اخبارعلمی

تحقیق درباره اسب ☑️ مقاله در مورد نحوه زندگی و نژاد اسب ها

تحقیق دانش آموزی درباره حیوان اسب مناسب کلاس سوم تا هشتم با توضیح کامل

تحقیق درباره اسب برای کلاس چهارم و هشتم ؛ اسب یک جاندار پستاندار است و در طبیعت زندگی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره حیوانات اهلی و وحشی

تحقیق درباره اسب

تحقیق درباره اسب برای کودکان

اسب یک جاندار پستاندار است که حدود ۵۵ میلیون سال پیش در طبیعت شروع به زیستن کرده است حدود ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد انسان‌ها شروع به اهلی کردن اسب کرده اند، اسب‌ها آزادانه در طبیعت زندگی می‌کنند البته هنوز اسب‌هایی هستند که اهلی نشدند و تاکنون وحشی باقی مانده اند.

اسب‌ها بر اساس نژاد و روش نگهداری و شرایط محیطی عمر می‌کنند اما به طور کلی اسب‌ها حدود ۲۵ تا ۳۰ سال عمر می‌کنند و پیرترین اسب بیلی پیر نام دارد که حدود ۶۲ سال عمر کرد و شوگر پوف یک اسب از نژاد اسبچه است که پیرترین اسب زنده را لقب گرفته است و سن او ۵۶ سال است.

رنگ بدن اسب‌ها متنوع است و اغلب اسب‌ها را با رنگ بدنشان معرفی می‌شوند رنگ بدن آن‌ها سیاه، سفید، خاکستری، قهوه‌ای و چند رنگ دیگر است بسیاری از ژن‌هایی که در رنگ بدن اسب‌ها نقش دارند شناسایی شده است و تاکنون ۱۳ رنگ برای بدن اسب‌ها پیدا شده است.

نژاد اسب ها

نژاد اسب‌ها سه دسته هستند: اسب‌های خونسرد که برای بار کشی و کارهای سنگین و سرعت کم مناسب هستند، اسب‌های پر حرارت که سرعت بالایی دارند و اسب‌های خون گرم که ترکیبی از دو نژاد اسب‌های خونسرد و پر حرارت هستند و برای سوارکاری بسیار مناسب هستند. امروزه بیش از ۳۰۰ گونه اسب در سراسر جهان وجود دارد که با هدف خاصی پرورش می‌یابند.

تحقیق در مورد انواع اسب ها و نژاد آن ها
تحقیق در مورد انواع اسب ها و نژاد آن ها

اندام اسب ها

از جدوگاه اسب‌ها می‌توان قد آن‌ها را سنجید جایی که گردن به پشت جانور می‌رسد. اندام اسب‌ها بسته به نژادشان فرق می‌کند، اسب‌های کم وزن قدی ما بین ۱۴۲تا ۱۶۳ دارند و وزن آن‌ها مابین ۳۸۰ تا ۵۵۰ کیلوگرم است. اسب‌های سواری قدی بالاتر ۱۵۷ سانتی متر دارند و وزنی ما بین ۵۰۰‌ تا ۶۰۰ کیلوگرم دارند.

غذای اسب ها

اسب‌ها جانورانی گیاهخوار هستند و علوفه، چمن و دیگر گیاهان را می‌خورند، اسب‌ها در طول روز به طور مداوم در حال چریدن است و در مقایسه با معده انسان‌ها معده نسبتا کوچکی دارند اما روده بسیار بزرگی دارد که تغذیه بدن آن‌ها را آسان می‌کند. یک اسب ۴۵۰‌ کیلوگرم حدود ۷ تا ۱۱ کیلوگرم در روز غذا و حدود ۳۸ تا ۴۵ لیتر آب می‌خورد.

حواس اسب ها

حواس اسب‌ها از حواس انسان‌ها قدرتمند تر است آنها همواره نسبت به رویداد های اطراف خود آگاه هستند. اسب‌ها در میان پستانداران بزرگترین چشم را دارند و اسب‌ها در شب و روز بسیار خوب است، اما تنها می‌توانند دو رنگ را به خوبی ببینند.

شنوایی اسب‌ها فوق العاده است آن‌ها می‌توانند گوش خود را حدود ۱۸۰ درجه بچرخاند و صداهای اطراف را تا ۳۶۰‌ درجه را مستقیم دریافت کند. اسب‌ها توانایی بالایی در نگه داشتن تعادل خود دارند آن‌ها یک حس نا خودآگاه دارند که در هر لحظه پای خود را کجا قرار دهند. حس چشایی اسب‌ها نیز خوب است آن‌ها می‌توانند در میان علف‌ها آن خوراکی که دوست را بیابند و بخورند.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره حیوانات بومی ایران
و
تحقیق در مورد چند حیوان که به خواب زمستانی ‌می روند

☑️ به پایان تحقیق درباره اسب ها و نحوه زندگی آن ها رسیدیم، چنانچه سوال یا پیشنهادی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هفت =