اخبارعلمی

تحقیق درباره آمادگی جسمانی دفاعی دهم

مقاله دانش آموزی درباره آمادگی جسمانی و اجزای آن برای کتاب آمادگی دفاعی دهم

تحقیق درباره آمادگی جسمانی و فاکتورهای آن ؛ آمادگی جسمانی یکی از مفاهیم مهم و پر تکرار در علوم ورزشی می باشد که به صورت کلی به کارکرد جسمانی و هوشیاری روانی افراد برای تعامل سریع فیزیکی با محیط اشاره دارد.

به طور کلی به هر میزانی که هوشیاری و چابکی فرد در آزمون‌های ورزشی مختلف بهتر باشد می‌توان گفت که آمادگی جسمانی او بالاتر است، در ادامه با مفاهیم اصلی آمادگی جسمانی آشنا شوید. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره جهت یابی در روز و شب

تحقیق درباره آمادگی جسمانی دفاعی دهم

آمادگی جسمانی از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

مفهوم آمادگی جسمانی در عمل از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که هر بخش، معیارهای سنجش و بررسی خاصی خود را دارد در ادامه با مفاهیم مختلف آمادگی جسمانی آشنا شوید.

۱. سلامت عروقی
اولین موضوع مهم در دنیای آمادگی جسمانی، سلامت عروق ورزشکار است، قلب ورزشکار در حین ورزش و جنب و جوش، باید کارکرد منظم خود را داشته باشد و دچار ضرباهنگ شدید نشود.

۲. قدرت عضلانی
قدرت عضلات در مبحث آمادگی جسمانی حرف اول را می‌زند، یکی از مفاهیم مهم و مورد توجه در مبحث آمادگی جسمانی این است که قدرت دست و پای ورزشکار و عضلات دیگر بخش ها به حد مطلوبی رسیده باشد تا بتواند ورزشکار را برای انجام حرکات ورزشی سخت و پیچیده یاری کند.

۳. استقامت عضلانی
استقامت عضلانی مبحث بسیار مهمی است که با ساختار عضلات اشاره دارد هر چقدر که ماهیچه‌های ورزشکار از بافت ورزیده‌تر و قوی‌تری ایجاد شده باشند استقامت عضلانی ورزشکار نیز بیشتر خواهد شد و دوام بیشتری در فعالیت‌های ورزشی خواهد داشت.

۴. انعطاف پذیری
انعطاف پذیری در مفهوم آمادگی جسمانی به انعطاف عضلات کمر و ران پای ورزشکار اشاره دارد، هرچقدر که انعطاف و نرمی عضلات مختلف بدن ورزشکار بیشتر باشد، هماهنگی او با حرکات پیچیده‌تر ورزشی بیشتر خواهد شد.

عوامل موثر بر افزایش آمادگی جسمانی چیست

حالا شاید این سوال برای شما ایجاد شود که چه عواملی بر افزایش یا کاهش آمادگی جسمانی ورزشکاران اثر دارد، در ادامه مهم ترین عامل های موثر بر آمادگی جسمانی را مرور می‌کنیم.

۱. ژنتیک
ژنتیک، اولین و مهم ترین عامل اثر گذار بر میزان آمادگی جسمانی دختران و پسران است، ژن های متفاوتی که از پدر و مادر به کودک می رسند نقش بسیار مهمی در میزان انعطاف پذیری کودک در سنین پایه و بزرگسالی دارند، اگر ژنتیک فردی فاقد ویژگی انعطاف پذیری باشد به سختی می توان بر ژنتیک فرد غالب شد و این ویژگی را در بدن فرد، نهادینه کرد.

۲. ورزش
ورزش های رزمی و ورزش های کشش مثل ژیمناستیک و یوگا می توانند به طرز معجزه آسایی انعطاف پذیری و آمادگی جسمانی بدن شما را افزایش بدهید، اگر دوست دارید کمی چابک تر باشید پیشنهاد می شود از همین امروز به فکر ثبت نام در یک باشگاه ورزشی باشید.

۳. تغذیه
تغذیه نیز یکی از مهم ترین فاکتورهای اثر گذار بر آمادگی جسمانی است اگر خواهان چابکی و آمادگی جسمانی بالا هستید از خوردن هله هوله و غذاهای روغنی دوری کنید و دوست سبزیجات و غذاهای رژیمی باشید.


مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره ورزش ژیمناستیک
و
تحقیق درباره ورزش فوتبال

☑️ به پایان مقاله تحقیق درباره آمادگی جسمانی رسیدیم، خیلی خوشحالیم که تا اینجای مطلب با ما و دیگر خوانندگان این مقاله همراه بودید، اگر سوال یا ابهامی پیرامون موضوع تحقیق درباره آمادگی جسمانی داشتید که در این مطلب به آن پاسخ نداده بودیم در بخش نظرات برای ما بنویسید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =