اخبارعلمی

تحقیق علوم در مورد مرغ عشق با رفتار شناسی و نحوه تکثیر

بهترین مقاله درباره مرغ عشق برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره مرغ عشق: مرغ عشق پرنده‌ای از نژاد طوطی است که اهلی می‌باشد و بومی سرزمین استرالیا می‌باشد در این مطلب از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم مطالبی را درباره مرغ بیان کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق در مورد دلفین ها

تحقیق در مورد مرغ عشق

مرغ عشق چیست؟

مرغ عشق یک پرنده خانگی و سخنگو و کوچک و رنگارنگ می‌باشد، مرغ عشق به عنوان طوطی دم دراز نیز مشهور است این طوطی به رنگ زرد و سبز شناخته می‌شود و حدود بیست سانتی متر طول دارد آن‌ها بیشتر در نواحی گرم هندوستان، استرالیا و مناطق استوایی زندگی می‌کنند.

مرغ عشق از حدود ۱۱۵ گونه پرنده تشکیل شده است که بدن لاغر و دم‌های بلند دارند.

 تغذیه مرغ عشق

مرغ عشق عاشق خوردم میوه است و غذای اصلی مرغ عشق ارزن می‌باشد، ارزن مهم‌ترین خوراک مرغ عشق است و تنها در یک فصل خاص در زیستگاه این پرنده رویش می‌کند و این پرندگان باقی سال را از تخم خشک سایر گیاهان تغذیه می‌کنند.

میوه‌های تازه باید شسته شود و به آن‌ها داد میوه‌هایی مانند سیب و گلابی و باید قطعه شوند و هویج باید به صورت رنده شده به این حیوان داد آن‌ها به توت فرنگی علاقه زیادی دارند.

مرغ عشق‌ها به نوعی رژیم غذایی خاص عادت دارند و به راحتی آن رژیم را ترک نمی کنند و پس از خردسالی آن‌ها را به رژیم غذایی خوبی عادت داد، برای اطمینان از جذب مواد معدنی در پرنده بهتر است از مکمل‌های تغذیه‌ای یا ویتامین‌های اضافی استفاده کرد.

جنسیت مرغ عشق نر و ماده

راه شناخت جنسیت مرغ عشق توجه به پوستی که در بالای منقار قرار دارد و سوراخ‌های بینی در آن هستند و در نوع نر رنگ این پوست آبی تیره است و نوع ماده آبی روشن می‌باشد.

رنگ آبی این پوست در نوع نر مشخص است و نرهای مریض این رنگ مات می‌شود و در نرهای مین قهوه‌ای می‌شود و ترک‌هایی در آن دیده می‌شود اما رنگ این پوست در ماده‌ها متغییر است و در هنگام تخم گذاری و در جوانی صاف و روشن‌تر است و پس از این مدت تیره‌تر و چروک دار می‌شوند.

تولید مثل مرغ عشق

تولید مثل مرغ عشق از حداقل سن یک سالگی ممکن است، در طبیعت شروع به تخم مرغ گذاری مرغ عشق در فصل بارندگی می‌باشد این پرنده می‌تواند با آب کم ماه‌ها زندگی کند اما جوجه‌های آن‌ها نیاز به آب زیادی دارند به همین دلیل در فصل بارندگی تخم گذاری می‌کنند.

این پرنده لانه‌سازی نمی کند و در سوراخ‌های موجود در درون درختان اوکالیپتوس استفاده می‌کند و برای پر کردن کف لانه از پوسته درخت استفاده می‌کنند.

پرنده ماده حدود ۴ تا ۶ تخم گذاری می‌کند و به مدت ۱۸ تا ۲۱ روز بر روی آن می‌خوابند و در این مدت مرغ نر در حوالی لانه می‌ماند و نقش نگهبان را دارد و مرغ عشق نر گاهی به ماده کمک می‌کند تا در مواقع سرد بودن هوا به لانه رفته و لانه را گرم کند.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره طاق بستان
و
تحقیق در مورد شاعر شمس تبریزی
و
تحقیق دانش آموزی در مورد سهراب سپهری

 سخن پایانی: به پایان این تحقیق رسیدیم امید است از خوانش این مطلب لذت ببرید چنانچه در این خصوص نظری دارید در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =