اخبارعلمی

تحقیق درباره قورباغه جانور دوزیست ⭕️ + چرخه زندگی

تحقیق دانش آموزی درباره قورباغه و وزغ مناسب تمامی پایه های تحصیلی

تحقیق درباره انواع قورباغه ها و زندگی شان ؛ قورباغه یک نوع جانور دو زیست هستند که در این نوشته از بخش تحقیق ماگرتا اطلاعات مفیدی راجب به آن ها به دست می آورید پس با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره زندگی اسب آبی

تحقیق درباره قورباغه

اطلاعاتی درباره حیوان قورباغه

قورباغه جانداری است که هم در آب هم در خشکی زندگی می‌کند به قورباغه‌ها دوزیست می‌گویند، گرچه قورباغه‌ها در خشکی هم می‌توانند زندگی کنند اما زیستگاه اصلی آن‌ها در نزدیکی رودخانه‌ها و مکان‌های مرطوب است؛ زیرا اگر پوستشان خشک شود خواهند مرد. قورباغه‌ها گوشتخوار هستند.

قورباغه‌ها در آب از طریق آبشش نفس می‌کشند، اما در خشکی به دو صورت نفس می‌کند اول اینکه از طریق بینی دوم اینکه هوا را از طریق پوست خود دریافت می‌کنند. قورباغه‌ها بسیار خونسرد هستند؛ زیرا درجه حرارت بدن آن‌ها درجه حرارت آب اطراف آن‌ها می‌باشد.

هنگامی که بدن قورباغه‌ها سرد شود در معرض آفتاب قرار می‌دهند تا گرم شوند و اگر بیش از اندازه گرم شده باشند به داخل آب می‌روند تا بدن خود را خنک می‌کنند. قورباغه‌ها زبانی چسبنده و عضلانی دارند که برای بلع مواد غذایی استفاده می‌کنند زبان قورباغه مانند زبان انسان از گلو وصل نشده است بلکه زبان آن‌ها به سمت جلو وصل شده است.

گونه‌های مختلف قورباغه

گونه‌های مختلف قورباغه‌ها عبارتند از:

  • قورباغه سبز
  • وزغ بیلچه پای
  • قورباغه نیزه سمی
  • قورباغه چشم طلایی درختی
  • وزغ سبز
  • ریزغوک

فعالیت چرخه زندگی قورباغه ها

چرخه زندگی قورباغه‌ها به گونه‌ای است که ابتدا پاهای عقب سپس پاهای جلو قورباغه تشکیل می‌شود. پس از تشکیل پاها حدود ۶ هفته بعد دهان شروع به گسترد شدن می‌کند و حدود ۱۰ هفته بعد چشم‌ها بزرگ می‌شوند و دم شروع به کوچک شدن و در نهایت ناپدید می‌شوند. ریه‌ها آخرین مرحله رشد خواهند کرد و قورباغه‌ها می‌توانند از آب بیرون آیند و به زمین بیایند.

قورباغه ها چطور رشد می‌کنند؟

قورباغه نیز مانند سایر دوزیستان در آب تخم می‌گذارند، بچه قورباغه تا بزرگسالی در آب زندگی می‌کند و از طریق آبشش نفس می‌کشد و شبیه ماهی‌ها هستند.

تخم‌های قورباغه به وسیله ژلاتین محافظت می‌شود و در درون آن نوزاد قورباغه رشد می‌کند هنگامی که نوزاد از تخم بیرون می‌آید می‌تواند شنا کند و از دم بلندی که دارد استفاده کند.

قورباغه‌های نابالغ نیز از طریق آبشش خود نفس می‌کشد همانطور که گفتیم شروع رشد قورباغه از ما است ابتدا پاهای عقب سپس پاهای جلو تشکیل می‌شود سپس شش های آن‌ها بزرگ می‌سود و قورباغه با نگه داشتن سر خود را در بالای آب می‌تواند تنفس می‌کند و به تدریج دم او کوتاه‌تر می‌شود تا این قورباغه جوان شبیه والدین خود بالغ شوند.

ویژگی های قورباغه ها

  • قورباغه‌ها بدنی نرم و مرطوب دارند.
  • قورباغه‌ها به جای نوشیدن آب از طریق پوست آب را جذب می‌کنند.
  • وزغ‌ها پوست خشک و زگیلی دارند و روی خشکی زندگی می‌کنند.
  • قورباغه‌ها در هنگام خواب چشم خود را نمی بندد.

قورباغه‌ها چشمان بزرگی دارند که کارایی خاصی دارد در حقیقت قورباغه‌ها از چشمان خود برای بلعیدن غذا استفاده می‌کنند در واقع با محض وارد شدن غذا از طریق دهان چشمان قورباغه‌ها پایین می‌اید و به بلع غذا کمک می‌کند.

مقالات پیشنهادی: تحقیق درباره تمساح ها
و
تحقیق در مورد انواع میگو و خواص و مضرات آن

☑️ به پایان تحقیق درباره قورباغه رسیدیم چنانچه در این خصوص نظر یا پیشنهادی دارید حتما آن را برای ما بنویسید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =