اخبارعلمی

تحقیق درباره تمساح ها و دانستنی های زندگی آن ها

بهترین مقاله درباره زندگی تمساح ها برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره تمساح ها : تمساح‌ها جانوری خزنده هستند که در آب به راحتی شما می‌کنند در این نوشتار ماگرتا میخواهیم درباره تمساح‌ها مطالبی را ارائه دهیم با ما در بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق در مورد انواع میگو

تحقیق درباره تمساح ها

تحقیق درباره تمساح

تمساح یک خزنده است که دارای چهار دست و پا می‌باشد و در اب شنا می‌کند او تخم‌های خود را در اب می‌گذارد.

تمساح‌ها دارای فک و دندان‌های نیرومند هستند و به گروه چهار اندامان تعلق دارند این جانور در سراسر جهان مانند آفریقا، آسیا، استرالیا و آمریکا زندگی می‌کند تمساح‌ها معمولا در آب‌های شیرین و گاهی در اب‌های کمی شور زندگی می‌کنند.

تمساح‌ها از انواع پیشرفته خزندگان محسوب می‌شوند آن‌ها قلب چهار محفظه ای، دیافراگم و مغزی هوشمند دارند.

تمساح‌ها بدنی خط دار و ناصاف دارد و به سرعت می‌تواند در اب شنا کند و در هنگام شنا می‌تواند پاهای خود را جمع کند تمساح پاهایی با انگشتان چسبیده بهم دارد و امکان برگشت سریع و حرکت‌های ناگهانی در اب به وسیله پاهای خود دارد.

تمساح‌ها آرواره‌ای فوق العاده قوی و دندان‌های تیز دارد که برای پاره کردن گوشت مناسب هستند، همچنین تمساح‌ها حرکات جانبی محدودی در گردن خود دارند.

تمساح‌ها معمولا در نواحی رودخانه‌ها به ویژه در برکه‌های که اب ان عمیق است زندگی می‌کنند.

سن تمساح ها

روش‌های معتبری برای سنجش سن تمساح‌ها وجود ندارد و برخی از حلقه‌های رشد در استخوان‌ها و دندان‌ها برای سنجش سن استفاده می‌کنند ته غیر اصولی است قدیمی‌ترین تمساح حدود ۷۰ سال عمر کرده است اما شواهد نشان می‌دهد که برخی از ان‌ها حدود ۱۰۰ سال نیز عمر کرده اند و قدیمی‌ترین تمساح شناخته سده در باغ وحش روسیه حدود ۱۱۵ سال عمر داشته است که در حال حاضر مرده است.

جفت‌گیری تمساح‌ها و زاد و ولد آن ها

تمساح‌ها ایرانی در سن ۱۰ سالگی بالغ می‌شوند اما تنها تعداد محدودی از ان‌ها بالغ می‌شوند بزرگترین آفات بچه‌های تمساح پرندگان، شغال‌ها و روباه‌ها هستند.

در شروع فصل بارندگی تمساح‌ها در حاشیه شنی رودخانه گودالی عمیق حفر می‌کنند و حدود ۲۰تا ۶۰‌ تخم درآن می‌گذارند و با شن بر روی ان می‌پوشانند، هر تخم حدود ۵ سانتی متر طول و ۴ سانتی متر عرض دارد.

پس از تخم گذاری حدود ۶۰‌ روز بعد نوزادان از تخم بیرون می‌آید و سپس تمساح برای اینکه شن‌ها بر روی آن‌ها سنگینی نکند به کمک ان‌ها می‌اید و ان‌ها را از زیر شن‌ها در می‌آورد.

تغذیه تمساح ها

تمساح‌ها معمولا شب‌ها شکار می‌کنند و از ناهی‌ها و پرندگان و پستانداران تغذیه می‌کنند البته گاهی اوقات به دان‌ها و سگ‌های گله نیز حمله می‌کنند برخلاف جثه وای که دارد اما به غذای زیادی نیاز ندارد شاید ۵۰۰ گرم گوشت در طول روز برای او کافی باشد تمساح پس از شکار او رل با آرواره‌های قوی می‌فشارد در اطراف رودخانه یا برکه مخفی می‌کند.

داروهای تولید شده از تمساح

دانشمندان ایالات متحده امریکا عامل قوی در خون تمساح به تان کروکودیلین یافته اند که ز ان می‌توان برای ساخت آنتی بیوتیک‌های استاندار برای مقابله با عفونت استفاده کرد.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره اسب
و
تحقیق درباره سگ ها
و
تحقیق درباره حیوانات اهلی و وحشی

سخن پایانی

 به پایان تحقیقات درباره تمساح ها رسیدیم چنانچه در این خصوص نظری دارید برای ما دیدگاه بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =