اخبارعلمی

جواب کاوشگری صفحه ۶۲ ، ۶۳ و ۶۴ علوم پنجم ، سوالات تکیه گاه

گام به گام فصل 8 علوم پنجم دبستان : پاسخ کاوشگری های صفحه 62 - 63 - 64 و سوالات بخش تکیه گاه

پاسخ کاوشگری صفحه 62 ، 63 و 64 کتاب علوم پنجم دبستان از فصل هشتم که مربوط به بخش کارها آسان می شود یک می باشد را می توانید در ادامه این مقاله از بخش آموزش و پرورش ماگرتا مطالعه نمایید.

مطلب پیشنهادی : سوالات درس ۹ علوم پنجم با جواب

پاسخ کاوشگری های صفحه 62 - 63 و 64 علوم پنجم ابتدایی

جواب کاوشگری صفحه ۶۲ علوم پنجم

وسایل و مواد لازم برای کاوشگری صفحه 62 : دو لیوان یک بار مصرف – خط کش به طول ۵۰ سانتی متر – دو عروسک با جرم های مختلف و پاک کن.



پاسخ کاوشگری صفحه ۶۲  علوم پنجم دبستان

۱- وسط خط کش را روی پاک کن (تکیه گاه) قرار دهید. محل پاک کن را تغییر ندهید.

۲- دو عروسک با جرم های مختلف را در دو لیوان یک بار مصرف یکسان بگذارید.

۳- دو لیوان را در فاصله یکسان از تکیه گاه قرار دهید؛ چه چیزی مشاهده می کنید؟
طرفی که لیوان سنگین تر قرار دارد پایین می رود.

۴- لیوان سنگین را از تکیه گاه دور کنید؛ چه مشاهده می کنید؟
لیوان سنگین تر پایین قرار می گیرد.

۵- در ادامه کاوشگری صفحه ۶۲ علوم پنجم لیوان سنگین را کم کم به تکیه گاه نزدیک کنید تا بالاتر از لیوان سبک تر قرار بگیرد.



۶- مشاهده های گروه خود را در جدول زیر یادداشت کنید.
پر کردن جدول به عهده دانش آموز می باشد.

با توجه به نتایج این فعالیت، توضیح دهید که فراز چگونه می تواند مشکل بازی با نوید را حل کند.

در این فعالیت، چه چیزی را ثابت نگه داشتیم و چه چیزی را تغییر دادیم؟
پاک کن و تکیه گاه را ثابت نگه داشتیم و لیوان سنگین را تغییر دادیم.

پاسخ گاوشگری صفحه ۶۳ علوم پنجم ابتدایی

اگر فراز و نوید در فاصله ای یکسان از تکیه گاه نشسته باشند، در صورتی که محل نشستن نوید تغییر نکند، چگونه می توانند به بازی ادامه دهند؟ مراحل پژوهش گروه خود را به طور کامل یادداشت کنید و گزارش دهید.

نوید سنگین تر از فراز است. اگر محل نشستن نوید تغییر نکند، فراز باید دورتر از تکیه گاه قرار بگیرید تا بتواند به بازی با نوید ادامه دهد.



جوب کاوشگری صفحه ۶۴ علوم پنجم دبستان

وسایل و مواد لازم صفحه 64 علوم : دو لیوان یک بار مصرف – دفترچه یادداشت و مداد – پاک کن – خط کش ۵۰ سانتی متری و یک بسته گیره‌ی کاغذی.

گام به گام کاوشگری صفحه ۶۴  علوم پنجم ابتدایی

۱- وسط خط کش ۵۰ سانتی متری را روی پاک کن (تکیه گاه) قرار دهید.

۲- لیوان ها را در فاصله‌ی ۱۵ سانتی متری از تکیه گاه قرار دهید.

۳- در یکی از لیوان ها ۴ گیره‌ی کاغذ قرار دهید.

۴- در لیوان دیگر، آن قدر گیره‌ی کاغذ قرار دهید تا خط کش کاملا به حالت افقی (تعادل) قرار گیرد. تعداد گیره ها را در جدول یادداشت کنید.

جدول لیوان سمت راست صفحه 64 :

فاصله تا تکیه گاه به سانتی مترتعداد گیره ها
۱۵۴
۱۵۸
۳۰۴

جدول لیوان سمت چپ صفحه 64 :

فاصله تا تکیه گاه به سانتی مترتعداد گیره ها
۱۵۴
۱۵۸
۱۵۸

۵- در یکی از لیوان ها تعداد گیره ها را دو برابر کنید؛ چه اتفاقی می افتد؟
لیوان سمت چپ پایین رفته و تعادل خط کش به هم می خورد.

برای به تعادل رسیدن خط کش چه راه هایی را پیشنهاد می کنید؟ آنها را آزمایش کنید و نتیجه را گزارش دهید.
لیوان سمت راست را ۳۰ سانتی متر به تکیه گاه نزدیک کنیم یا ۴ گیره به لیوان سمت را اضافه کنیم.

بین فاصله‌ی لیوان ها از تکیه گاه و تعداد گیره ها چه ارتباطی وجود دارد؟

✅ برای درج دیدگاه درمورد مطلب جواب کاوشگری صفحه ۶۲ ، ۶۳ و ۶۴ علوم پنجم به انتهای همین مطلب مراجعه کرده و با سایر دانش آموزان گفت و گو کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.