اخبارعلمی

تحقیق درباره آب و فاضلاب ☄️ مقاله در مورد فاضلاب شهری و روستایی

مقاله دانش آموزی در مورد آب و فاضلاب و انواع آن مناسب تمامی پایه های تحصیلی

تحقیق درباره آب و فاضلاب شهری و روستایی ؛ فاضلاب باقی مانده و ضایعات شهری و صنعتی را در بر می گیرد و فاضلاب در هر منطقه با توجه با محیط زیست منطقه جمع آوری می شود. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق در مورد منابع آب آشامیدنی

تحقیق درباره آب و فاضلاب

تحقیق در مورد آب و فاضلاب چیست؟

فاضلاب باقی مانده و ضایعات شهری و صنعتی را در بر می گیرد و فاضلاب در هر منطقه با توجه با محیط زیست منطقه جمع آوری می شود. وجود سیستم فاضلاب برای جلوگیری از آسیب‌هایی که کارخانه‌های بزرگ صنعتی ضایعات و مواد مضری که برای محیط زیست تولید می‌کنند ضروری است.

برای جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به خاک باید از طریق سیستم تصفیه‌ای مایعات مضر را تصفیه کرد این فاضلاب‌های تصفیه شده از طریق از طریق جوی ها به محلی که در آن این مواد جمع اوری می‌شود منتقل می‌شود. در صورت عدم وجود فاضلاب متمرکز از دستگاه‌های تصفیه فاضلاب محلی استفاده می‌شود.

انواع شبکه فاضلاب

شبکه فاضلاب مجزا

شبکه فاضلاب مجزا از دو شبکه تشکیل شده است یکی برای جمع آوری فاضلاب‌های بهداشتی و دیگری برای جمع آوری سایر فاضلاب‌ها به کار گذاشته شده است. فاضلاب‌های بهداشتی و تجاری که در محدوده شهر قرار دارند به طور جداگانه جمع آوری می‌شود و به تصفیه خانه هدایت می‌شود.

شبکه فاضلاب مرکب

هنگامی که فاضلاب بهداشتی توسط یک فاضلاب رو جمع اوری شد شبکه مرکب می‌گویند، قطر فاضلاب روها در شبکه مرکب بیشتر از شبکه مجزا است.

شبکه فاضلاب نیمه مرکب

در شبکه فاضلاب نیمه مرکب یکسری لوله به کار گذاشته می‌شود تا فاضلاب بهداشتی را جمع آوری کند.

فاضلاب شهری

فاضلاب شهری شامل مدفوع و ادرار می‌شود پر اهمیت ترین دلیل برای جمع آوری فاضلاب‌های شهری پوسیدگی و آلوده شدن خاک‌ها است. با اینکه سالانه جمعیت افزایش می‌یابد فاضلاب‌ها شهری و صنعتی روز به روز بیشتر می‌شود و حساسیت استفاده از آب به طور صحیح افزایش می‌یابد.

فاضلاب‌های شهری از سه منبع متفاوت که شامل فاضلاب‌های خانگی، نشت آب و ضایعات صنعتی می‌شود که تشکیل شده است و مورد تصفیه قرار می‌گیرد.

تصفیه آب و فاضلاب

تصفیه آب فرایندی است که آب را به حالت طبیعی آن تبدیل می‌کند باید قبل و بعد از استفاده از آن را تصفیه نمود. در تصفیه‌ای از علوم مختلف مانند علوم پایه، علوم مهندسی و بازرگانی استفاده می‌شود عملیات تصفیه شامل روش‌های فیزیکی، بیولوژیکی، مکانیکی و شیمیایی می‌شود.

مراحل تصفیه آب شامل حذف مواد جامد، باکتری‌ها، جلبک‌ها، گیاهان و ترکیبات آلی و ترکیبات غیر آلی می‌شود، حذف مواد جامد توسط عملیات فیلتراسیون و رسوب دهی انجام می‌باشد و با هضم باکتری، آلاینده‌های مضر نیز حذف خواهد شد. تبدیل آب به صورتی که قابل پذیرش محیط زیست باشد و حتی قابل آشامیدن شود تصفیه فاضلاب می‌گویند.

مراحل تصفیه آب شامل مراحل زیر می‌شود:

  • فاضلاب را از صافی رد می‌کند تا تکه‌های جامد جدا شود و این مواد در محل دفن زباله‌ها ریخته می‌شود.
  • سپس فاضلاب به مخزن ته نشینی هدایت می‌شود تا ذرات کوچک ته نشین شود.
  • حال مایع سرریز وارد فیلتر هوا دهی می‌شود و آی فیلتر می‌شاد و سپس ضد عفونی خواهد شد و آب به طبیعت و چرخه زیست محیطی برگردانده می‌شود.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره منابع انرژی تجدید پذیر و تجدید ناپذیر
و
تحقیق درباره آلودگی هوا

☑️ به پایان تحقیق درباره آب و فاضلاب رسیدیم چنانچه در این خصوص نظری دارید با ما در کامنت به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − سه =