مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب فکر کنید های صفحه ۱۰۲، ۱۰۳ و ۱۰۴ علوم پنجم فصل ۱۲

پاسخ فکر کنید های درس 12 از ریشه تا برگ علوم پنجم ابتدایی و حل سوالات صفحه 102 - 103 و 104

پاسخ فکر کنید های درس ۱۲ علوم پنجم فصل از ریشه تا برگ که شامل فکر کنید صفحه 102 – 103 و 104 می باشد را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز عزیز فراهم کرده ایم.

مطلب پیشنهادی : جواب فعالیت صفحه ۹۶ ، ۹۷ و ۹۸ علوم پنجم

جواب فکر کنید های صفحه ۱۰۲، ۱۰۳ و ۱۰۴ علوم پنجم

جواب فکر کنید صفحه ۱۰۲ علوم پنجم درس ۱۲

وقتی می خواهیم گلدان یک گیاه را عوض کنیم، چرا آن گیاه را با خاک اطراف ریشه اش به گلدان دیگر منتقل می کنیم؟

بر روی ریشه گیاهان تارهای ریزی وجود دارد که آسیب ندیدن آن ها برای رشد گیاه خیلی مهم است پس هنگام انتقال گیاه به گلدانی دیگر خیلی باید مراقب این مسئله باشیم.

پاسخ فکر کنید صفحه ۱۰۳ علوم پنجم فصل از ریشه تا برگ

فرض کنید می خواهید به جشن تولد دوستتان بروید و برای او گل هایی رنگارنگ هدیه ببرید اما گل فروشی فقط گلهای سفید دارد. برای اینکه گل های رنگی داشته باشید، چه می کنید؟

اول جوهر رنگ هایی که می خواهیم را تهیه می کنیم و آن ها را در لیوان های جداگانه ای می ریزیم. ته ساقه گل های سفید را به صورت مورب می بریم و سپس گل ها را داخل لیوان قرار می دهیم. بعد از مدتی رنگ جوهر از طریق ساقه جذب گلبرگ ها میشه و به رنگ جوهری که در داخل لیوان ریختیم در می آید.

حل فکر کنید صفحه ۱۰۴ علوم پنجم فصل دوازدهم

اگر بر رو و پشت برگ های گیاه شمعدانی مقداری وازلین بمالیم، آن برگ پژمرده می شود. چرا؟

فکر کنید های صفحه ۱۰۲، ۱۰۳ و ۱۰۴ علوم پنجم
فکر کنید های صفحه ۱۰۲، ۱۰۳ و ۱۰۴ علوم پنجم

بر رو و پشت برگ گیاه شمعدانی سوراخ هایی وجود دارد که توسط آن ها به گیاه هوا می رسد تا رشد کند، هنگامی که بر روی برگ گیاه وازلین می مالیم این سوراخ ها مسدود می شوند و به علت نرسیدن هوا گیاه کم کم پژمرده می شود.

برای دیدن گام به گام بقیه صفحات علوم کافیست آن ها را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو کنید. شما می توانید از این روش برای سایر درس هایتان نیز استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که این مطالب صرفا جهت کمک آموزشی می باشد.

✅ به پایان این مقاله رسیدیم اگر سوالی در رابطه با فکر کنید های صفحه ۱۰۲، ۱۰۳ و ۱۰۴ علوم پنجم دارید، آن از بخش دیدگاه از کارشناسان ما یا سایر دانش آموزان بپرسید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =