اخبارعلمی

تحقیق در مورد اکسیژن + خواص و ویژگی و انواع واکنش آن

بهترین مقاله درباره اکسیژن و ویژگی های آن برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق در مورد اکسیژن ویژگی، کاربرد و ترکیبات آن : اکسیژن جزو جدانشدنی زمین و انسان‌ها بوده که زندگی بدون آن غیر ممکن خواهد بود. اکسیژن نفس زندگی بوده و در همه جا وجود دارد. این جزو جدا نشدنی در جدول تناوبی با استفاده از O بزرگ نشان داده شده و عدد اتمی آن برابر 8 است.

باید بدانید که اکسیژن به وسیله انجام عمل فتوسنتز باکتری‌های بی هوازی شکل گرفته و سپس توسط عمل نور ساخت گیاهان زمینی ایجاد می‌شود. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا برای کسب اطلاعات بیشتر همراه باشید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق در مورد سلول و سازمان بندی آن

تحقیق در مورد اکسیژن

ویژگی های اکسیژن

اکسیژن جزو موادی است که در دما و فشار به صورت گاز بوده و به شکل آن‌ها عمل می‌کند. اکسیژن جزو عناصر مهمی بوده که هم انسان و هم حیوانات برای زنده بودن به آن نیاز دارند و درصورت عدم وجود، از بین خواهند رفت. اکسیژن از دو کلمه یونانی Oxus که به معنای ترش و Gennan به معنای زایش بوده، تشکیل شده است.

در واقع این واژه به این معناست که از اکسیژن ترشی به وجود می‌آید. اکسیژن‌های جامد و مایع به رنگ آبی کمرنگ بوده و هر دوی آن‌ها به میزان زیادی پارامغناطیس هستند. باید بدانید که اکسیژن مایع تنها با انجام عمل تقطیر جزئی هوای مایع به وجود خواهد آمد. اکسیژن گازی بدون رنگ، بو و مزه است که آن را با استفاده از فرمول شیمیایی O2 نشان می‌دهند.

اکسیژن چه کاربردهایی دارد؟

اکسیژن جزو موادی به کار می‌رود که کاربردهای بسیاری دارد و به همین منظور جزو یکی از موضوعات مهمی به شمار می‌رود. باید بدانید که اکسیژن با عنوان اکساینده دارای کاربردهای بسیاری بوده و تنها فلوئوری به شمار می‌رود که از آن الکترونگاتیوتر است. از کاربردهای اکسیژن می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • از اکسیژن مایع به منظور اکسید کننده در نیروهای حرکتی موشک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • اکسیژن جزو جدانشدنی زندگی و تنفس انسان بوده و از آن در پزشکی استفاده می‌کنند.
  • از اکسیژن مخازنی ساخته شده که در اختیار کوهنوردان و مسافران هوایی قرار می‌گیرد.
  • از اکسیژن در جوشکاری و تولید فولاد استفاده می‌کنند.

ترکیبات اکسیژن شامل چه مواردی هستند؟

الکترون به دلیل برخورداری از ماده‌ای بنام الکترونگاتیوی، اکسیژن می‌تواند با بسیاری از عناصر پیوند شیمیایی تشکیل داده و ارتباط به وجود بیاورد. ولی در این حالت یکسری عناصری وجود دارند که تحت عمل اکسایش قرار نگرفته و مقاومت می‌کنند که به آن‌ها گازهای اصیل می‌گویند.

یکی از اکسیدهایی که به مشهوریت زیادی رسیده، اکسید هیدروژن یا همان آب است. به غیر از این سایر اکسیدهای معروف از جمله سایر ترکیبات عناصر اکسیژن و کربن هستند که از آن‌ها می‌توان به الکل‌ها، کربوکسیلیک اسیدها، دی اکسید کربن، آلدئیدها و رادیکال‌های اکسیژن اعم از کرومات‌ها، پرمنگنات‌ها، پرکلرات‌ها، نیترات‌ها، کلرات‌ها، دی کرومات‌ها و اکساینده‌های قوی اشاره کرد.

بسیاری از فلزات همانند آهن می‌توانند با استفاده از اتم اکسیژن پیوند برقرار کنند. عناصری اعم از ازن و اکسید آهن با استفاده از انجام تخلیه برق ایستایی در حضور مولکول اکسیژن شکل یافته و به وجود می‌آیند.

باید بدانید که موکول اکسیژن به عنوان دوتایی نیز شناخته شده و بخش بسیار کوچکی از اکسیژن مایع را تشکیل داده‌اند. عناصری مانند اترها و اپوکسیدها جزو موادی به شمار می‌روند که در آن‌ها اتم اکسیژن بخشی از یک حلقه سه اتمی به حساب می‌آید.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره فواید و مضرات یک تکنولوژی
و
تحقیق درباره کهکشان ها و نحوه به وجود آمدن آن ها
و
تحقیق در مورد کاربرد اثر انگشت در زندگی اجتماعی

به پایان تحقیق در مورد اکسیژن ویژگی، کاربرد و ترکیبات آن رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 9 =