اخبارعلمی

تحقیق درباره قارچ ها و انواع آن ها ✳️ + ساختار و کاربرد

مقاله دانش آموزی درباره ساختار و کاربرد انواع قارچ ها برای کلاس ششم و نهم

تحقیق درباره قارچ ها و انواع آن ها ؛ قارچ‌ها موجوداتی هستند که جزو دسته یوکاریوت‌ها طبقه بندی می‌شوند. قارچ‌ها می‌توانند یک سلولی یا چند سلولی باشند که جذب خارجی مواد غذایی را دارند.

این موجودات از لحاظ ساختاری متفاوت از دیگر جانوران هستند و به دلیل اینکه فاقد برگ و ساقه می‌باشند به گیاهان شباهتی ندارند. همچنین قارچ منبع عظیمی از پروتئین است که باعث افزایش مصرف آن توسط انسان‌ها شده است. برای مشاهده اطلاعات بیشتر با بخش تحقیق ماگرتا همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره گیاهان سمی

تحقیق درباره قارچ ها و انواع آن ها

ساختار قارچ ها

ساختار قارچ‌ها ساده‌تر از دیگر موجودات است. اغلب قارچ‌ها از رشته‌ها و ریسه‌های نخی شکل به نام هیف تشکیل شده است. قارچ‌های پست ریسه‌ها و هیفه‌هایی دارند که فاقد دیوارعرضی هستند. قارچ‌ها از لحاظ ساختاری یوکاریوتی هستند که در اطراف هسته و دیگر اجزای یاخته غشای دو لایه وجود دارد. دیواره یاخته‌ای در قارچ‌ها حاوی کیتین است. سلولهای جوان که از آب تشکیل شده است بیشترین وزن سلول‌های قارچی را شامل می‌شوند. سلولهای قارچ‌ها حاوی ترکیباتی مانند کربن، فسفر، پتاسیم، سیلیس، آلومینیوم، پروتئین، اوره و نوکلئیک اسید هستند.

انواع قارچ ها

انواع مختلفی از قارچ‌ها وجود دارند که میتوان آنها را به دو دسته‌ی علمی قارچ‌ها و دسته‌ی غیر علمی قارچ‌ها تقسیم کرد.

دسته علمی قارچ ها: قارچ‌های حقیقی (پست ترین قارچ‌ها، قارچ‌های تکامل یافته، قارچ‌های پست، مخمرها، بیماریزا) و قارچ‌های کاذب

دسته غیر علمی قارچ ها: قارچ‌های صنعتی، قارچ‌های دارویی، قارچ‌های خوراکی، قارچ‌های سمی.

قارچ‌های صنعتی: در صنایع مختلف از قارچ‌ها جهت تولید ترکیبات مختلف ایجاد می‌شود. قارچ‌ها رنگدانه‌های خاصی دارند که در صنعت رنگ‌سازی استفاده می‌شود. همچنین قارچ‌ها در صنعت تخمیر و مواد غذایی جهت تولید آشامیدنی‌ها، مواد غذایی و تولید کفیر در محصولات لبنی کاربرد دارد.

قارچ‌های دارویی: قارچ‌ها در صنعت داروسازی در جهت درمان بیماری‌های سرطان، دیابت، فشار خون، هپاتیت استفاده می‌شوند.

قارچ‌های خوراکی: قارچ‌های خوراکی میزان بالایی پروتئین و انواع مختلفی ویتامین مانند ویتامین‌های A، K، C، B1، B2، B6، را شامل می‌شوند. این قارچ‌ها هم برای افراد سالم مفید می‌باشند و هم در درمان بیماری‌ها نقش دارند.

قارچ‌های سمی: قارچ‌های سمی قابل تشخیص نمی باشند پس لازم است در برخورد با قارچ های‌ها احتیاط کنیم. زیرا اگر قارچی سمی باشد سبب مسمومیت و حتی مرگ انسان می‌شود.

کاربرد قارچ ها

قارچ‌ها به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی زندگی انسان‌ها تاثیر دارند. اغلب قارچ‌ها به عنوان طعم دهنده غذا استفاده می‌شوند. قارچ‌های چتری کم کالری و سرشار از مواد معدنی هستند. یک نمونه از قارچ‌ها که قارچ‌های ترافل نامیده می‌شوند بوی بسیار قوی دارند و با مایکوریزا و درخت بلوط روابط همزیستی دارند.

مخمرها نیز قارچ‌های تک سلولی هستند که کربوهیدرات موجود در دانه‌ها و میوه‌ها را می‌شکنند و باعث تولید الکل و دی اکسید کربن می‌شوند. مخمرها در تولید مواد غذایی و طعم دهنده غذاها استفاده می‌شود. کپک‌های سبز آبی نیز ماده‌ای آزاد می‌کنند که مانع رشد باکتری‌ها می‌شود که همان پلی سیلین می‌باشد.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق در مورد اکسیژن
و
تحقیق در مورد خورشید

☑️ به پایان تحقیق درباره قارچ ها و انواع آن ها رسیدیم، اگر دیدگاهی درباره این مقاله داشتید حتما آن را از بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 13 =