مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق در مورد شیر جنگل برای کودکان

بهترین مقاله درباره شیر جنگل برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره شیر جنگل : شیر پستانداری از سرده پلنگ مانندهای خانواده گربه سانان است، در این مطلب از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم با زندگی شیرها بپردازیم برای کسب اطلاعات با ما همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق در مورد گنجشک کلاس دوم

تحقیق در مورد شیر

درباره شیر

شیر حیوانی پستاندار و گوشتخوار است و بزرگترین حیوان بزرگ جثه بعد از ببر در جنگل‌ها است، وزن شیرهای نر به ۲۵۰ کیلوگرم می‌رسد، شیر بخاطر بدن بزرگ و پر هیبتی که دارد به سلطان جنگل مشهور است و بیشتر آن‌ها در مناطق ساوانایی آفریقا زندگی می‌کنند.

این حیوان بیشتر جفت سمان بومی آفریقا رو به عنوان غذا شکار می‌کنند اما گاهی جانوران مانند زرافه و فیل را شکار و به از ان‌ها تغذیه می‌کنند.

هشت گونه شیر

شیر ایرانی

شیر ایرانی که به نام‌های شیر آسیایی و جنوب اشیا نیز شناخته می‌شوند این شیر در ترکیه، جنوب غرب آسیا، و شبا قاره هند زندگی می‌کرد.

این نوع گونه شیر روزها به فعالیت می‌پردازند و شکار ان‌ها به آسانی است و امروزه تنها ۴۰۰ عدد از آن در جنگل‌های هندوستان زندگی می‌کنند.

شیر ببری

شیر ببری در نواحی کوه‌های اطلس در مراکش و مصر پیدا می‌شود و امروزه منقرض شده است، شیر ببری یکی از بزرگترین گونه‌های شیر است و براساس گزارش‌ها طول بدن او ۳ متر و وزن او حدود ۲۰۰ کیلوگرم است.

شیر دماغه

در سال ۱۸۶۰ شیر دماغه منقرض شد این شیر تنها جمعیتی از آن‌ها بومی و ساکن جنوب آفریقا بوده اند همچنین شیر دماغه نخستین گونه شیر بوده است که در دوران معاصر منقرض شده است.

شیر شرق آفریقا

شیر شرق آفریقا به شیر ماسای معروف است و از اتیوپی و کنیا تا تانزانیا و موزامبیک یافت می‌شود.

شیر غرب آفریقا

این شیر در مناطق غرب آفریقا از سنگال تا جمهوری آفریقای مرکزی یافت می‌شود.

شیر جنوب غربی آفریقا یا شیر کاتانگا

در جنوب غربی قاره آفریقا و کشور‌های آنگولا، کنگو، نامیبیا، بوتسوانا، زامبیا و زیمبابوه زندگی می‌کند.

شیر جنوب شرقی آفریقا

این شیر به ترانسفال معروف است و در استان ترانسفال در جمهوری آفریقای جنوبی وجود دارد.

شیر شمال شرقی کنگو

 این نوع شیر در مناطق شمال و شمال شرق کشور کنگو پیدا می‌شود.

غذای شیر

خوراک شیرها را بیشتر پستانداران هستند، شیرهای ساکن آفریقا با شکار جانورانی مانند گاو وحشی، ایمپالا، زابرا، گاومیش آفریقایی تغذیه می‌کنند در حالی که شیرهای جنگل گیر به سراغ گراز و برخی از گوزن‌ها می‌روند.

برای از جانوران با سم و با وزن ۵۰تا ۳۰۰ کیلوگرم نیز توسط شیر شکار می‌شوند، البته جانوران کوچکی مانند آهو را هم شکار می‌کنند، هنگامی که شیرها به صورت دست جمعی به شکار می‌روند می‌توانند حیوانات بالغ و تندرست را به راحتی به دام بیندازند.

یال شیر

سال شیرهای نر بسیار منحصر به فرد است و یکی از مهم‌ترین ویژگی آن‌ها است وجود یال سبب می‌شود که شیر بزرگتر نشان داده شود و در نبرد با رقیبانش به او ابهت می‌بخشد.

در واقع براساس یک گزارش شیر‌هایی که یال ضخیم و تیره تری دارند ا در نبردها احتمال پیروزی آن‌ها بیشتر است همچنین نرها با یال ضخیم دوره باروری بیشتری دارند و احتمال زنده ماندن بچه‌های آن‌ها زیاد است.

شاید جالب باشد که بدانید نرهای موجود در پارک ملی پنجاری در بوریکنا فاسو بی یال هستند یا سال‌های بسیار کم پشت دارند.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق علوم در مورد مرغ عشق
و
تحقیق در مورد دلفین ها
و
تحقیق درباره مار

سخن پایانی: به پایان تحقیق درباره شیر ها رسیدیم اگر درباره شیرها نظر یا پیشنهادی دارید با ما در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =