اخبارورزشی

سوپر لیگ اروپا چیست؟ بررسی قوانین، تیم ها و شرایط مسابقات

نگاهی بر European Super League و زمان بازی های سوپرلیگ اروپا و نحوه تشکیل شده آن

سوپر لیگ اروپا تورنمت فوتبالی جدیدی است توسط ۱۲ تیم اروپایی با شعار بهترین باشگاه ها، بهترین بازیکنان، هر هفته پایه گذاری شده است. با برگزاری این تورنمنت، لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱ به حالت تعلیق درآمده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با بخش اخبار ورزشی ماگرتا همراه باشید.

مسابقات سوپر لیگ اروپا

سوپر لیگ اروپا چیست؟

به گزارش ماگرتا امروز ۱۹ آپریل ۲۰۲۱ بزرگترین باشگاه های فوتبال اروپا به طور مشترک توافق نامه ای را برای تشکیل یک رقابت جدید فوتبالی امضا کردند. تیم ها و بازیکنانی که در این لیگ شرکت می کنن باید تبعات زیادی را نیز بپردازند. به عنوان مثال بازیکنانی که تو این لیگ شرکت میکنن، از حضور در جام‌جهانی‌ ۲۰۲۲ قطر و سایر رقابت های ملی منع می شوند.

به گفته یوفا و فیفا ۱۲ تیم بنیان گذار سوپرلیگ اروپا تحریم شده اند و فصل بعد هم از لیگ های داخلی هم لیگ های بین المللی حذف می شوند. تا به این لحظه فوتبال در شوک عمیق فرو رفته است. فلورنتینو پرز، رئیس رسمی سوپرلیگ اروپا نیز گفته است تغییرات لازم بود، فوتبال را به سطح دیگری می رسانیم.

بیانیه رسمی فیفا: سوپرلیگ اروپا فاقد اعتبار است.

فیفا مخالفت خود با این لیگ جدا شده از ساختار یوفا را اعلام می کند. این لیگ از قوانین و ساختارهای بین المللی پیروی نمی کند و از نظر فیفا فاقد اعتبار است.

با همه این تفاسیر بسیاری از مدیران باشگا‌ه‌های اروپایی اعتقاد به رقابت‌هایی داخلی به این سبک دارند و باور دارند این ایده می‌تواند برای سرمایه گذاران پتانسیل داشته باشد زیرا هیجان مرده موجود در رقابت‌های فعلی را زنده می‌کند. اگر ایده برگزاری سوپرلیگ شکست بخورد ، رئال مادرید و یوونتوس تا زمان حضور پرز و آنیلی به عنوان رئیس ، از حضور در‌ تمامی رقابتهای اروپایی محروم خواهند شد.

جالب است بدانید ارزش کاپ قهرمانی سوپرلیگ اروپا ۲۵ میلیون یورو خواهد بود. این یعنی ۲۹ برابر گران ترین از کاپ فعلی دنیا (بوندسلیگا). این کاپ با ۱۵ الماس کم یاب آفریقایی تزئین خواهد شد و بنده آن تماما طلا خواهد بود.

تیم های حاضر در سوپر لیگ اروپا

رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید از اسپانیا.
منچستر یونایتد، لیورپول، منچسترسیتی، آرسنال، چلسی و تاتنهام از انگلیس.
میلان، یوونتوس و اینتر از ایتالیا.
بایرن مونیخ، دورتموند و پاری سن ژرمن پیشنهاد حضور در سوپرلیگ اروپا را رد کردند.

قوانین مسابقات سوپر لیگ اروپا

این رقابت از پانزده تیم ثابت و پنج تیم که با رقابت مشخص می شوند، تشکیل شده است.

مانند چمپیونزلیگ زمان برگزاری این مسابقات در طول هفته بوده و تیم ها مشکلی با ادامه دادن لیگ های داخلی ندارند. (البته در حال حاضر این تیم ها از رقابت های داخلی نیز منع شده اند).

تیم ها به دو گروه ده تیمی تقسیم می شوند که از هر گروه ۳ تیم اول مستقیم به دور بعد صعود می کند.

همچنین توضیحاتی در مورد نحوه برگزاری این مسابقات متشکل از 20 تیم اروپایی ارائه شده است که 5 تیم قابلیت صعود به این لیگ را خواهند داشت. در سایت رسمی سوپرلیگ عنوان شده که تیم ها در لیگ های داخلی هم حاضر خواهند بود اما باید دید یوفا اجازه چنین چیزی را می دهد یا خیر.

✅ به گفته بسیاری از علاقمندان به فوتبال برگزاری رقابت سوپر لیگ اروپا به نوعی مرگ فوتبال می باشد. شما چه نظری در این رابطه دارید؟ از بخش دیدگاه آن را بنویسید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =