سبک زندگی

جواب درس هفتم تفکر و سواد رسانه ای صفحه ۵۰ ، ۵۱ و ۵۲

گام به گام پاسخ و حل فعالیت های درس هفت 7 کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم صفحه 50 ، 51 و 52

جواب فعالیت های صفحه ۵۰ ، ۵۱ و ۵۲ درس هفتم تفکر و سواد رسانه ای ؛ در این مطلب از بخش آموزش و پرورش ماگرتا به پاسخ و جواب گفت و گوی کلاسی صفحه 50 و 51 ، تحلیل و بررسی عکس و مکث و فعالیت در خانه صفحه 52 درس 7 هفتم ما هم می‌توانیم کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم و یازدهم متوسطه دوم پرداخته ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: جواب فعالیت های درس 6 تفکر و سواد رسانه ای

پاسخ فعالیت های صفحه ۵۰ ، ۵۱ و ۵۲ درس هفتم تفکر و سواد رسانه ای
پاسخ فعالیت های صفحه ۵۰ ، ۵۱ و ۵۲ درس هفتم تفکر و سواد رسانه ای

پاسخ گفت و گوی کلاسی صفحه ۵۰ و ۵۱ درس هفتم تفکر و سواد رسانه ای

توجه: بخش اول این گفت و گوی کلاسی بر عهده دانش آموز می باشد و در ادامه به پاسخ بخش آخر آن پرداخته ایم.



حکایت زیر را بخوانید؛ پس از مشخّص کردن فن اقناع مورد تأکید در حکایت، درباره پرسش‌های پس از آن، گفت‌وگو کنید.

روزی ملا نصرالدین در کوچه‌ای راه می‌رفت که تعدادی بچه او را دوره کرده، اذیت می‌کردند. ملا برای اینکه از دست آنها خلاص شود به دروغ گفت: «در کوچۀ مجاور، منزل فلانی دارند آش نذری می‌دهند». بچه‌ها باور کردند و آش آش گویان به سمت آن کوچه دویدند. مردم نیز که دیدند عده‌ای به دنبال گرفتن آش مسابقه گذاشته‌اند و می‌دوند، آنها نیز به سوی آن محل دویدند.
ملا نیز وقتی دید همه دارند می‌دوند، پیش خود گفت: «نکند واقعاً آش می‌دهند که این همه آدم دارند به آن سو می‌دوند»؛ پس او هم به همان سو شروع به دویدن کرد!

آیا اعتقاد اکثریت به موضوعی، دلیل حقانیت آن موضوع می‌شود؟

پاسخ: خیر، چرا که مکان فریب خوردن تعداد زیادی از افراد هم با استفاده از فنون اقناع وجود دارد.

در چه مواردی نظر اکثریت می‌تواند ملاک عمل قرار گیرد؟

پاسخ: بهتر است هر نظری قبل از عمل اعتبار سنجی شود و تحقیق لازم صورت گیرد، مثلا دو نفر بالغ و عادل مورد اعتماد آن را تایید کنند و …



جواب تحلیل و بررسی عکس و مکث صفحه ۵۲ درس ۷ تفکر و سواد رسانه ای

جواب تحلیل و بررسی عکس و مکث صفحه ۵۲ درس ۷ تفکر و سواد رسانه ای

تحلیل و بررسی تصویر عکس و مکث صفحه 52 درس هفتم تفکر و سواد رسانه ای : این تصویر به ضرب المثل: (گر خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو) اشاره دارد؛ همه ما ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی داریم که نباید آنرا نادیده بگیریم. هر یک از ما ویژه، خاص و اصیل هستیم؛ پس چرا باید شأن خود را با تبدیل شدن به کپی از یک فرد یا جمع، کم کنیم؟ پس بهتر است خودمان باشیم و بدون تفکر به دنبال جماعت نرویم.

جواب فعالیت در خانه صفحه 52 درس هفتم تفکر و سواد رسانه ای

به طور حتم، شما در طول زندگی، تغییراتی در افکار و رفتار خود داشته اید. یکی از مؤثرترین پیام هایی را، که دریافت کرده اید و به اقناع و تغییری جدی در شما منجر شده است، بررسی کنید و علّت این تأثیر گذاری قابل توجه را بنویسید.

پاسخ تجربه نگاری: برعهده دانش آموز می باشد. به عنوان مثال، تبلیغات و مقایسه کنسول های بازی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس بر من تاثیر داشت و باعث شد تا کنسول پلی استیشن 5 را خریداری کنم. این مورد دارای فنون مقایسه است.

سعی کنید برای انتقال یک موضوع مهم به دیگران، با استفاده از فنون اقناع و بازنمایی، نمونه‌ای تولید کنید. به صورت گروهی نیز می‌توانید این فعّالیت را انجام دهید.

پاسخ: به عنوان مثال متن پوستری در ارتباط با انتخابات شورای دانش آموزی مدرسه:

«به من رای بدهید، من برای شما امکان استفاده از میز پینگ گنگ را فراهم می کنم.»



فنون استفاده در این متن: تطمیع، ادعای آشکار

همچنین بخوانید: جواب فعالیت های درس پنجم تفکر و سواد رسانه ای

توجه: شما دانش آموزان عزیز پایه دهم و یازدهم متوسطه دوم می توانید برای دسترسی بهتر و سریعتر به جواب های درس تفکر و سواد رسانه ای ، در انتهای جواب صفحه یا فعالیت مورد نظر خود، عبارت « ماگرتا » را نیز به همراه آن در گوگل جستجو کنید.

در انتها امیدواریم که مقاله پاسخ فعالیت های درس 7 هفتم تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید.


زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.