اخبارعلمی

آگار چیست و چه کاربردی دارد علوم نهم

تعریف آگار را بنویسید و کاربردهای آن را نام ببرید علوم پایه نهم

جواب سوال آگار چیست و چه کاربردی دارد از کتاب علوم نهم را می توانید در زیر مشاهده کنید.

پاسخ: آگار عصاره خشک جلبک هایی به رنگ قرمز است که از نظر شیمیایی استر سولفوریک گالاکتان است. به شکل قطعات باریک نازک شفا یا گرد سفید مایل به خاکستری بی مزه و بی بو است. که مردم بعضی کشورها این ماده را به عنوان ماده ی غذایی درست می کنند.

آگار در آب سرد نامحلول است ولی ابتدا آن را در آبجوش حل کرده و سپس آن را در دمای ۳۵ تا ۴۰ درجهٔ سانتی گراد یا کمتر سرد نموده به صورت ژل در می آورند.

آگار می تواند به عنوان ملین، مهارکننده اشتها، جایگزین گیاهی برای ژلاتین ، قوام دهنده سوپ، نگهدارنده مربا، بستنی و دیگر انواع دسر مورد استفاده قرار گیرد.

به علاوه آگار مزایای بسیاری در زمینه سلامت و زیبایی و پزشکی نیز دارد. آگار سرشار از منیزیم، کلسیم، سدیم، پتاسیم و غیره ست و عمده ترین چیز در آگار ید هست. همچنین میتوانیم از ـگار برای پاکسازی سم در بدن استفاده کنیم.

مطلب پیشنهادی: گونه را تعریف کنید علوم نهم

در این نوشته از بخش آموزش و پرورش ماگرتا جواب سوال آگار را تعریف کنید را قرار دادیم. اگر پاسخ دیگری در مورد این سوال داشتید، آن در بخش دیدگاه بنویسید. همچنین برای دسترسی سریعتر به پاسخ سایر سوال های خود، آن را به همراه کلمه ماگرتا جستجو کنید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 1 =