مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره حلزون برای کودکان + محل زندگی شان

بهترین مقاله درباره حلزون و در کجا زندگی می کند برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره حلزون: حلزون نوعی نرم تن از گروه شکم پایان است که در این نوشتار تحقیق ماگرتا می‌خواهیم مطالبی درباره حلزون ها ارائه دهیم با ما همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره کرم خاکی کلاس چهارم

تحقیق درباره حلزون

معرفی حلزون

حلزون‌ها گونه‌های مختلفی دارند که تا کنون حدود سی گونه شناخته شده اند اندازه‌های حلزون‌ها از ۰.۵ تا ۸۰ سانتی مکر می‌باشد و وزن آن‌ها از ۰.۱ تا ۱۸ کیلوگرم است.

حلزون‌ها در محیط‌های مختلفی زندگی می‌کنند برخی از ان‌ها در دریا و برخی در آب‌های شیرین و برخی در باغ‌ها زندگی می‌کنند در واقف ‌ها براساس زیستگاه خود سه دسته هستند که شامل حلزون خشکی، حلزون دریایی و حلزون آب شیرین می‌شود.

خوراک حلزون‌ها گیاهان مختلف هستند و طول عمر آن‌ها از ۱ تا ۲۰‌ سال دارند معمولا رنگ حلزون‌ها سیاه، زرد، قهوه‌ای می‌باشد.

البته دسته‌ای از حلزون‌ها وجود دارند که خطرناک و سمی هستند به طور مثال حلزون مخروطی یکی از مرگ آور‌ترین نوع حلزون‌های سمی است که به کمک نیش خود طعمه‌ها را شکار می‌کند.

بیشتر حلزون‌ها گیاهخوار هستند و از ساقه و برگ و گل گیاه تغذیه می‌کنند، البته حلزون‌های گوشتخواری نیز وجود دارند.

ساختار بدن حلزون

ساختار بدن حلزون شامل سر که یک بازوی حسی دزد و یک پای شکمی پهن و عضلانی که به خزیدن آن کمک می‌کند و یک توده احشایی پشتی و گنبد شکل که بیشتر اندام‌های داخلی حلزون درون آن است و چشم‌های ان که بر روی شاخک روی سر آن قرار دارد.

لاروی حلزون‌ها ولگیر می‌نامند که شامل یک کمربند مژکی ظریف می‌باشد حلزون‌ها از ولگیر برای شنا استفاده می‌کنند و بخش پشتی ولگیر در طول زمان کامل بزرگ می‌شود.

 بر روی زبان حلزون‌ها دندانه‌های ریز وجود دارد که غذا را با آن ریز می‌کنند، دهان و مخرج حلزون هل از یک قسمت باز می‌شوند.

نحوه تولید مثل حلزون

حلزون‌ها از آن دسته از جانوران هستند که هر دو اندام تولید مثل نر و ماده را دارند و می‌توانند به صورت تکی اسپرم و تخمک تولید کنند اما برای بارور کردن تخم‌ها لازم است که با حلزون‌ها دیگر جفت‌گیری کنند یک ماه پس از جفت‌گیری حلزون تخم کوچک و سفید رنگی را در تونل‌های زیر زمینی یا در میان برگ‌ها قرار می‌دهد و پس از چند هفته حلزون نوزاد بیرون می‌ایند و بعد از دو سال به یک حلزون بالغ تبدیل می‌شود.

حلزون‌ها در طول یک سال به صورت طبیعی ۶ بار تخم ریزی می‌کنند و هر بار حدود ۲۰۰ تخم می‌گذارند اما این عدد متغییر است.

کاربرد حلزون برای انسان

  • برخی از کشور‌ها از حلزون به عنوان غذا استفاده می‌کنند که جزء غذاهای پرطرفدار و خوش طعم است.
  • از حلزون‌ها می‌توان به عنوان حیوان خانگی استفاده کرد اما حلزون‌ها در قفس حدود ۵ تا ۷ سال دوام می‌اورند.
  • از حلزون‌ها برای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنند.
  • برای حفظ سلامت و جوان‌سازی پوست از حلزون استفاده می‌شود.

سخن پایانی: به پایان تحقیق درباره حلزون‌ها رسیدیم امید است این مطلب برای شما مفید واقع شود چنانچه در این خصوص نظر یا پیشنهادی دارید برای ما کامنت بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =