اخبار

اتاق فرارهای ترسناک مجموعه تاج اسکیپ روم تهران

اتاق فرار (اسکیپ روم) چیست؟ اتاق فرار ترسناک یعنی چه؟ راه های دسترسی به تاج اسکیپ روم تهران

تاج اسکیپ روم یکی از اتاق فرارهای تهران می باشد که فعالیت خود را از اسفند 1398 آغاز و در حال حاضر دو سناریوی ترسناک را در محیطی دلهره آور پیاده سازی کرده است. این مجموعه به دلیل هیجان بسیار زیادی که در اتاق فرارهای خود فراهم نموده است، در مدت زمان کوتاه با استقبال زیادی از سوی گروه سنی های مختلف مواجه و در حال حاضر تاج اسکیپ روم در لیست اسکیپ روم های پرطرفدار تهران قرار گرفته است.

اتاق فرارهای ترسناک

اتاق فرار (اسکیپ روم) چیست؟

با روی کار آمدن بازی های کامپیوتری به مرور بازی های گروهی از دنیای واقعی فاصله گرفته و تقریبا رو به فراموشی سپرده شدند. علت اصلی موفقیت بازی های کامپیوتری در جذب مخاطب، هیجان بسیار بالایی بود که در بازی های فیزیکی و واقعی کمتر احساس میشود. در سال 2007 تاکائو کیوتو از ژاپن ایده تلفیق بازی های کامپیوتری و دیجیتال را با بازی های فیزیکی در دنیای واقعی مطرح کرد. ایده مطرح شده توسط این فرد سرآغاز ورود بازی های دیجیتال با تمام شور و هیجانی که دارند به دنیای واقعی بود. اتاق فرار یا اسکیپ روم در واقع به بازی های گروهی گفته میشود که از بازی های دیجیتال و کامپیوتری ایده گرفته شده و محیطی فیزیکی پیاده سازی و اجرا میشود. این بازی ها بر اساس نوع سناریو و درجه سختی گروه بندی شده و افراد تیم در مدت زمان محدود و از قبل مشخص شده باید بتوانند معماهای مختلف را حل کنند.

لازم به ذکر است که هیجان این بازی به اندازه ای زیاد بود که در مدت زمان بسیار کوتاه اسکیپ روم ها نه تنها در تمام کشورهای آسیایی، بلکه در اروپا و کشورهای آمریکایی نیز راه گسترش پیدا کردند. از سال 1394 این بازی ها به ایران راه پیدا کردند و در حال حاضر می توانید در اتاق فرار ویروس و خونه جنی و سایر اسکیپ روم ها این بازی مهیج را تجربه کنید.

اتاق فرار ترسناک یعنی چه؟

یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورهایی که در موفقیت اسکیپ روم ها موثر می باشد، سناریو و محیط پیاده سازی آن می باشد. همان طور که اشاره شد، در مدت زمان حدود 60 دقیقه افراد یک تیم باید بتوانند سرنخ های مختلف را جستجو و با کنار هم قرار دادن در نهایت به جواب معما و کلید برای باز کردن قفل و رهایی از اتاق دست پیدا کنند. سناریوهای پیاده سازی شده در اسکیپ روم های مختلف با هم متفاوت می باشد و می توان آنها را به گروه های مختلفی از قبیل هیجانی، دلهره آور، ترسناک و ماجراجویانه تقسیم بندی نمود.

یکی از پرطرفدارترین ژانرهای پیاده سازی شده در اسکیپ روم ها ، اتاق فرار ترسناک می باشد. در این اتاق فرارها نه تنها فضای داخلی با المان های ترسناک تزئین شده اند، بلکه در حین بازی موسیقی و صداهای در محیط پخش میشود که ترس و وحشت زیادی را در افراد القا می کند. توجه داشته باشید که در اتاق فرار خونه جنی و ویروس تاج اسکیپ روم که ژانر ترسناک دارند، معما و سوالات هوش پرسیده نمیشود، اما ترس حاکم بر فضا باعث میشود تا افراد تیم نتوانند تمرکز خوبی داشته باشند. لذا کافیست بر ترس و دلهره ای که دارید غلبه کنید تا بتوانید با همفکری سایر افراد در مدت زمان مشخص شده به جواب معما و رمز قفل ها دست پیدا کنید.

اتاق فرار ترسناک یعنی چه؟

بازی های تاج اسکیپ روم تهران

از سال 1394 که رد پای اسکیپ روم در ایران مشاهده شد، در مدت زمان بسیار کوتاه در شهرهای مختلف از جمله تهران و مشهد و تبریز و غیره اتاق فرارهایی با ژانرهای مختلف شروع به فعالیت کردند. تاج اسکیپ روم تهران از جمله اتاق فراهایی می باشد که در اوایل اسفند ماه 1398 فعالیت خود را در خیابان ستارخان تهران آغاز و در ابتدا سناریو ویروس را همزمان با شیوه کووید19 ارائه داد. به مرور و با توجه به استقبال بسیار زیادی که از این اتاق فرار بوجود آمد، در آذر ماه 1399 دومین سناریوی ترسناک این مجموعه با نام اتاق فرار خونه جنی پیاده سازی شد. در حال حاضر این دو اتاق فرار در این مجموعه خدمات ارائه داده و به زودی شاهد معرفی سایر بازی های مهیج و ترسناک در تاج اسکیپ روم خواهید بود.

اتاق فرار خونه جنی

یکی از ترسناک ترین مناطق در ایران، کلبه ای در دل جنگل در یکی از شهرهای شمالی می باشد که به اعتقاد بسیاری از مردم در تسخیر جن و ارواح است. به طوریکه هیچکس جرات ورود به آن را نداشته و افرادی که تجربه ورود به آن را داشته اند سرنوشت خوبی را در انتظارشان نبود. در سال 1364 چند جوان کنجکاو وارد این خانه تسخیر شده میشوند و تنها یک نفر از آنها می تواند فرار کند و در نهایت به دلیل فشارهای روحی و روانی در تیمارستان بستری شد. ماجرای اصلی و سناریوی اجرا شده در اتاق فرار خونه جنی شرایطی را برای شما فراهم می کند تا بتوانید همراه با تنها بازمانده از افراد وارد شده به این کلبه، تجربه حضور در این خانه را بدست آوردید.

تیم های خونه جنی 4 تا 6 نفر می باشند و در مدت یک ساعت باید بتوانند سرنخ هایی را برای فرار کردن از این کلبه وحشتناک را بدست آوردند. نکته بسیار مهم اینکه، این بازی نه تنها از نظر ترس و وحشت در درجه 85 درصد قرار دارد، بلکه سختی معماهای آن نیز در سطح بالا و حدود 90 درصد می باشد. البته توجه داشته باشید که این بازی ترس و هیجان را در کنار هم دارد و درجه مهیج بودن آن 90 درصد می باشد و می تواند آدرنالین خون را تا حد زیادی افزایش دهد.

اتاق فرار خونه جنی

اتاق فرار ویروس

ورود به سال 2020 برای تمام دنیا با خبر شیوع کووید 19 همراه بود و از ابتدای انتشار این اخبار ترس و دلهره همراه همیشگی انسان ها شد. سناریوی پیاده سازی شده در اتاق فرار ویروس شباهت زیادی به این ماجرا دارد و تعدادی از این افراد مبتلا به تیم تحقیقاتی تحویل داده میشوند. ماجرای اصلی و ترس و دلهره این اتاق فرار از آنجا شروع میشود که شما به عنوان افراد مبتلا به تیم پزشکی تحویل داده میشوید و اتفاقات پیش بینی نشده را در محیطی با رعب و وحشت زیاد تجربه می کنید.

برای تجربه اتاق فرار ویروس در مرحله اول به تیم 4 تا 8 نفره نیاز دارید که همگی علاقه مند به انجام کار گروهی باشند تا در نهایت بتوانید با همفکری به رهایی دست پیدا کنید. ژانر پیاده سازی شده در این اتاق فرار 80 درصد سخت، 85 درصد ترس و دلهره آور بوده و هیجان آن 90 درصد می باشد.

راه های دسترسی به تاج اسکیپ روم تهران

به منظور آشنایی کامل شرکت کنندگان به هر یک از دو اتاق فرار معرفی شده، مجموعه تاج اسکیپ روم تمام اطلاعات از قبیل تعداد افراد گروه، درجه سختی و دلهره و هیجان و همچنین ژانر آنها را بر روی وبسایت ارائه داده است. علاوه براین، با ورود به tajescaperoom.ir می توانید رزرو آنلاین را انجام داده و در صورت نیاز با شماره 09019900109 تماس بگیرید.

آدرس مجموعه تاج اسکیپ روم: تهران، خیابان ستارخان، سه راه باقرخان، جنب سفره خانه باغ فردوس، پلاک 168، طبقه همکف

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هفده =