مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق در مورد ورزش شنا و قوانین آن + فایل PDF

مقاله کامل درباره ورزش شنا و قوانین آن، ورزش شنا چه فواید و مزایایی دارد؟

تحقیق در مورد ورزش شنا کلاس سوم ابتدایی و هفتم : شنا یکی از کهن ترین و محبوب ترین ورزش های دنیاست که انواع مختلف و قوانین خاص خودش را دارد. در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا به طور کامل در مورد ورزش شنا صحبت می کنیم.

مطلب پیشنهادی: تحقیق کامل درباره آهن زنگ نزن

تحقیق در مورد ورزش شنا

تحقیق دانش آموزی در مورد ورزش شنا

شنا ورزشی است که قدمت آموزش آن به مصر باستان برمی‌گردد؛ این ورزش محبوب‌ترین ورزش آبی است و فرد شناگر توسط تمرین‌های بسیار، در آب معلق می‌ماند. ورزش شنا علی رغم سادگی، نیاز به تمرین و پشتکار زیاد و قدرت بدنی بالایی دارد.

شناگران در دو سطح عمومی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و برخی از آن‌ها هم فقط برای تفریح و لذت بردن خویش، این ورزش را انجام می‌دهند و به قوانین، هیچ توجهی ندارند. اغلب شناگرانی که ماهر هستند، شنا کردن در آب‌های آزاد را به شنا در استخرهای کوچک ترجیح می‌دهند. برخی از شناگران هم که ورزشکارانی حرفه‌ای به حساب می‌آیند، در مسابقات رسمی شرکت می‌کنند و شنای آن‌ها بر طبق اصول، قاعده و قوانین است.

ورزش شنا

ورزش شنا که در محل استخر صورت می‌گیرد، نیاز به داشتن برخی موارد، از جمله: آمادگی کافی، تسلط داشتن و… دارد. همچنین افراد می‌توانند از مواردی مثل کلاه شنا و عینک شنا هم استفاده کنند؛ چرا که کلاه شنا باعث می‌شود سرعت شناگر افزایش پیدا کند و بهداشت هم رعایت شود. عینک شنا، جزو وسایل لازم و ضروری نیست و فقط برای جلوگیری از هرگونه آسیب چشمی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع شنا

شنا انواع زیادی دارد از جمله شنای قورباغه، شنای پروانه، شنای کرال سینه، شنای کرال پشت و… که لازم به ذکر است که شنای پروانه در بین تمامی شناها، سخت بوده و به تمرکز و همچنین قدرت بدنی بالایی، نیاز دارد.

مسابقات شنا هم انواع مختلفی دارد؛ به عنوان مثال شنای آزاد، نوعی از شنا است که شناگر می‌تواند در آن از هرکدام از شناها که می‌خواهد، با دیگر شرکت کنندگان به رقابت بپردازد؛ درحقیقت تکنیک بخصوصی ندارد. نوعی دیگر از شنا، شنای استقامت است که در مسافت‌های طولانی انجام می‌شود. انواع دیگر شنا، شنای امدادی و شنای مختلط است که در شنای امدادی، 4 نفر باید در مسیر مسابقه به صورت امدادی شنا کنند. در شنای مختلط هم شناگر می‌تواند با انتخاب یک نوع شنا، با سایر شرکت کنندگان رقابت کند.

تحقیق کامل درباره ورزش شنا

اصول و قواعد شنا

شنا، دارای اصول و قوانینی است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • شناگر نمی‌تواند هیچ وسیله‌ای به غیر از لباس شنا و عینک، به همراه خود داشته باشد.
  • اگر مسابقه فقط یک شناگر داشته باشد، وی باید همه مسیر مورد نظر مسابقه را شنا کند.
  • شناگر باید در خطی که شروع به شنا کرده است، شنا را به پایان برساند.
  • شناگر نباید از محوطه شنای خود، خارج شود؛ در غیر این صورت اخراج می‌شود.

مزایای شنا

شنا کردن، مزایای زیادی دارد؛ فشار خون را کاهش می‌دهد و قند خون را نیز کنتزل می‌کند؛ همچنین مناسب افراد معلول است؛ زیرا این ورزش برای آن افراد آسان می‌باشد. علاوه بر این، شنا باعث باز شدن رگ‌‌ها شده و جریان خون را هم تقویت می‌کند و از آنجایی که برای دستگاه تنفس موثر است، برای کسانی که از بیماری آسم، رنج می‌برند می‌تواند گزینه خوبی باشد.

این ورزش استرس را کاهش داده و باعث آرامش و راحتی می‌شود و برای تقویت ماهیچه‌ها هم به شدت موثر است.

سخن پایانی

شنا باعث تقویت روحیه افراد شده و برای همه سنین و همه بدن‌ها مناسب است. این ورزش برای افرادی که صدمه دیده‌اند مفید است ولی اگر این ورزش را انجام می‌دهید، باید مواظب خطرات آن که شامل غرق شدن یا شوک دمایی که به دلیل پریدن در آب خیلی سرد یا خیلی گرم، ایجاد شده و در نهایت منجر به ایست قلبی می‌شود هم باشید.

دانلود فایل PDF تحقیق درباره ورزش شنا

☑️ در این تحقیق به خوبی در مورد ورزش شنا و قوانین آن صحبت کردیم، اگر شما نیز اطلاعاتی در مورد این ورزش دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره آثار سوء شبکه های ماهواره ای
تحقیق در مورد موادی که از سنگها تهیه میشود
تحقیق جامع در مورد رنگین کمان چگونه تشکیل می شود

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =