مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب فعالیت صفحه 83 علوم هفتم ، نواحی سردسیر و گرمسیر

پاسخ فعالیت صفحه ۸۳ علوم هفتم ، تحقیق در مورد نحوه زندگی و پوشش در منطقه های سردسیر و گرمسیر از فصل ۱۰

جواب فعالیت صفحه 83 علوم هفتم که مربوط به تحقیق در مورد مناطق سردسیری و گرمسیری می باشد را می توانید در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا مشاهده نمایید.

مطلب پیشنهادی : جواب فعالیت صفحه ۶۷ علوم هفتم

پاسخ فعالیت صفحه 83 علوم هفتم

جواب فعالیت صفحه 83 علوم هفتم فصل 10

در مورد پوشش، رنگ لباس و روش گرم کردن منزل مسکونی و عایق بندی ساختمان ها در نواحی سردسیر و نواحی گرمسیر تحقیق کنید و به کلاس گزارش دهید (تشابه ها و تفاوت ها را مشخص کنید).

جواب فعالیت صفحه 83 علوم هفتم / مناطق گرمسیر

نواحی سردسیر

با توجه به اقلیم آب و هوای سردی که این مناطق دارند، مردم اکثرا از لباس های ضخیم که از چرم یا پشم ضخیم دوخته شده باشد استفاده می کنند زیرا رنگ تیره نور را بیشتر جذب می کند.

در نواحی سردسیر زنان و مردان برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست و بدنشان از پوشش های خاصی استفاده می کنند.

زنان صورت خود را با پارچه ای مخصوص می پوشانند و بعضی از مردان و زنان عشایری روی لباسشان جلیقه های به نام جان تن می پوشند.

در این مناطق بخاطر سردی بیش از حد هوا خیلی مهم است که خانه ها به خوبی عایق بندی شوند و هوای سرد تا حد امکان وارد خانه نشود به همین دلیل پشت بام خانه ها ایزوگام شده و برای عایق بندی سقف های شیروانی از پشم شیشه و یونولیت استفاده می کنند.

برای جلوگیری از اتلاف انرژی از پنجره‌ی دو جداره استفاده می‌شود. دیوارهای آجری دو لایه هستند و یک عایق گرمایی در بین این دولایه قرار می‌دهند.

در ادامه فعالیت صفحه 83 علوم هفتم می شود گفت که از جمله مناطق سردسیر ایران می توان به فیروز کوه؛ آلاشت مازندران، کندوان تبریز و اردبیل اشاره کرد.

جواب فعالیت صفحه 83 علوم هفتم / نواحی سردسیر

نواحی گرمسیر

در این مناطق گرما هوای خیلی زیاد می باشد و مردم برای در امان ماندن از این گرما لباس های بسیار نازک نخی بدون آستین و یخه با رنگ های بسیار روشن به تن می کنند تا نور را جذب خودشان نکنند.

در مناطق خشک و بیابانی ، زنان اغلب از ماسک های صورت استفاده می کنند که از پوست آنها در برابر آفتاب سوزان محافظت می کند و مردان و زنان برای جلوگیری از سوختگی اندام ها و گردش خون کافی ، لباس های بلندتری می پوشند.

در منطقه های گرمسیر و گرم معمولا خانه ها را از سنگ، چوب و خاک می سازند. در نواحی گرمسیر خانه معمولا گرم می باشد اما در صورتی که نیاز به گرم کردن خانه باشد از بخاری و شوفاژ نیز در این مناطق استفاده می شود.

از جمله مناطق گرمسیر ایران می توان به جزیره کیش، بندر عباس و یزد اشاره کرد.

✅ اگر شما هم اطلاعاتی در مورد فعالیت صفحه 83 علوم هفتم دارید می توانید از طریق بخش نظرات با سایر دانش آموزان به اشتراک گذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =