اخبارعلمی

تحقیق در مورد صنایع دستی ایران و بررسی تاریخچه مهم ترین آن ها

مقاله با موضوع صنایع دستی ایران و معرفی کامل و تاریخچه پرطرفدارترین صنایع دستی بافتنی ایرانی

تحقیق در مورد صنایع دستی بافتنی ایران ؛ کشور ایران، مهد تولید صنایع دستی فاخر و ارزشمند در سراسر جهان است، صنایع دستی ایرانی از دوران باستان یعنی مادها و آریایی‌ها متولد شدند و با گذشت زمان در دوره‌های هخامنشیان، ساسانیان و افشار، به اوج شکوفایی رسیدند و تولید و رشد صنایع دستی از هزاران سال گذشته تا به همین امروز، هنوز در جریان است.

در ادامه این مقاله از بخش تحقیق ماگرتا اطلاعاتی مفیدی درمورد معروف ترین و پرطرفدارترین صنایع دستی ایران را به شما کاربر عزیز ارائه می دهیم، پس با ما همراه باشید.

تحقیق در مورد صنایع دستی ایران

آشنایی با معروف ترین صنایع دستی ایرانی

امروزه صنایع دستی ایرانی در سراسر دنیا شهرت جهانی دارد، در ادامه معروف‌ترین صنایع دستی ایرانی، همراه زادگاه و تاریخچه تولید مختصر را معرفی خواهیم کرد.

⭕️ صنایع دستی حصیر بافی : این هنر دستی فوق العاده جذاب و چشم نواز، توسط ایل‌های قشقایی معرفی شد، امروزه صنایع دستی حصیر بافی ایرانی در سراسر دنیا شهرت جهانی دارند و بسیاری از توریست‌های اروپایی برای خرید حصیر های دستبافت اصل، به ایران سفر می‌کنند.

حصیر بافی یکی از مهم ترین صنایع دستی ایران
حصیر بافی یکی از مهم ترین صنایع دستی ایران

⭕️ صنایع دستی نمد بافی : امروزه صنایع دستی نمد بافی، به یکی از درخشان‌ترین آثار هنرهای دستی ایرانی تبدیل شده است، هنرمندان ایرانی به کمک کوبیدن پشم گوسفند و رنگ و قدرت بازو، آثار هنری درخشانی را پدید می‌آورند؛ صنایع دستی نمد بافی را می‌توان به عنوان فرش، رو فرشی، زیرانداز، تزئینی و … استفاده نمود.

صنایع دستی نمد بافی ایرانی
صنایع دستی نمد بافی ایرانی

⭕️ صنایع دستی پوستین سازی : به علت وجود آب و هوای سرد در منطقه شمالی کشور و زندگی عشایر و ایل‌های مختلف در آن قسمت، صنایع دستی پوستین سازی، به جامعه صنایع دستی ایرانی معرفی شد، در این هنر جذاب و چشم نواز، به کمک پوست سخت حیوانات مختلف مثل شتر و گوسفند، روپوش های پا سخت و محکمی تولید می شود.

پوستین سازی و جامعه صنایع دستی ایرانی
پوستین سازی و جامعه صنایع دستی ایرانی

⭕️ صنایع دستی میناکاری : میناکاری، یکی از درخشان‌ترین صنایع دستی ایرانی است که امروزه شهرت جهانی دارد، در این صنعت جذاب و چشم نواز، تکه سنگ های کوچک و بزرگ مینا روی فلز یا سفال قرار داده می شوند و در نهایت، نتیجه ظرافت کار استاد مینا کار، تولید ظرف مینایی جذاب و چشمگیر است، امروزه ظروف میناکاری اصفهان و زنجان، جزو میناکاری های محبوب در سراسر کشور محسوب می شوند که خواهان جهانی دارند.

میناکاری پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان
میناکاری پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان

⭕️ صنایع دستی ترمه کاری : ترمه، هنر جادوی دوخت و دوز هنرمندانه ایرانیان باستان بر روی پارچه‌های متفاوت با جنس‌های مختلف است، امروزه ترمه کاری های ناب ایرانی در قاره های اروپا و افریقا، خواهان دارند، اصولا ترمه کاری را برای روی اپن، روی اجاق گاز، زیر گلدان و … استفاده می‌کنند.

صنایع دستی ترمه کاری ایران
صنایع دستی ترمه کاری ایران

⭕️ صنایع دستی سفالکاری : ظروف سفالی ایرانی ترکیب هنر دست هنرمندان و داغی آتش بر بدنه سفال است، هنرمندان سفال کار ایرانی ظروف مختلفی مثل گلدان، کاسه، بشقاب سفالی تولید و به سراسر کشور و جهان ارائه می کنند، این ظروف زیبا به قدری هنرمندانه و با ظرافت تولید شده‌اند که امروزه در مهمانسراهای اروپایی از ظروف سفالی ایرانی برای قرار دادن گل های تزئینی استفاده می شود.

در این مقاله، مطالب مهمی پیرامون تاریخچه صنایع دستی ایرانی و مهم‌ترین انواع آن، آموختید اگر شما هم به تاریخ ایران، وطن عزیزمان علاقه مند هستید پیشنهاد می‌شود همین الان یکی از آثار فاخر صنایع دستی ایرانی را خریداری کنید تا همیشه قطعه‌ای از هنر دستی میهن عزیزمان در کنار شما و در خانه‌تان باشد.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره ظروف سفالی قدیمی
تحقیق در مورد ظروف مسی
تحقیق درباره حیوانات بومی ایران

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =