مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق در مورد انواع آینه ها و کاربرد آنها سوم ابتدایی

بهترین مقاله درباره انواع آینه ها و کاربردشان و ویژگی‌هایشان سوم دبستان

تحقیق در مورد انواع آینه ها و کاربرد آنها سوم ابتدایی ؛ آینه جزو یکی از لوازمات به خصوصی به ‌شمار می‌رود که به علت صافی و بازتاب بالایی که دارد، قادر است تا تصویر اجسام را برگردانده و به شما نشان دهد. در ادامه به مطالب بیشتری درمورد آینه‌ها می‌پردازیم؛ پس با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق در مورد چند اختراع مهم چینیان باستان

تحقیق در مورد انواع آینه ها و کاربرد آنها سوم ابتدایی

تحقیق در مورد آینه ها، انواع و ویژگی‌هایشان

آینه زیبایی خاصی دارد و می‌تواند حتی ریزترین ابزار را نیز در خود جای دهد. آینه‌ها جزو سطوح بازتابنده به ‌حساب می‌آیند که می‌توانند تصویر وسیله‌ها را به شکل نورانی به نمایش بگذارند. آینه‌های نوری در زمان‌های بسیار قدیم به وجود آمده‌اند و از دیرباز در زندگی مردم وجود دارند. این وسیله برای امور گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با همین استفاده فراوان خود توانسته طرفداران زیادی داشته باشد.

انواع آینه ها

آینه‌ها دارای انواع و اقسام گوناگونی هستند که هریک برای اموری ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع آینه‌ها به شکل زیر دسته ‌بندی شده‌اند:

⭕️ تخت: آینه‌های تخت همان آینه‌هایی هستند که همه ما از آن‌ها در منازل خود استفاده می‌کنیم. این نوع آینه قادر است تا تصاویر اجسام را به شکل مستقیم و یا بلعکس نشان دهد. آینه تخت دو نوع به نام‌های شیشه‌ای و فلزی دارد. این آینه در چشم زیردریایی، آرایشگاه و بسیاری از سایر جاها کاربرد دارد.

⭕️ خمیده: این آینه از جمله آینه‌هایی است که می‌تواند تصاویر اجسام مقابل خود را به ‌صورت عجیب و غریبی نشان دهد. حتی در مواقعی قادر است تا تصاویر آن‌ها را به ‌نوعی خنده‌دار درآورده و به نمایش بگذارد.

⭕️ لایه گذاری شده: در ساخت این مدل آینه‌ها از چند لایه اندود استفاده شده که این کار برای افزایش یافتن میزان ضریب بازتابش و اصلاح آینه‌های شیشه‌ای طراحی و تولید شده‌اند.

⭕️ محدب: تصویر اجسام در این نوع آینه به شکل مستقیم و کوچک‌تر از خود نشان داده خواهد شد. ولی نکته مهم این آینه‌ها این است که حوزه‌ی دید بسیار بزرگ و وسیع‌تری نسبت به سایر آینه‌ها دارا هستند. از این آینه‌ها معمولا در آینه بغل ماشین، سر پیچ جاده‌ها و… استفاده می‌شود.

⭕️ مقعر: آینه‌های مقعر قادر هستند تا اجسام نمایش داده شده را بزرگ‌تر از اندازه واقعی خود برگردانده و به نمایش بگذارند. این آینه معمولا توسط دندان پزشکان، آرایشگران و خانم‌ها استفاده می‌شود.

⭕️ شلجمی: آینه شلجمی در چراغ خودروها و برخی از سیستم‌های موازی ساز نورها به‌کار برده می‌شود. این کار سبب خواهد شد تا شکل آینه‌های شلجمی گاهی به ‌شکل کروی تغییر بیابد. ولی باید بدانید که تفاوت زیادی بین این دو آینده وجود دارد و آینه‌های شبیه و عین هم نیستند.

⭕️ توان بالا: این آینه‌ها از چندین لایه تشکیل شده‌اند که دارای میزان توان و قدرت بالایی هستند. از کاربرد آینه توان بالا می‌توان به سیستم‌های لیزری، سیستم‌های بازتابنده یا برگردانند کامل نور، محاسبات با دقت و ظرافت بالای نوری و… اشاره کرد.

کاربرد آینه ها

آینه‌ها دارای کاربرد بسیاری هستند و هریک برای امور خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از کاربرد آن‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • تلسکوپ‌ها
  • لیزر
  • منازل
  • میکروسکوپ‌ها
  • عینک‌ها
  • سامانه‌های رادار و روش‌های پیچیده هواپیمایی
  • تجهیزات و وسایل پزشکی
  • خودروها
  • و…

به پایان تحقیق درمورد انواع آینه‌ها سوم ابتدایی، رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحقیقات پیشنهادی:
تحقیق درباره فعالیت های خانه سلامت
تحقیق درمورد چند مورد از تبدیل علم به فناوری
تحقیق در مورد آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هفت =