مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق در مورد گلسنگ ها ☄️ + انواع ایرانی آن ها

مقاله دانش آموزی درباره کاربرد و انواع گلسنگ ها با توضیح کامل

تحقیق در مورد گلسنگ ها و کاربردشان ؛ گلسنگ ها با زیستن کنار قارچ و جلبک به وجود می‌آیند که روی صخره‌ها و تنه درختان جنگل به رنگ‌های مختلف رویش می‌کنند. گلسنگ ها در مناطق گرم، سرد، معتدل و جاهای خشک و سرسبز به وجود می‌آیند.

گلسنگ نه گیاه است نه قارچ؛ بلکه موجودات جانداری هستند به نام گلسنگ، در کل دنیا گلسنگ ها یافت می‌شوند. چون در همه شرایط آب و هوایی به راحتی رشد می‌کنند. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا برای کسب اطلاعات بیشتر همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق در مورد خورشید

تحقیق در مورد گلسنگ ها و کاربردشان

انواع گلسنگ ها

۱- گلسنگ بوته ای: گلسنگ بوته ای به شکل یک بوته است به رنگ‌های سبز، سفید، زرد و غیر خود را نشان می‌دهد.

۲- گلسنگ برگی: گلسنگ برگی که مانند برگ در زمین رشد می‌کند و برگ‌های آن به شکل پهن است. با برگ‌هایش نور آفتاب را بیشتر به سمت خود ‌می‌کشد و منظور از گلسنگ برگی، برگ داشتن آن نیست؛ بلکه فقط شبیه آن است.

۳- گلسنگ پوسته ای: این گلسنگ ها بیشتر در جاهای گرم و بیابان رشد می‌کنند و آن‌ها را می‌توانیم روی درختان مشاهده کنیم.

کاربرد گلسنگ ها

از گلسنگ ها برای اندازه گیری غلظت آلاینده‌ها استفاده می‌شود و موادی که در گلسنگ ها وجود دارد خیلی از پزشکان از آن مواد برای جلوگیری از بیماری‌ها و انگل‌ها استفاده می‌کنند.

به دلیل رنگ‌های زیبایی که در گلسنگ ها وجود دارد، از آن‌ها برای پشم، رنگ کردن پارچه‌ها استفاده می‌کنند. رنگ‌هایی که در پارچه‌های پشمی به کار می‌رود خریداران زیادی را جذب خود کرده است و بسیاری از طراحان لباس در دنیا از رنگ گلسنگ همچنان استفاده می‌کنند و آن را در شبکه‌های مد به نمایش می‌گذارند.

گلسنگ ها در طول سال فقط یک میلی‌متر رویش می‌کنند و تا چهار هزار سال عمر دارند. از گلسنگ ها برای مشکلات تنفسی، عفونی و عفونت‌های کلیه و مثانه استفاده می‌کنند و کسانی که دچار تبخال، بدن درد می‌شوند می‌توانند از گلسنگ استفاده کنند.

گلسنگ ها را نمی‌توان خود افراد و به طور سرخود استفاده نمایند و حتما باید تحت نظر پزشک طب سنتی باشد؛ چون خیلی از گلسنگ ها سمی هستند و اگر وارد بدن انسان شوند خطرناک و آسیب زننده هستند.

معرفی گلسنگ ها ایرانی

گلسنگ ها در استان کهگیلویه بویراحمد، آذربایجان و شمال ایران یافت می‌شوند، در شمال ایران از گلسنگ ها برای نگه ‌داری مواد غذایی استفاده می‌کنند. موزه گلسنگ ایران واقع در تهران است که ششصد نوع گلسنگ در آن نگه‌داری می‌شود و از جاهای دیدنی ایران به شمار می‌رود. در این موزه گلسنگ شناسانی وجود دارد که به افراد که نیاز به راهنمایی دارند کمک کنند.

این موزه فرهنگ سنتی ایرانی را با گلسنگ ها نشان می‌دهند و افراد زیادی از شهرهای مختلف به این موزه می‌آیند تا با سنت خود و کاربردهای مختلف گلسنگ ها آشنا شوند. تاریخچه گلسنگ شناسی ایران از استان گلستان منطقه درازنو که در مرکز استان گلستان است، آغاز شده و هجده گونه گلسنگ در آنجا شناسایی شده است.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره گیاهان دارویی و خواص آنها
و
تحقیق درباره گیاهان سمی

☑️ به پایان تحقیق در مورد گلسنگ ها، انواع و کاربردشان رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 19 =