مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب کاوشگری صفحه ۸۱ و ۸۲ علوم پنجم از فصل ۱۰

پاسخ کاوشگری درس ۱۰ علوم پنجم ابتدایی و گام به گام کاوشگری صفحه 81 و 82 فصل 10 خاک با ارزش

کاوشگری صفحه ۷۹ علوم پنجم ابتدایی : در درس ۱۰ خاک با ارزش صفحه 81 سوالی در مورد نفوذ ریشه گیاهان در سنگ پرسیده شده است که می توانید پاسخ آن را به همراه نتیجه گیری در ادامه در آموزش و پرورش ماگرتا مشاهده نمایید.

👆 جواب فعالیت های درس ۱۰ علوم پنجم

حل کاوشگری صفحه 79 درس 10 علوم پنجم دبستان

پاسخ کاوشگری صفحه ۸۱ علوم پنجم

در کاوشگری صفحه 81 درس 10 علوم پایه پنجم ابتدایی پرسیده شده است : چگونه گیاهان موجب تشکیل خاک می شوند؟

وسایل مورد نیاز : خاک رس، قاشق، ماسه، آب، خاک باغچه، گلدان کوچک، دستکش، کاسه و دانه لوبیا

۱- با آب و خاک رس، گل رس درست کنید.

۲- از گل رس گلوله های کوچکی درست کنید و بگذارید خشک شوند.

۳- حدود یک سوم گلدان را از گلوله ها رسی پر کنید.

۴- سپس یک لایه ماسه و بعد از آن، مقداری خاک باغچه روی گلوله های رسی بریزید. در آخر، دانه‌ی لوبیایی را که از شب قبل خیس کرده اید، در گلدان بکارید.

۵- هر روز با آب فشان مقدار کمی آب به لوبیا بدهید.

۶- بعد از چهار هفته، گلدان را بشکنید. مشاهدات خود را یادداشت کنید.

از این فعالیت چه نتیجه ای می گیرید؟

هدف از این آزمایش این بود که ببینیم آیا ریشه های لوبیا داخل گلوله های رسی نفوذ کرده اند یا نه، پس از شکستن گلدان مشاهده می کنیم که ریشه های گیاه داخل گلوله های رسی نفوذ کرده اند و این نفوذ باعث می شود تا سنگ ها متلاشی و خرد شوند و به خاک تبدیل شود. نتیجه می گیریم گیاهان می توانند باعث خرد شدن سنگ ها شوند.

برای مشاهده سایر بخش های کتاب علوم کافیست آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو نمایید تا بهترین نتایج برای شما نمایش داده شود.

✅ شما چه نتیجه ای گیری از کاوشگری صفحه ۸۱ و ۸۲ علوم پنجم دارید؟ از قسمت نظرات آن را با سایر دانش آموزان به اشتراک گذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هشت =