اخبارعلمی

جواب پرسش و فعالیت صفحه ۳۱ فیزیک پایه دوازدهم ریاضی

توضیح و تدریس پرسش و فعالیت صفحه 31 فیزیک دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک

جواب پرسش و فعالیت صفحه ۳۱ فیزیک پایه دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک از فصل ۲ دینامیک و حرکت دایره ای قسمت ۲-۱ قوانین حرکت نیوتون ؛ برای مشاهده گام به گام این بخش در ادامه با آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.

پاسخ صفحه بعد : جواب پرسش صفحه ۳۲ فیزیک پایه دوازدهم ریاضی

جواب پرسش و فعالیت صفحه ۳۱ فیزیک پایه دوازدهم ریاضی

جواب پرسش ۲-۱ صفحه ۳۱ فیزیک پایه دوازدهم ریاضی

در شکل روبه رو یک کشتی در حال حرکت را می‌بینید که نیروهای وارد بر آن متوازن‌اند. کدام نیروها اثر یکدیگر را خنثی کرده‌اند؟

نیروی شناوری و نیروی وزن، با برابری مقدار و جهت متفاوت، تاثیر خنثی کننده ای بر یکدیگر دارند. همچنین، نیروی مقاومت و پیشران، با اندازه و جهت مشابه، تاثیر خنثی کننده ای بر یکدیگر دارند.

شکل پرسش ۲-۱ صفحه ۳۱ فیزیک پایه دوازدهم ریاضی

جواب پرسش ۲-۲ صفحه ۳۱ فیزیک پایه دوازدهم ریاضی

در فیلمی علمی تخیلی، موتور یک کشتی فضایی که در فضای تهی خارج از جو زمین و دور از هر سیاره و خورشید در حرکت است، از کار می‌افتد. در نتیجه حرکت کشتی فضایی کُند می‌شود و می‌ایستد. آیا امکان وقوع چنین رویدادی وجود دارد؟ توضیح دهید.

خیر، با توجه به قانون اول نیوتون، این کشتی فضایی برای بقا و حرکت خود در فضای خالی به نیروی موتور نیاز ندارد، زیرا اشیا در حالت حرکت همواره به طور مستمر روی مسیر خود حرکت می کنند و تا زمانی که نیروی خالص صفر است، همچنان به طور یکنواخت حرکت می کند.

جواب فعالیت ۲-۱ صفحه ۳۱ فیزیک پایه دوازدهم ریاضی

دربارهٔ آزمایش ذهنی گالیله تحقیق کنید و به کلاس گزارش دهید.

گالیله گوی‌ها را در اتفاع معینی روی سطح شیب‌دار صافی قرار داد و آنها را رها کرد تا به پایین بلغزند و از سطح شیب‌دار روبه‌رویی بالا روند. او تا حد امکان سطوح تماس را صاف و صیقلی کرد. وی دریافت که گوی تا نزدیکی همان ارتفاع روی سطح شیب‌دار مقابل بالا می‌رود.

وی استدلال کرد اگر بتوان از اصطکاک صرف نظر کرد جسم روی سطح شیب‌دار دوم تا همان ارتفاع اولیه بالا می‌رود. حال اگر شیب سطح‌دار دوم صفر شود، یعنی سطح افقی باشد، جسم باید برای همیشه روی آن با سرعت ثابت حرکت کند. گالیله از این آزمایش عملی ذهنی نتیجه گرفت که برای حرکت یکنواخت جسم روی خط راست نیازی به وارد کردن نیرو به جسم نیست.

مطلب پیشنهادی : جواب تمرین صفحه ۲۴ فیزیک پایه دوازدهم ریاضی

⭕️ تذکر: دانش‌آموز عزیز، لطفاً توجه کنید که مطالب درسی در این وب‌سایت صرفاً به منظور کمک و آموزش قرار داده شده‌اند و نباید از آن ها به‌طور نادرست استفاده کنید. لذا، پیش از مشاهده پاسخ‌ها، لطفاً یکبار دیگر خودتان به سوالات پاسخ دهید و در صورت بروز مشکلات، از این پاسخ‌ها کمک بگیرید.

پاسخ صفحه قبل : جواب پرسش ها و مسئله های فصل ۱ فیزیک پایه دوازدهم ریاضی

✅ به پایان جواب پرسش و فعالیت صفحه 31 فیزیک ۳ پایه دوازدهم ریاضی رسیدیم، جهت مشاهده گام به گام سایر کتاب های درسی‌تان کافیست آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو فرمایید. همچنین اگر سوالی داشتید حتما آن را از بخش دیدگاه بپرسید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =