اخبار
موضوعات داغ

سورپرایز پنجشنبه وزیر ارتباطات چیست؟ رایگان شدن اینترنت داخلی؟

آذری جهرمی در سومین همایش و نمایشگاه شهر هوشمند گفت: روز پنجشنبه برای مردم یک سورپرایز داریم.

سورپرایز پنجشنبه وزیر ارتباطات : آذری جهرمی وزیر ارتباطات در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند اظهار کرد: روز پنجشنبه برای مردم یک سورپرایز داریم.

بلافاصله پس از اعلام این خبر از سوی محمدجواد آذری جهرمی، کاربران شبکه‌های اجتماعی شروع کردند به حدس زدن درباره این که سورپرایز آخر هفته وزارت ارتباطات چیست؟ با اخبار ماگرتا همراه باشید.

سورپرایز پنجشنبه وزیر ارتباطات

برخی معتقدند که با توجه به دستگیری و بازداشت قاضی صادرکننده حکم فیلتر تلگ‌رام و همچنین آثار مخرب فیلترشکن‌ها و کاربردی نبودن سایر شبکه‌های اجتماعی و خالی شدن آن از فیک‌نیوزها با دستگیری روح الله زم، دلیلی برای ادامه فیلترینگ آن پیامرسان باقی نمی‌ماند و خروجی جلسات کارشناسی هفته گذشته شورای عالی فضای مجازی رفع فیلتر موشک آبی بوده است.

آذری جهرمی

آیا رفع فیلتر پیام رسان محبوب صحت دارد ؟

البته این خبر خیلی زود تکذیب شد و روابط عمومی شورای عالی فضای مجازی در تکذیب این خبر گفت: با توجه به انتشار خبری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر رفع فیلتر تلگ‌رام با عنوان (خروجی جلسات کارشناسی هفته گذشته شورای عالی فضای مجازی رفع فیلتر تلگ‌رام بوده است) به اطلاع می‌رساند، جلسه کارشناسی شورای عالی فضای مجازی کشور درخصوص رفع فیلتر پیام رسان برگزار نشده بنابراین تصمیم‌گیری در این خصوص در شورای عالی فضای مجازی کشور صحت نداشته و صراحتا تکذیب می‌شود.

رایگان شدن اینترنت داخلی ؟

شنیده‌ها حاکیست این سورپرایز، رایگان شدن اینترنت ترافیک داخلی است. رایگان شدن ترافیک داخلی به این معناست که استفاده از پیام‌رسان‌ها، سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در داخل کشور میزبانی می‌شوند، دیگر هزینه‌ای نخواهد داشت و تنها پیام‌رسان‌ها و سایت‌های غیرایرانی هزینه دارد.

اگر خبرهای غیررسمی درباره سورپرایز وزیر جوان درست باشد، دولت با این تصمیم گام دیگری برای توسعه شبکه اینترنت ملی خواهد برداشت.

رایگان شدن اینترنت داخلی

سخنرانی وزیر محترم ارتباطات در همایش

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان شهرداری تهران و وزارت ارتباطات در سال گذشته گفت: این تفاهم نامه درباره استفاده از هوشمند سازی تهران برای تبدیل آن به شهری امن بود که برای اجرایی شدن آن الزاماتی وجود داشت که با کمک طرفین انجام شد.

وزیر ارتباطات با اشاره به تبعات عدم مدیریت هوشمند اظهار کرد: در این شرایط قطعا موثر نخواهیم بود، اما خوشبختانه توانسته‌ایم بازاری برای کسب و کار‌های شهری به صورت الکترونیک اجرایی کنیم.

آذری جهرمی افزود: ثمره این تلاش در قالب این تفاهم نامه بوده که اگر امروز کسی به آتش نشانی تماس گیرد و نتواند در آن شرایط آدرس خود را اعلام کند ما از طریق زیرساخت‌های الکترونیک می‌توانیم محدوده فرد را به آتش نشانی اعلام کنیم.

او با بیان اینکه ما دیگر با پدیده وِیز درگیر نیستیم، اظهار کرد: ما شرکت‌های قدرتمندی داریم که حتی داده‌های بهتری نسبت به شهرداری دارند، اما باید یاد بگیریم که چگونه برای گرفتن این اطلاعات با این شرکت‌ها مذاکره کنیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه بزرگی ما به جایگاه ما نیست اظهار کرد: بزرگی ما به شکل خدماتی است که ارائه می‌دهیم و امروز فضای استارت‌آپی کشور به جایی رسیده که اشراف و تحلیل ان‌ها بر اطلاعات از ما قوی‌تر است و باید تغییر شیوه و نگرش دهیم.

آذری جهرمی جدید

آذری جهرمی ادامه داد: امیدواریم شهرداری تهران تا پایان سال جاری مانند برخی از دستگاه‌ها که قبوض کاغذی را حذف کردند این کار را انجام دهد.

او با بیان اینکه در حوزه هوشمند سازی اقدامات ارزشمندی انجام شده است، بیان کرد: شهرداری در خصوص آزاد سازی اطلاعات به خوبی عمل کرده است و مدیریت هوشمند شهری امروز از حوزه زیرساخت عبور کرده و باید مشارکت بین دستگاهی را مورد توجه قرار دهد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در قالب برنامه پست پلاس تا پایان سال هوشمند سازی پست صورت می‌گیرد و ۲۰۰ موتور برقی، ۵۰ دوچرخه برقی و ۱۰ خودروی برقی به ناوگان پست اضافه می‌شوند که امیدواریم ناجا هم مجوز شماره گذاری را به این خودرو‌ها بدهد.

آذری جهرمی با بیان اینکه باید برای نسل آینده در محیط زیست کاری کنیم، گفت: همه ما در چند روز گذشته که هوا آلوده شد در آن گرفتار شدیم و لذا باید کره زمین را سلامت به دست آیندگان برسانیم.

او خاطرنشان کرد: امسال سالی است که پس از آماده سازی زیرساخت‌های شهری باید در تعامل بین دستگاهی تمرکز داشته باشیم.

منبع
فرارو

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − سه =