مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارورزشی
موضوعات داغ

آمار و نتایج مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2020 سن‌پترزبورگ

رده بندی والیبال المپیک

به گزارش بخش خبرگزاری ماگرتا تیم ملی والیبال ایران جمعه ۱۸ مرداد در اولین دیدار خود در مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2020 توکیو با هدایت ایگور کولاکوویچ به مصاف کوبا می‌ روند. این دیدارها به میزبانی شهر سن پترزبورگ روسیه برگزار می‌شود و در نهایت تیمی که بیشترین برد و امتیاز را کسب کرده باشد مستقیماً به مسابقات المپیک توکیو صعود می‌کند.

جدول والیبال انتخابی المپیک 2020جدول

تیمبازیهابرد
روسیه33
ایران32
کوبا31
مکزیک3صفر

برنامه و ساعت مسابقات ایران در والیبال انتخابی المپیک

والیبال انتخابی المپیک ، تورنمنت سن‌پترزبورگ با حضور 4 تیم ایران،‌ روسیه، کوبا و مکزیک از روز جمعه آغاز می‌شود و ایران و کوبا، برگزار کننده بازی نخست هستند.

نتیجه بازی ایران کوبا والیبال انتخابی المپیک

والیبال انتخابی المپیک؛ گروه E؛ ایران 3-2 کوبا؛ گره ای که به دست خودمان زده شد، به دست خودمان هم باز شد!

ایران با وجود اینکه در 2 ست نخست مقابل کوبا شکست خورد و در واقع شوکه شده بود، با یک بازگشت فوق العاده توانست 3 بر 2 به پیروزی برسد و برای صعود به المپیک امیدوار بماند.

نتیجه بازی ایران کوبا
نتیجه بازی ایران کوبا

جمعه ۱۸ مردادساعت ۱۷:۳۰

نتیجه بازی ایران مکزیک والیبال انتخابی المپیک

ایران 3 – مکزیک 0؛ خودنمایی جوان‌های والیبال در سه ست متوالی

بعد از آن بازی سنگین و 5 ستی که بلندقامتان ایرانی برابر کوبا به میدان رفتند، امروز از ساعت 17:30 ملی پوشان والیبال مقابل مکزیک قرار گرفتند. مکزیک که در رده 21 رنکینگ جهانی قرار دارد، در المپیک 2016 حاضر بوده، اما در سن پترزبورگ کمترین امید را برای گرفتن مجوز حضور در المپیک 2020 دارد.

نتیجه بازی ایران مکزیک
نتیجه بازی ایران مکزیک

نتیجه بازی ایران روسیه والیبال انتخابی المپیک

ایران 0 – روسیه 3؛ بلیت توکیو OK نشد که نشد!

تیم ملی والیبال ایران با شکست 3 بر صفر مقابل روسیه فعلا شانس صعود به المپیک را از دست داد، اما بازهم این فرصت را خواهد داشت.

 نتیجه بازی ایران روسیه
نتیجه بازی ایران روسیه

ایران – کوبا جدالی جذاب 

ایران و کوبا در مسابقات مهم جهانی تا کنون 8 بار با یکدیگر روبرو شده‌اند که 4 مسابقه نخست (1991 تا 2011) را کوبا برده ولی در 4 مسابقات اخیر (2013 تا 2018)،‌ تیم ملی ایران برنده شده است. تنها رویارویی 2 تیم در المپیک مربوط به سال 2016 ریو بوده که کوبا 3 بر صفر مغلوب شاگردان رائول لوزانو شد. تیم ملی والیبال کوبا در شرایطی مقابل ایران قرار می‌گیرد که دیگر همانند قبل نیست. این تیم در دهه ۹۰ میلادی و حتی تا ۱۰ سال گذشته یکی از قدرت‌های والیبال جهان محسوب می‌شد، اما کناره گیری و مهاجرت برخی از معروف‌ترین‌ بازیکنانشان به کشور‌های دیگر جهان به مرور زمان این تیم را با شرایط خاص و ویژه‌ای رو به رو کرد.

مردان کارائیب این روز‌ها تیم هجدهم رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال هستند و بنا به اعلام سرمربی کوبا بازیکنان اصلی شان را همراه ندارند. شاید تصور شود که با این شرایط پیروزی مقابل کوبا آسان باشد در صورتی که این طور نیست و تیم یکپارچه و یک دست کوبا نشان داده که حتی بدون ستارگانش نیز قدرتمند است.  

نقاط ضعف و قدرت کوبا

کوبایی‌ها در سرویس و حمله قوی و خطرناک هستند، اما در دفاع تعریف چندانی ندارند با این حال آن‌ها مدال‌های قهرمانی جهان، جام جهانی و المپیک را در کارنامه دارند و همواره نشان داده اند که تیمی خطرناک هستند. تیم‌های ملی والیبال ایران و کوبا در سال‌های گذشته هم به مصاف هم رفتند که آخرین برد آن برای تیم ملی ایران بوده است.

ترکیب تیم ملی ایران در والیبال انتخابی المپیک

۱- سعید معروف
۲- سید محمد موسوی
۳- امیر غفور
۴- میلاد عبادی‌پور
۵- پوریا فیاضی
۶- فرهاد قائمی
۷- علی شفیعی
۸- علی‌اصغر مجرد
۹- مسعود غلامی
۱۰- محمدجواد معنوی‌نژاد
۱۱- جواد کریمی
۱۲- محمدرضا مؤذن
۱۳- پوریا یلی
۱۴- محمدرضا حضرت‌پور

به نظر شما آیا ایران می تواند با توجه به درخششی که در لیگ جهانی داشت به سادگی به المپیک صعود کند؟

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + سه =