مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب صفحه ۶ ریاضی هفتم ✍️ پاسخ راهبرد حدس و آزمایش

پاسخ گام به گام صفحه 6 ریاضی کلاس هفتم از فصل 1 راهبردهای حل مسئله با جواب و راه حل کامل

جواب صفحه ۶ ریاضی هفتم : در این قسمت به حل گام به گام جواب راهبرد حدس و آزمایش صفحه 6 ریاضی هفتم متوسطه اول مربوط به فصل ۱ راهبردهای حل مسئله است را برای تان کامل در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز فعال و ارزشمند آماده کرده ایم.

جواب صفحه بعد : جواب صفحه ۷ ریاضی هفتم

جواب راهبرد حدس و آزمایش صفحه ۶ ریاضی هفتم

در جواب صفحه 6 ریاضی هفتم داریم :

۱- ۲۰ دستگاه دوچرخه و سه چرخه در یک توقف گاه وجود دارد. اگر تعداد کلّ چرخ های آنها ۴۵ عدد باشد، چند دوچرخه و چند سه چرخه در توقف گاه وجود دارد؟

جواب سوال ۱ ریاضی هفتم

در حدس اول تعداد دوچرخه‌ها را ۱۰ و تعداد سه چرخه‌ها را هم ۱۰ عدد در نظر بگیرید.
با کامل کردن ردیف اول جدول حدس خود را بررسی و آزمایش کنید.
با توجه به نتیجهٔ بررسی، باید تعداد سه چرخه‌ها را بیشتر کرد یا دوچرخه‌ها را؟ چرا؟

چرا که عدد ۵۰ بزرگتر از ۴۵ است، برای رسیدن به عدد ۴۵ باید تلاش کنیم تا تعداد چرخ‌ها کاهش یابد. ما باید تعداد دوچرخه‌ها را افزایش دهیم و تعداد سه چرخه‌ها را کاهش دهیم تا بتوانیم به عدد ۴۵ برسیم.

۲- دو زاویه متمم‌اند. یکی از این زاویه‌ها ۳ برابر زاویهٔ دیگر است. اندازهٔ هر زاویه را پیدا کنید.

نکته: مجموع دو زاویه متمم ۹۰ درجه است.

جواب سوال ۲ ریاضی هفتم

۳- به جای □ چه عددی می‌توان قرار داد؟

به جای مربع عددهای مختلفی را حدس بزنید. از عدد ۱۰ شروع کنید.

۳×۱۰+۱۰=۴۰

جواب سوال ۳ ریاضی هفتم

💥 اگر در هر صفحه ای از کتاب ریاضی هفتم دبیرستان مشکل و یا ایراد درسی داشتید حتما برای ما در قسمت دیدگاه بنویسید تا ما در اسرع وقت بتوانیم به سوال شما پاسخ بدهیم و مشکلات درسی شما دانش آموزان پایه هفتمی های گرامی را حل نماییم.

⚠ نکته : برای حل مسائل ریاضی حتما قلم و کاغذ کنار در خود داشته باشید تا به تمرین کردن بپردازید تا کامل کتاب ریاضی را یاد بگیرید. این یکی از بهترین روش های یادگیری ریاضی هفتم است.

جواب صفحه قبل : جواب صفحه ۵ ریاضی هفتم

🔍 در این بخش جواب صفحه ۶ ریاضی هفتم را مرور کردیم. به یاد داشته باشید که حتما اول خودتان جواب سوال ها را بدهید و برای بررسی درست یا نادرست بودن آن به این پاسخ ها مراجعه کنید. شما می توانید با اضافه کردن عبارت ماگرتا در آخر جستجوهای درسی تان در گوگل به بهترین پاسخ ها دسترسی پیدا کنید. اگر سوالی دارید آن را از قسمت دیدگاه بپرسید تا معلمان به آن پاسخ بدهند. 🧐🔥

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − نه =