مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق در مورد کاربرد اثر انگشت در زندگی اجتماعی

مقاله دانش آموزی درباره اثر انگشت در زندگی اجتماعی چه کاربردی دارد؟

اثر انگشت در زندگی اجتماعی چه کاربردی دارد؟ یکی از پرکاربردترین روش‌های شناسایی افراد، حفظ امنیت اطلاعات و تشخیص هویت است.

فناوری اسکن اثر انگشت در حوزه تکنولوژی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از ضروریات زندگی روزمره انسان‌ها است. در این مقاله از بخش تحقیق ماگرتا قصد داریم به تعدادی از کاربردهای اثر انگشت در زندگی اجتماعی بپردازیم.

ویژگی ها و کاربردهای اثر انگشت انسان

تحقیق در مورد کاربرد اثر انگشت در زندگی اجتماعی

۱تشخیص هویت افراد فوت شده و افراد مجرم

حوزه‌ای که اثر انگشت در آن اهمیت بسیار زیادی دارد دادگستری است. محققان با مقایسه اثر انگشت‌های جمع آوری شده در صحنه جرم، پرونده‌های مربوط به قتل و موارد مشابه دیگری را حل خواهند کرد.

۲کاربرد در برنامه‌های امنیتی الکترونیکی

اثر انگشت در تلفن‌های هوشمند، لپ تاپ و رایانه بسیار کاربردی و امنیت را برای کاربران فراهم می‌کند. از حسگرها که در این دستگاه‌ها تعبیه می‌شود برای شناسایی و ورود کاربران بسیار کاربردی اند و اجازه نمی‌دهد کسی به اطلاعات شخصی افراد دسترسی پیدا کند.

۳افزایش امنیت بانکی

به دلیل کاربردهای زیادی که تلفن همراه و اپلیکیشن‌های آن در بانکداری دارد، استفاده از اسکن‌های بیومتریک اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

اخیرا برخی از بانک‌های مختلف دنیا دستگاه‌های خودپرداز خود را مجهز به سیستم اسکن اثر انگشت کرده‌اند. به این صورت کاربر از طریق اسکن اثر انگشت به جای وارد کردن رمز عبور، می‌تواند تراکنش دلخواه را انجام دهد.

۴سرعت بخشیدن به روند استخدامی و حضور و غیاب در سازمان‌ها

تقریباً همه سازمان‌ها برای استخدامی افراد گواهی عدم سوء پیشینه درخواست می‌کنند و با استفاده از از اثر انگشت کارفرما به آسانی می‌توانند عدم سوء پیشینه کارجو را بررسی کند. از طرفی دیگر با استفاده از دستگاه‌های اسکنر اثر انگشت و تعبیه آن در ادارات می‌توان حضور و غیاب پرسنل را به راحتی انجام داد.

۵شناسایی افراد در فرودگاه

بسیاری از فرودگاه‌ها با داشتن دستگاه‌های اسکنر انگشت و یا عنبیه از ورود در خروج افراد با هویت جعلی جلوگیری می‌کند. همچنین این ویژگی برای افرادی که به طور مداوم در سفرهای بین المللی هستند، به جای ایستادن در صف به سرعت روند تشخیص هویت آن‌ها کمک می‌کند.

۶کنترل اقامت طولانی توسط اداره مهاجرت کشور میزبان

زمانی که تبعه خارجی قصد اقامت بلند مدت داشته باشد موظف است، در کشور میزبان اطلاعات فردی را به وسیله انگشت نگاری در سیستم رایانه ثبت کند. به این صورت تبعه به راحتی توسط کشور میزبان شناسایی خواهد شد. تعدادی دیگر از کاربردها در پایین ذکر شده است:

  • ورودی امن برای ورزشگاه‌ها و ساختمان‌های مسکونی با استفاده از سیستم اسکنر اثر انگشت.
  • برای باز کردن گاوصندوق های شخصی و بانکی توسط اسکنر اثر انگشت
  • با استفاده از اسکنر اثر انگشت، افراد می‌توانند خودروهای شخصی خود را روشن کنند.
  • استفاده از فناوری های تشخیص هویت بیومتریک در مدارس، تنها به معلمان والدین و دانش آموزان اجازه ورود می‌دهد.

برای ایجاد امنیت دیگر نمی‌توان به قفل‌ها و رمزهای عبور اتکا کرد؛ زیرا قفل‌ها قابل شکستن و رمزها قابل حدس زدن یا هک شدن هستند. استفاده از اسکنرهای اثر انگشت و یا عنبیه با توجه به مواردی که به آن‌ها اشاره شد، اهمیت ویژه‌ای دارد به دلیل اینکه شبیه سازی آن‌ها تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:
انشا درباره بیمه تامین اجتماعی
و
تحقیق درباره تکنولوژی و فناوری های جدید

به پایان تحقیق در مورد کاربرد اثر انگشت در زندگی اجتماعی، رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک − یک =