اخبارعلمی

تحقیق درباره گیاهان دارویی و خواص آنها ✍️ + PDF

مقاله دانش آموزی درباره خواص گیاهان دارویی متفاوت برای کلاس سوم تا هفتم متوسطه

تحقیق درباره گیاهان دارویی پایه هفتم ؛ گیاهان دارویی گیاهانی هستند که حداقل یک یا چند اندام آن موثر و برای درمان استفاده می‌شود. گیاهان دارویی میوه، گل، ریشه و ساقه دارند که ساقه آنها چوبی شده است.

عمر این گیاهان محدود است و پس از تولید میوه از بین می‌روند. خاصیت متنوع آنها باعث شده است که بتوانند انواع امراض را درمان کند. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره قارچ ها و انواع آن ها

تحقیق درباره گیاهان دارویی و خواص آنها

انواع گیاهان دارویی

آویشن: گیاهی که مصرف غذایی، دارویی و زینتی دارد. برگهای آن سبز خاکستری کوچک و شیرین است. عطر دهنده و چاشنی دهنده غذاها است. آویشن به طور کلی برای درمان سر درد، سرما خوردگی، سرفه، درمان افسردگی استفاده می‌شود. آویشن به عنوان شربت سرفه و چای و دمنوش ها کارایی دارد.

گل گاوزبان: یکی از گیاهان پر مصرف است. از مزایای آنها تصفیه خون، تقویت کلیه‌ها، برطرف کننده سرماخوردگی، از بین برنده سرفه و کاهش اضطراب اشاره کرد. از آن به عنوان دمنوش و کرم پوستی استفاده می‌شود.

گل ختمی: گیاهی دو ساله یا چند ساله است. از مزایایی این گیاه به رنگ طبیعی مو، مرطوب ساختن پوست، کمک به گردش خون، درمان سوختگی، بهبود اشتها، درمان گلو درد و درمان تب اشاره کرد.

زنجبیل: از مهم ترین گیاهان دارویی که خواص های مختلفی دارد. زنجبیل در بهبود گردش خون، بهبود گوارش، درمان گلو درد و سرما خوردگی، تنظیم اشتها، تنظیم فشار خون و تقویت سیستم ایمنی نقش دارد.

بابونه: گیاهی دارویی که خاصیت درمانی بالایی دارد. از کارایی این گیاه کاهش وزن، کاهش درد، کنترل استرس، تقویت سیستم ایمنی، درمان خواب، کاهش التهاب و تورم، برطرف کردن یبوست است. بابونه به عنوان چای و روغن به صورت موضعی استفاده می‌شود.

نعناع: گیاهی تازه و خوش طعم است. از نعناع برای درمان سردرد، بهبود دستگاه گوارش، برطرف کردن آلرژی و رفع بوی بد دهان استفاده کرد. همچنین نعناع به عنوان چای و روغن موضعی کارایی دارد.

جعفری: سبزی خوشمزه است که مزایایی مانند رفع بوی بد دهان، پشتیبانی سلامت استخوان‌ها، رفع نفخ معده و پشتیبانی از سلامت دستگاه گوارش دارد. جعفری را می‌توان به عنوان چاشنی دهنده غذا استفاده کرد.

ریحان: گیاهی رایج که عطر و طعم خوبی دارد. از این گیاه برای کاهش استرس، کاهش التهاب و تورم، تقویت استخوان و افزایش ایمنی استفاده می‌شود.

دارچین: از خواص این گیاه می‌توان به خاصیت ضد باکتری، ضد میکروبی و ضد التهاب اشاره کرد. دارچین در مبارزه با اختلالات عصبی و بیماری‌های قلبی نقش دارد.

رزماری: گیاهی پر از ویتامین و مواد معدنی است. از این گیاه می‌توان برای کاهش التهاب، بهبود گردش خون، بهبود حافظه، رفع بوی دهان استفاده کرد.

مریم گلی: مزایای این گیاه بهبود حافظه، بهبود دستگاه گوارش، تقویت دستگاه ایمنی، درمان دیابت است.

آلوئه ورا: گیاهی خوراکی که طعم آن به تلخی می‌زند. از آلوئه ورا برای کاهش خطر عفونت در زخم‌ها، بریدگی‌ها و سوختگی استفاده می‌شود. همچنین در درمان یبوست، بی اشتهایی و مشکلات گوارشی نقش دارد.

سیر: سیر گیاهی فوق العاده و پر کاربرد است که دومین گیاه دارویی برتر بشمار می‌آید. از مزایای آن بهبود دستگاه گوارش، کاهش کلسترول، کاهش فشار خون و همچنین پیشگیری از بیماری‌های قلبی است.


مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره گیاهان سمی
و
تحقیق در مورد اکسیژن

☑️ به پایان «تحقیق درباره گیاهان دارویی و خواص آنها» رسیدیم، اگر شما نیز گیاه دارویی مفید دیگری می شناسید حتما آن را از بخش نظرات به سایر کاربران معرفی کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =