مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۹۴ علوم پنجم ، فصل ۱۱

صفحه 94 علوم پنجم ابتدایی : تحقیق درباره گیاهانی که می توانند در آب شور یا نسبتا شور رشد کنند

در جمع آوری اطلاعات صفحه 94 علوم پایه پنجم درس 11 از ریشه تا برگ خواسته شده است تحقیقی درباره گیاهانی که در آب شور رشد می کنند انجام دهید، برای مشاهده جواب در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید : جمع آوری اطلاعات و فکر کنید صفحه ۸۴ علوم پنجم

تحقیق درباره گیاهانی که در آب شور رشد می کنند صفحه 94 علوم پنجم دبستان

جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۹۴ علوم پنجم

در یک فعالیت گروهی، درباره‌ی اینکه چه گیاهانی می توانند در آب شور یا نسبتا شور رشد کنند، اطلاعات جمع آوری کنید و نتایج را به کلاس ارائه دهید.

بیشتر گیاهان برای رشد خود به آب شیرین نیاز دارند اما گونه ای از گیاهان وجود دارند که با آب شور نیز رشد می کنند. ساختار فیزیکی این گیاهان دارای یک پوشش ژلاتینی می باشد که آن ها را در برابر نمک و شوری آب مقاوم می کند. در واقع سلول های ویژه موجود در بدنه این گیاهان به دفع شوری شوری آب کمک می کند و آن ها را مقاوم نیز می سازد.

البته اگر مقدار شوری آب خیلی زیاد باشد این گیاهان نیز شانس کمی برای رشد دارند. گیاهان کمی مانند انواع کاج ها ایلان، گل ابریشم، زبان گنجشک و … می توانند در آب خیلی شور مانند دریا رشد کنند که اصطلاحا به آن ها شور پسند گفته می شود و مناسب نگه داری در آکواریوم نیز می باشند.

✅ در ادامه چند نوع گیاه شور پسند را برای جمع آوری اطلاعات صفحه ۹۴ علوم پنجم بررسی می کنیم :

درختان حرا : علاوه بر اینکه در آب شور رشد می کنند نیاز به میزان آب کمی نیز دارند. این گیاه به علت داشتن ریشه های هوایی اکسیژنی که نیاز دارد را از طریق هوای اطراف به دست می آورد.

گیاه کاهویی روشن : برای رشد به نور متوسط رو به زیاد احتیاج دارد و برای نگهداری در آکواریوم های آبشور بسیار خوب می باشد.

گیاه راک وید : نوعی جلبک قهوه ای رنگ است و در مناطق ساحلی می توان آن ها را مشاهده کرد.

گیاهان سی گرس : این گیاهان بسیار زیبا تشابه خیلی زیادی با گل های چمندار زمینی دارند. حیوان هایی مانند جوجه تیغی و خرچنگ دریایی می توانند از این گیاهان تغذیه کنند.

فیتوپلانگتون ها : گیاهانی که ابعادی بسیار کوچک و در حد میکروسکوپی دارند و بر روی آب زندگی می کنند.

در آخر به گیاه کلپ میپردازیم که یک جلبک دریایی است و تقریبا می توان آن را در همه جای دنیا دید. گیاه کلپ به طور جالبی در کناره آب و به حالت شناور است و در آب های بسیار شور هم می تواند رشد کند و بسیار مقاوم می باشد.

✅ دانش آموز عزیز شما می توانید با اضافه کردن عبارت ماگرتا در انتهای عبارت های سرچی خود در گوگل به بهترین نتایج دسترسی پیدا کنید. در پایان اگر نظری درباره جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۹۴ علوم پنجم دارید به انتهای همین مطلب رفته و از بخش دیدگاه آن را بنویسید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫71 دیدگاه ها

  1. واقعاًخیلی سایت خوبی هست برای درس ها من هروقت عقب می‌افتم تودرس ها میام تو همین سایت
    بقیه سایت ها هم برای جمع آوری اطلاعات ها گشتم یا کوتاه بود یا غلط املایی داشت یا ناقص بود 😔یکی نگه مثلا خانم معلمم هر وقت بچه ها کم می‌نویسن میگه رفع تکلیفی نوشتین واقعا عالیه 😉

  2. عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی واقعا من همیشه درس هام رو از این سایت ماگرتا مینویسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 10 =