مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبار

شروع انتخاب رشته آزمون سراسری ۹۹

فرایند انتخاب رشته آزمون سراسری 1399 از ساعت ۲۰ امشب آغاز می‌شود و تا چهار روز در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور ادامه دارد.

طبق برنامه از پیش تعیین شده سازمان سنجش آموزش کشور ، روند انتخاب کنکور سراسری 99 از چهارشنبه دوم مهرماه در پورتال این سازمان به نشانی www.sanjesh.org آغاز شده و تا شنبه پنجم مهر ادامه دارد.

سازمان سنجش همچنین برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، سامانه انتخاب رشته مجازی را فعال کرده است که در این فرایند سازمان برای داوطلبان انتخاب رشته پیشنهادی انجام می دهد. هزینه این انتخاب رشته ۱۰ هزار تومان است.

در کنکور سراسری ۹۹ تعداد یک میلیون و ۱۲ هزار و ۶۳۲ نفر از مجموع یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۳۳۲ داوطلب مجاز به انتخاب رشته در کنکور شدند، ظرفیت پذیرش نیز بیش از ۱۷۵ هزار نفر است.

در صورت اتمام فرایند انتخاب رشته، شماره رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار کاربر قرار می گیرد. امسال برای نخستین بار، انتخاب رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی باید در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش وارد شود. با اخبار ماگرتا همراه باشید.

انتخاب رشته کنکور ۹۹ آغاز شد
انتخاب رشته کنکور ۹۹ آغاز شد

انتخاب رشته کنکور ۹۹ شروع شد

متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی (به جز متقاضیان چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) باید به درگاه دانشگاه آزاد اسلامی (www.azmoon.org) مراجعه کنند.

سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش به منظور تعیین حدود شانس قبولی در رشته محل‌های مورد علاقه از ساعت ۱۶ امروز در درگاه اطلاع رسانی این سازمان در دسترس خواهد بود.

داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این سامانه با توجه به وضعیت علمی شانس قبولی خود را در رشته‌هایی که علاقه‌مند به انتخاب آن‌ها هستند، مشاهده کنند و سپس در خصوص تکمیل فرم انتخاب رشته خود در بازه زمانی اعلام شده تصمیم گیری و اقدام کنند.

ظرفیت پذیرش کنکور سراسری در دانشگاه‌ها بیش از ۱۷۵ هزار نفر اعلام شده است.
کنکور سراسری از ۲۹ مرداد تا اول شهریور در سراسر کشور و با رقابت بیش از یک میلیون داوطلب برگزار شد.

نرم افزار انتخاب رشته مجازی و اصلی برگزیدگان کنکور سراسری

متقاضیان مجاز به انتخاب رشته آزمون سراسری ۹۹ تا شنبه ۵ مهر فرصت دارند، براساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی ۱۵۰ کدرشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

پس از انتخاب رشته و دریافت رسید ۱۵ رقمی متقاضیان تا پایان زمان مشخص شده می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را تصحیح یا ویرایش کنند.

از امروز نرم افزار انتخاب رشته مجازی و اصلی برگزیدگان کنکور سراسری روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر آزمون‌سازی سازمان سنجش گفت: داوطلبان ابتدا ظرفیت دفترچه و رتبه کشوری خود را ببینند و پس از آن بصورت واقع بینانه رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

هر سوالی درباره انتخاب رشته آزمون سراسری ۹۹ دارید در قسمت دیدگاه برایمان بنویسید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =