اخبارعلمی

تحقیق درباره جاهای دیدنی ایران ☑️ ۲۰ مکان تاریخی و زیبا

تحقیق دانش آموزی در مورد جاهای دیدنی و مکان های تاریخی و تمدنی کشور ایران

تحقیق درباره مکان های تاریخی و جاهای دیدنی ایران ؛ کشور ایران بسیار پهناور است و در هر یک از فصل‌ها زیبایی‌های خاص خود را دارد، ایران دارای سواحل زیبا و کوهستان‌های سرسبز و آب و هوای خوب در چهار فصل است.

همچنین مکان های و تاریخی قدیمی در ایران وجود دارد که نشان دهنده فرهنگ و تمدن غنی ایران است. در این نوشته از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم مکان های دیدنی و خاص ایران را به شما معرفی کنیم با ما همراه شوید.

مطلب پیشنهادی: انشا در مورد جاهای دیدنی ایران

تحقیق درباره جاهای دیدنی ایران

تحقیق درباره جاهای دیدنی و تاریخی ایران

  • دره ستارگان: جزیره قشم دارای مناظری جذاب و شگفت انگیز است دره ستارگان از جمله مناطق دیدنی ایران است این صخره‌ها از ماسه سنگ و سنگ آهک رس دار تشکیل شدند و بر اثر فرسایش به اشکال مختلفی درآمدند که با خیال پردازی می‌توان گفت شبیه صورت، دست و حیوانات و چیز های دیگر هستند.
  • قلعه بابک: قلعه بابک در استان آذربایجان شرقی قرار دارد، این قلعه در ارتفاع ۳۰۰/۲ تا ۶۰۰/۲‌ متری از سطح دریا واقف شده است و دور تا دور آن را دره‌های عمیق احاطه کردند، این مکان سنگر یکی از پیشوایان خرمیان بود که با خلفای عباسی مبارزه می کرد.
  • پرسپولیس: پرسپولیس که به تخت جمشید مشهور است، نخستین امپراتوری و مهد تمدن پارسی می‌باشد این مکان دارای جذابیت‌های بسیار برای گردشگران داخلی و خارجی بوده است.
  • چغازنبیل: چغازنبیل نخستین مکانی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، این مکان در استان خوزستان قرار دارد. قدیمت این مکان به قرن سیزدهم پیش از میلاد می‌رسد و به گفته مورخان در ساخت این بنا از آجر های پخته با کتیبه‌های میخی استفاده شده است.
  • تالاب انزلی: تالاب انزلی در شمال کشور است، شما می‌توانید با قایق سواری در این تالاب آبسراها و انواع گونه‌های پرندگان و نیلوفر های آبی که از آب تیره تالاب بیرون آمدند را تماشا کنید.
  • مسجد نصیرالملک: مسجد نصیرالملک یکی از زیباترین مساجد در شهر شیراز است هنگامی که به این مسجد وارد می‌شود نقوش رنگارنگ مختلفی را مشاهده می‌کنید، این مسجد بخاطر کاشی هایش به مسجد صورتی نیز مشهور است.
  • میدان نقش جهان: میدان نقش جهان که محل بازی چوگان بوده در شار اصفهان واقع شده است که اطراف این میدان بناهای تاریخی مانند کاخ عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الدین، مسجد امام و بازار سنتی اصفهان واقع شده است.
  • پل‌های اصفهان: در شهر اصفهان دو پل معروف سی و سه مل و پل خواجو که از روی زاینده رود می گذرد وجود دارد، این پل‌ها از شاهکار های معماری ایران محسوب می‌شوند.
  • جاده چالوس: جاده چالوس در شمال کشور قرار وارد این جاده به دلیل چشم انداز های زیبا، تونل‌های کوهی و چشمه‌ها و رودخانه هایش به یکی از خوش منظره ترین جاده‌های ایرانی شناخته می‌شود.
  • سازه‌های آبی شوشتر: ساز های آبی شوشتر در استان خوزستان واقع شده است که قدمت سیستم آبیاری آن به پنج پیش از میلاد می‌رسد.
  • کبوترخانه ها: در زمان گذشته کبوترها بخاطر فضولاتشان بسیار با ارزش بودند برج‌های کبوترها در واقع آشیانه آن‌ها محسوب می‌شد، هر کدام از کبوترخانه‌ها می‌توانستند حدود ۱۴ هزار کبوتر را در خود جای دهند و از فضولات آن‌ها به عنوان کود استفاده می‌شد.
  • خانقاه و آرامگاه شیخ صفی الدین: این مکان محل دفن رهبر مسلک صوفی شیخ صفی الدین است که در اردبیل واقع شده، این مقبره شامل مسجد، مدرسه و کتابخانه می‌شود.
  • قلعه رودخان: قلعه رودخان دژ نظامی است که در دوران ساسانیان ساخته شده و برای رسیدن به این قلعه باید حدود ۱۰۰۰ پله را طی کنید.
  • آرامگاه حافظ: مزار شاعر پرآوازه ایران حافظ در شهر شیراز است، او گردشگران زیادی بر سر مزار این شاعر بزرگ نی روند.
  • جزیره هرمز: جزیره هرمز کم وسعت است، اما دارای طبیعت بسیار زیبایی می‌باشد خاک این جزیره از رنگ‌های متنوع زرد، نارنجی و قرمز تشکیل شده است.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق در مورد صنایع دستی ایران
و
تحقیق درباره حیوانات بومی ایران

☑️ به پایان تحقیق درباره جاهای دیدنی ایران رسیدیم، شما چه مکان های خاص و دیدنی از ایران می شناسید؟ نام آن را از قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 13 =