اخبارورزشی

انتقال انزو فرناندز به چلسی، گران ترین خرید تاریخ لیگ برتر

انتقال انزو فرناندز به چلسی رکورد گران ترین بازیکن لیگ جزیره را شکست

انزو فرناندز با انتقال ۱۲۰ میلیون یورویی از بنفیکا به چلسی پیوست و گران‌ترین خرید تاریخ لیگ برتر انگلیس شد.

به نقل از خبرگزاری‌های مختلف و به گزارش میروریکس، انتقال انزو فرناندز ستاره جوان ۲۲ ساله از بنفیکا به چلسی نهایی شد. مبلغ پرداختی چلسی برای این انتقال ۸.۵ ساله، ۱۳۰ میلیون دلار خواهد بود، این رقم رکورد گران‌ترین خرید تاریخ لیگ برتر را از آن هافبک جوان آرژانتینی و چلسی می کند.

انزو فرناندز بازیکن فوتبال اهل آرژانتین است که از تابستان ۲۰۲۲ برای بنفیکا بازی می کند. او در مجموع ۲۹ بازی برای این تیم پرتغالی انجام داد، ۴ گل به ثمر رساند و ۷ پاس گل داد.

 او فوتبال حرفه ای خود را سال ۲۰۰۵ از ۴ سالگی با بازی در آکادمی لا رکوا آرژانتین آغاز کرد و به مدت یک سال در آکادمی این تیم عضویت داشت و در سال ۲۰۰۶ در ۵ سالگی مورد توجه استعدادیاب های ریور پلاته قرار گرفت و به آکادمی این تیم ملحق شد و پس از ۱۳ سال توانست به تیم اصلی راه پیدا کند و تا سال ۲۰۲۲ تحت قرارداد با این تیم بود، او در سال ۲۰۲۲ با قراردادی به ارزش ۱۰ میلیون یورو به تیم بنفیکا پرتغال پیوست.

انزو فرناندز، هافبک ۲۲ ساله تیم ملی فوتبال آرژانتین در جام جهانی 2022 نیز حضور درخشانی داشت و به عنوان بهترین بازیکن جوان جام جهانی ۲۰۲۲ انتخاب شد. او در دیدار با مکزیک توانست برای تیمش گلزنی کند و یکی از ستاره‌های آلبی‌سلسته در جام جهانی ۲۰۲۲ باشد.

فرناندز را باشگاه بنفیکا سال گذشته در ازای ۱۰ میلیون یورو از ریورپلاته جذب کرده بود و حالا هم ۲۵ درصد از قرارداد با چلسی را باید به این باشگاه آرژانتینی بپردازند. بنابراین باشگاه سابق انزو فرناندز یعنی ریورپلاته از این انتقال چیزی حدود ۴۱ میلیون یورو به دست خواهد آورد، این در حالی است که رکورد نقل و انتقالاتی تاریخ باشگاه ریورپلاته، انتقال ۳۵ میلیون یورویی خاویر ساویولا به بارسلونا بود.

انتقال انزو فرناندز به چلسی، رکورد نقل و انتقالات باشگاه چلسی یعنی انتقال ۹۷.۵ میلیون پوندی لوکاکو از اینتر و همچنین رکورد انتقال ۱۰۰میلیون پوندی جک گریلیش به منچسترسیتی به عنوان گرانترین خرید تاریخ لیگ برتر را شکست.

باشگاه بنفیکا علیرغم تلاش‌های فراوانی که کرد برای مانع شدن از جدایی انزو فرناندز در زمستان، اما در نهایت این بازیکن راهی چلسی شد. در بازار زمستانی امسال، تیم‌های انگلیسی به خصوص چلسی و بورنموث بسیار فعال بودند. بیش از ۹۳٪ انتقال‌های گران‌قیمت در لیگ برتر انگلیس رقم خورده است و گران‌ترین خرید تاریخ لیگ برتر انگلیس هم در همین پنجره به ثبت رسید.

علاوه بر انزو فرناندز، بازیکنان دیگری از جمله میخایلو مودریک (۷۰ میلیون یورو)، بنوا بادیاشیل (۳۸ میلیون یورو)، نونی مادوکه (۳۵ میلیون یورو) و مالو گوستو (۳۰ میلیون یورو) در نقل و انتقالات زمستانی امسال راهی چلسی شدند.

فابریزیو رومانو، خبرنگار سرشناس ایتالیایی در صفحه خود در توییتر نوشت: انزو فرناندز راهی چلسی خواهد شد و دو باشگاه چلسی و بنفیکا به توافق نهایی دست پیدا کرده‌اند. فرناندز با عقد قراردادی تا سال ۲۰۳۱ پیراهن چلسی را بر تن خواهد کرد. به نظر می‌رسد که این بازیکن آرژانتینی جایگزین جورجینیو در چلسی خواهد شد که راهی آرسنال شد. قرارداد جورجینیو در پایان فصل با چلسی به اتمام می‌رسد و او در پنجره نقل و انتقالات تابستانی پیش رو می‌تواند به صورت رایگان از این باشگاه جدا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 15 =