازه می‌گیرند.

براساس آزمایش‌های انجام شده نیروی جاذبه بر روی کره زمین یکسان نیست و دامنه نوسان ۵ درصدی دارد و حرکت مداوم ماه و خورشید باعث تغییراتی در جاذبه زمین می‌شود.

نیروی جاذبه یکی بنیادین‌ترین نیروی جهان هستی

چهارمین نیروی بنیادین حاکم بر جهان نیروی جاذبه است البته سه نیروی دیگر نیز حیاتی است بدون وجود این نیروها حیات بر روی زمین مشکل خواهد بود.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره حرکات زمین
و
تحقیق درباره منابع انرژی تجدید پذیر و تجدید ناپذیر
و
تحقیق درباره باران مصنوعی

کلام آخر : به پایان تحقیقات درباره نیروی جاذبه زمین رسیدیم چنانچه در این خصوص نظر یا پیشنهادی دارید برای ما کامنت بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =