مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب گفت و گو صفحه ۸۳ و ۸۷ علوم پنجم ⚡️ فصل ۱۰

پاسخ گفت‌وگو صفحه 83 علوم پنجم ابتدایی و گفت و گو صفحه 87 درس خاک با ارزش

جواب گفت و گو صفحه ۸۳ و ۸۷ فصل ۱۰ علوم پایه پنجم را به همراه نتیجه گیری کامل گفت و گو های فصل ۱۰ خاک با ارزش در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز عزیز و کوشا فراهم شده است.

مطلب پیشنهادی : جواب کاوشگری صفحه ۷۹ علوم پنجم

پاسخ گفت‌وگو کنید صفحه 80 و 83 علوم پنجم دبستان - فصل 10 خاک با ارزش

جواب گفت و گو صفحه ۸۳ علوم پنجم درس ۱۰

در شکل های زیر، اثر تغییر دما بر روی سنگ ها نمایش داده شده است. با بررسی این شکل ها درباره‌ی چگونگی تشکیل خاک در جاهای سرد و کوهستانی، گفت و گو کنید و نتیجه را به کلاس گزارش دهید.

در جاهای سرد و کوهستانی شب های وقتی دمای هوا کمتر می شود، آب های موجود در شکاف سنگ ها یخ زده و حجم بیشتری می گیرند. این بالا رفتن حجم یخ ها باعث می شود که به اطراف سنگ ها فشار وارد شده سپس آنها متلاشی شده و به سنگ تبدیل شوند.

جواب گفت و گو صفحه ۸۷ علوم پنجم درس خاک با ارزش

آب در کدام خاک بیشتر نفوذ می کند؟
آب در ماسه به راحتی فرو می رود و خاک باغچه خیس می شود.

کدام خاک آب بیشتری در خود نگه می دارد؟ خاک رس.

کدام خاک برای کشاورزی مناسب تر است؟
خاکی که به مقدار مساوی دارای ماسه، خاک رس و گیاخاک باشد، برای کشاورزی مناسب است مانند خاک باغچه.

با جست و جوی عبارت های درسی خود به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل می توانید مجددا به همین سایت برگشته و بهترین پاسخ ها را مشاهده نمایید. این مطالب صرفا جنبه کمک درسی دارند و نباید از آن ها استفاده نادرستی شود.

✅ دانش آموز اگر پیشنهادی درباره گفت و گو صفحه ۸۳ و ۸۷ فصل ۱۰ علوم پنجم دارید، می توانید از قسمت دیدگاه در انتهای همین مطلب آن را با بقیه دانش آموزان به اشتراک گذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =