جواب فعالیت های درس ۶ ششم تفکر و سواد رسانه ای صفحه ۳۹ ، ۴۳ و ۴۶
گام به گام پاسخ و حل فعالیت های درس شش تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم صفحه 39 ، 43 و 46
جواب فعالیت های درس ۶ ششم تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم ؛ در این مقاله پاسخ و جواب فعالیت گروهی صفحه ۳۹ ، گفت و گوی کلاسی صفحه ۴۳ ، تحلیل و بررسی عکس و مکث و فعالیت در خانه صفحه ۴۶ درس ۶ ششم فنون اقناع (۱) کتاب تفکر و سواد رسانه پایه دهم و یازدهم متوسطه دوم تمامی رشته ها را جمع آوری کرده ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.
بعدی: جواب درس هفتم تفکر و سواد رسانه ای
جواب فعالیت گروهی صفحه 39 درس ششم تفکر و سواد رسانه ای
🟨 آیا پیامی رسانهای را به یاد میآورید که تأثیر بسیاری بر شما گذاشته باشد تا جایی که آن را هیچ وقت یا تا مدّتها فراموش نکرده باشید؟
پاسخ: بله به یاد می آورم.
🟨 این پیام توسط چه رسانهای به شما منتقل شده است؟ علّت اثرگذاری آن چه بود؟
پاسخ: توسط تلویزیون منتقل شده ؛ علت اثرگذاری آن استفاده از رنگ و جذابیت بالا در نحوه ارائه محصول است.
پاسخ گفت و گوی کلاسی صفحه 43 درس 6 تفکر و سواد رسانه ای
اکنون تعدادی فیلم، پوستر، خبر و شعر به شما ارائه میشود. در هر یک از آنها فن یا فنونی از اقناع به کار گرفته شده است. با استفاده از متن صفحات بعد، این رسانهها را تحلیل و فنون به کار گرفته شده در هر یک را شناسایی کنید. توجّه کنید که در نمونههای ارائه شده تعدادی از آنها به کار گرفته شده است.
نکته: برداشت از رسانه های زیر ممکن است تا حدودی متفاوت باشد.
تصویر مرد چاق و لاغر: تداعی معانی، تطمیع، مقایسه
تصویر مرد شیک پوش: گواهی دادن ستاره ها، تداعی معانی، افراد زیبا، نمادها
تصویر رای دادن: تداعی معانی، تکرار، نمادها
داستان مولوی: گواهی دادن مردم عادی، ترس، طنز، ادعای آشکار، شدت
تصویر کره زمین: تداعی معانی، ترس، شدت، نمادها
تصویر کودک: تداعی معانی، افراد زیبا
تصویر مبل: طنز، مقایسه
تصویر شیر: طنز، ادعای آشکار
تصویر پلنگ: تداعی معانی، ترس، شدت، نمادها
جواب تحلیل و بررسی عکس و مکث صفحه 46 درس ششم تفکر و سواد رسانه ای
تحلیل و بررسی تصویر عکس و مکث صفحه 48 درس ششم تفکر و سواد رسانه ای : این تصویر نشان می دهد که رسانه ها با اصول و روش های خود، با اقناع مخاطب و اندیشه، ذهن انسان را به سمتی که تمایل دارند هدایت می کنند.
جواب فعالیت در خانه صفحه 48 درس 6 تفکر و سواد رسانه ای
محیط اطرافتان (تلویزیون، تارنماها / وب سایتها، شبکههای اجتماعی، تابلوهای تبلیغاتی و…) را با دقّت مورد مشاهده قرار دهید. دربارۀ فنون و شیوههای اقناع که خواندید به ویژه آنهایی که در این درس نمونهای برایشان ارائه نشد، حداقل سه نمونۀ قابل نمایش بیابید و جلسۀ آینده به کلاس ارائه کنید. در جلسۀ بعد، هیئتی از داوران به شما امتیاز خواهند داد؛ خودتان را آماده کنید.
معیارهای امتیازدهی شامل موارد زیر است:
🟨 انتخاب نمونههای گوناگون از انواع رسانهها (۳ امتیاز)
🟨 تشخیص فنون اقناع در نمونهها (۳ امتیاز)
🟨 تسلّط در ارائه به کلاس (۳ امتیاز)
پاسخ: تیزر تبلیغاتی طنز و مقایسه مانند: تبلیغ برنج محسن و نوشیدنی های عالیس
افراد زیبا مانند: تبلیغ خمیر دندان سنسوداین و کت و شلوار ال سی من
تطمیع مانند: بعضی از فست فودهایی که به ازای هر ۵ ساندوچ یک ساندویج هدیه می دهند.
قبلی: جواب فعالیت های درس پنجم تفکر و سواد رسانه ای
توجه: شما دانش آموزان عزیز پایه دهم و یازدهم متوسطه دوم می توانید برای دسترسی بهتر و سریعتر به جواب های درس تفکر و سواد رسانه ای ، در انتهای جواب صفحه یا فعالیت مورد نظر خود، عبارت « ماگرتا » را نیز به همراه آن در گوگل جستجو کنید.
در انتها امیدواریم که مقاله جواب فعالیت های درس 6 ششم فنون اقناع (1) کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید.
خوبه ولی بعضی از اقناع هارو متوجه نمیشم که چطور شما این رو واسش گفتید مثلا تصویر کودک چه تداعی معانی داره ؟
دمتون گرم عالی بود ولی یکم طولانی
بود ولی بازم خوبه
خیلی ممنون بسیار عالی
جواب گفت و گو و عکس و مکث دوسه تای اخر پرس رو ننوشته
سایتتون عالیه خیلی ممنون 😍
راست میگی
صد درصد
خیلی ممنون ❤سایتتون واقعا مطالب خوب و مفیدی داره