مطلب پیشنهادی :
ad
+
سبک زندگی

جواب فعالیت های درس هجدهم تفکر و سواد رسانه ای صفحه ۱۳۵ تا ۱۴۲

گام به گام پاسخ و حل پرسش فعالیت های صفحه 135 ، 136 ، 137 ، 138 ، 141 و 142 درس 18 هجدهم کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم

پاسخ فعالیت های درس 18 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم : شما دانش آموزان پایه دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه می توانید در این نوشته جواب گفت و گوی کلاسی های صفحه ۱۳۵ ، ۱۳۶ ، ۱۳۷ و ۱۳۸ ، فعالیت گروهی صفحه ۱۴۱ و فعالیت در خانه صفحه ۱۴۲ درس ۱۸ هجدهم زندگی دوم کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم را مشاهده نمایید. در ادامه با آموزش و پرورش ماگرتا بخش همراه ما باشید.

درس قبلی: جواب فعالیت های درس هفدهم تفکر و سواد رسانه ای

جواب فعالیت های درس هجدهم تفکر و سواد رسانه ای
جواب فعالیت های درس هجدهم تفکر و سواد رسانه ای

جواب گفت گوی کلاسی صفحه ۱۳۵ تفکر و سواد رسانه ای دهم

فناوری‌ های ارتباطی با ویژگی های سرعت، دسترسی، حجم بسیار ذخیره اطلاعات، دقت، افزایش توان انتخاب، تعامل، درگیر کردن هم زمان چند حس و انجام دادن هم زمان چند کار، توان غلبه بر چهار محدودیت را برای انسان مهیا کرده اند. درباره مفهوم و مثال غلبه بر این چهار محدودیت گفت و گو کنید.

زبان – مکان – زمان – امکان

پاسخ: فناوری ارتباطات باعث شده انسان بر محدودیت های زمان ، مکان ، زبان و امکان غلبه کند. به عنوان مثال ، در گذشته شما باید در یک زمان مشخص در بانک حضور داشته باشید. به بانک ، می توانید این کار را در هر زمان انجام دهید. و در هر مکان راحتی از هر کجای دنیا که می خواهد در برخی از دوره های معتبرترین دانشگاه های جهان به صورت آنلاین خرید کند.

آنها می توانند در هر زمان از روز و از هر مکان در کلاس های مجازی ثبت نام و شرکت کنند یا در کلاس های مجازی شرکت کنند و فیلم های ضبط شده را تماشا کنند. آنها با استفاده از نرم افزار معتبر محدودیت زبان را برطرف کرده اند. آنها می توانند بدون محدودیت به هر کشوری بروند. زبانی که به مسافرت می رود و از نرم افزار مترجمی صحبت می کند یا از آن استفاده می کند و همچنین رسانه را تسهیل می کند.

فناوری های ارتباطی با ویژگی های سرعت ، دسترسی ، مقدار زیادی ذخیره اطلاعات ، دقت ، افزایش توانایی انتخاب ، تعامل ، به طور همزمان گرفتن چندین حس و انجام همزمان چندین کار ، توانایی غلبه بر چهار محدودیت را برای انسان فراهم کرده است.

با دنیای مجازی همه چیز در دست شماست و امروز فضای مجازی و رسانه ها یک ضرورت هستند.
به دهکده جهانی توجه کنید از منظر جهانی ، هر زمان که بخواهید ، از هر کجا ، در خانه یا خارج از کشور و در هر منطقه ای ، با زبان ما در هر کجای دنیا ارتباط برقرار کنید.

و رسانه ها و دنیای مجازی این امکانات را به ما داده اند و یا خلاصه اینکه از طریق رسانه های مجازی با فاصله کمی و دسترسی به اطلاعات هر منطقه به راحتی امکان پذیر است.

در واقع ، شهروندان جامعه جهانی با هر قدرت و فرصتی می توانند به بسیاری از امیدها ، خواسته ها و نیازهای خود (ارتباطات و غیره) در دنیای مجازی با هر زبان و در هر زمان و مکانی در دنیای مجازی پاسخ دهند ، جهان واقعی فاقد است. یعنی از طریق دنیای مجازی می توانند بر بسیاری از محدودیت های دنیای واقعی غلبه کنند.

پدیده زشت تصویر متحرک.
متأسفانه اکنون معمول است که مردم در هر مراسمی حتی در مراسم تشییع جنازه هایی که عزاداران در آن اندوهگین هستند از خود عکس می گیرند. حتی بعضی اوقات حتی از بدن یک بدن بی روح در قبر عکس و فیلم می گیرند. یا هوی و هوس خانواده فردی.

با ظهور هر رسانه جدید موجی از امیدها و ترس های بشر به وجود آمده و تلفن همراه نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخی از محققان در زمینه تلفن های همراه صریحاً به فرهنگ جدیدی به نام “فرهنگ تلفن همراه” یا شکل گیری “نسل انگشت شست” اشاره می کنند.

این بدان معناست که جوانان در سراسر جهان همیشه دست خود را بر روی کیبورد موبایل خود دارند و پیام های جدید ارسال یا دریافت می کنند.

وجود تلفن های همراه به حریم خصوصی حمله می کند و از طرف دیگر بدون رسیدن به رضایت مردم ، وقایع را به سرعت به هر مکان منتقل می کند.

یا اینکه آنها را در مشکل همراهی کند و از طرف دیگر ، هنگام ساخت فیلم ، فرد فقط به کیفیت کار خود فکر می کند تا بتواند دیگران را همراهی کند و شاید بتواند نوعی سرگرمی را برای خود فراهم کند و از طرف دیگر رویدادها و صحنه های مورد علاقه خود را بررسی کنید تا دوستان دیگر بتوانند نظر دهند ، آنها حتی به مفید بودن چنین رفتاری فکر نمی کنند.

با ظهور اینترنت ، دنیای جدیدی به نام فضای مجازی ظهور کرد؛ اما این فضا چندان مجازی نیست؛ زیرا به بخشی واقعی ، اصلی و جدی از زندگی تبدیل شده است.

آنچه امروزه به عنوان فضای مجازی شناخته می شود اساساً واقعیت است

بسیاری از ما ساعتها از زندگی خود را در طول روز در این فضا می گذرانیم. بنابراین ، برخی از افراد ترجیح می دهند آن را زندگی دوم بنامند ، که این امر بسیاری از قوانین زندگی اول را تحت تأثیر قرار داده است.

شما می توانید اعداد ۰ و ۱ را در تصویر بالا مشاهده کنید ، در واقع ۰ و ۱ نشان دهنده یک کامپیوتر است ، یا بهتر بگوییم رسانه ای است که انسان را به سمت خود سوق می دهد.

به نظر من ، این عکس مربوط به ورود به دنیای رسانه ها و رایانه است ، زیرا نشان می دهد که نور شناخته شده نیست و نور را نشان می دهد. این دنیایی را نشان می دهد که پیچیده است ، اما اگر بتوانیم آن مسیر را با موفقیت طی کنیم ، می تواند دنیای بهتری را به ما ارائه دهد.

ما از هر چهار جهت ابزار ارتباطی در اختیار داریم ، بر آنها تسلط داریم و آنها را کنترل می کنیم.

پاسخ گفت و گوی کلاسی صفحه ۱۳۶ درس هجدهم تفکر و سواد رسانه ای

– تأثیرات مثبت و منفی تلفن همراه بر زندگی افراد چیست؟

پاسخ: تأثیرات مثبت توانایی برقراری ارتباط با دیگران در هر مکان ، گرفتن فیلم و عکس و ضبط خاطرات ، خواندن کتاب ، استفاده از انواع نرم افزارها و برنامه ها
تأثیرات منفی روابط رو در رو کاهش یافته و جایگزین روابط واقعی شده است ، که باعث صرف وقت و هزینه زیادی می شود و منجر به گسترش فردگرایی و انزواگرایی می شود.

– شما از کدام امکانات تلفن همراه استفاده می‌کنید؟

پاسخ: برای استفاده از حضور در شبکه های اجتماعی ، تماس با خانواده و دوستان ، نصب برنامه های مذهبی ، بازی و تفریح

استفاده از این امکانات چه مزایا و معایبی دارد؟

پاسخ: مزایا: اطلاع پیدا کردن سریع به اخبار ، دسترسی آسان به افراد خانواده
معایب: وقت تلف کردن ، خراب شدن ذهن توسط اطلاعات منفی و نامعتبر

تلفن همراه در طول روز چه مقدار از وقت شما را به خود اختصاص می‌دهد؟

پاسخ: بین ۲ تا ۶ ساعت

فیلم «تلفن همراه و زندگی امروز» را ببینید.

– نظر شما در مورد تأثیراتی که تلفن همراه در جامعۀ ما گذاشته است، چیست؟

پاسخ: افول ارزشهای اسلامی و اخلاقی:
به دلیل استفاده مخرب از بلوتوث ، پیام های متنی ناپسند و غیره ، ارزش های معنوی و دینی را تخریب یا پایین آورید ، ارزش ها را تضعیف کنید یا ارزش های اخلاقی را تحریف کنید.

از دست دادن حریم خصوصی:
بسیاری بر این باورند که اکنون فضای مجازی بیش از هر مشکل دیگری حریم خصوصی انسان را تهدید می کند. گرفتن عکس بدون اطلاع مردم از طریق تلفن همراه در حوزه خصوصی و ارسال این تصاویر در حوزه های عمومی یا تهدید به انتشار این تصاویر و اخاذی پول از طریق آنها ، ارسال تصاویر مربوط به جشن های خصوصی ، انتشار آسان تصاویر متناقض با عرف جامعه و موارد. این نمونه ای از تهاجم به حریم خصوصی توسط این رسانه دیجیتال است. علاوه بر این ، از زمان ورود تلفن همراه به زندگی بشر ، مشاهده کردیم که مرز بین حوزه های عمومی و خصوصی تا حدودی شناور بوده و همه ، خواسته یا ناخواسته ، در معرض مکالمه هایی هستند که مردم از طریق تلفن همراه دارند و در برخورد با مشکلات شخصی ، شغلی یا خانوادگی.

به خطر انداختن سلامت اجتماعی ، فرهنگی و روانی جامعه امروز، وقتی بلوتوث خود را در مکان های عمومی شهر روشن می کنید ، متوجه می شوید که تعداد زیادی از افراد در حال تبادل انواع پیام هایی هستند که در بیشتر موارد برای سلامت اجتماعی ، فرهنگی و روانی جامعه ما خطرناک است.

حل گفت و گو کلاسی صفحه ۱۳۷ و ۱۳۸ درس ۱۸ تفکر و سواد رسانه ای

فیلم «شبکه‌های اجتماعی» را ببینید و دربارۀ پرسش‌های زیر با یکدیگر گفت‌و‌گو کنید:

– تفاوت‌ها و شباهت‌های شبکه‌های اجتماعی در کشورهای مختلف چیست؟ چگونه متوجّه تفاوت‌ها و شباهت‌ها شده‌اید؟

پاسخ: هر کشور با توجه به سیاست های داخلی شرایط خاصی را برای خود ایجاد کرده است.
مثلا در کشور چین واتساپ ممنوع است و از برنامه های جایگزین استفاده میکنند.
از تحقیق درباره کشور ها می شود به تفاوت و شباهت های آن پی برد.

– استفاده از شبکه اجتماعی بومی چه فایده‌ها و زیان‌هایی دارد؟

پاسخ: در زیر به پاسخی کامل پرداخته ایم:

مزایای شبکه های اجتماعی:

۱. ارتباطات جهانی

فرقی نمی کند به دنبال یکی از همکلاسی های قدیمی خود هستید یا معلم کلاس اول خود ، راهی سریعتر و آسان تر از شبکه های اجتماعی وجود ندارد. می توان گفت که Facebook ، Twitter ، LinkedIn و MySpace تقریباً محبوب ترین شبکه های اجتماعی هستند و البته وب سایت های جدید دیگری نیز به این کار اختصاص یافته اند. از طریق این وب سایت ها ، افراد می توانند دوستان جدیدی پیدا کنند. روابط دوستانه و تجاری ایجاد کنید و با دیگران ملاقات کنید.

۲. علایق را به اشتراک بگذارید

وقتی به یک شبکه اجتماعی می پیوندید ؛ شما می توانید افرادی را که سلیقه مشابه شما دارند وارد کنید و شبکه ای از این افراد را در اطراف خود ایجاد کنید. به عنوان مثال ، اگر طرفدار شطرنج هستید یا به کتاب علاقه دارید ؛ می توانید افراد با سلیقه مشابه را پیدا کرده و با آنها تبادل اطلاعات کنید.

۳. فوراً اطلاعات را به اشتراک بگذارید

بسیاری از شبکه های اجتماعی توانایی ارسال پیام های فوری را دارند. این ویژگی به این معنی است که می توانید بلافاصله با چت اطلاعات را منتقل کنید. این عملکرد مفیدی برای معلمان است که گفتگو را در کلاس تسهیل می کنند.

۴. تبلیغات رایگان

اگر صاحب مشاغل خصوصی هستید و باید محصول یا خدمات خود را راه اندازی کنید ، راهی بهتر از ارسال پیام خود به میلیون ها نفر از طریق شبکه های اجتماعی نیست. مزیت اصلی این نوع تبلیغات رایگان بودن آن است. شما می توانید یک محصول ، خدمات یا ایده را تبلیغ کنید زیرا زمان بیشتری نسبت به زمان ندارید.

۵. انتشار مطبوعات با سرعت بالا

شبکه های اجتماعی انقلابی در سرعت انتقال خبر دارند. امروزه بسیاری از رسانه ها در شبکه هایی مانند توییتر ، یوتیوب و فیس بوک فعالیت می کنند و اخبار را با سرعت بالا پخش می کنند. فقط با خواندن عناوین برتر این سایت ها ، شخص می تواند به راحتی آخرین اخبار جهان را پیدا کند. این امر باعث شده بلافاصله خبر از طریق صدها شبکه اجتماعی در سراسر جهان پخش شود.

معایب شبکه های اجتماعی:

۱. قرار گرفتن در معرض روابط رو در رو

بزرگترین مزیت شبکه های اجتماعی اثر جانبی منفی است که آن را به مهمترین نقطه ضعف این شبکه ها تبدیل کرده است. این شبکه ها روابط اجتماعی رو در رو را کاهش یا از بین می برند. زیرا شبکه های اجتماعی نوعی استقلال و آزادی را ایجاد می کنند و افراد می توانند دنیایی فانتزی برای خود بسازند و تظاهر به شخص دیگری کنند.

۲. آزار و اذیت اینترنتی و جنایات علیه کودکان

استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند افراد را در معرض آزار و ارتباط نامناسب با دیگران قرار دهد. اگرچه والدین محتوای اینترنتی را برای اعضای خانواده خود فیلتر می کنند ، اما کودکان همچنان در معرض آزار جنسی و محتوای نامناسب قرار دارند.

۳. جعل و تقلب در هویت

چه بخواهیم و چه نخواهیم ، اطلاعاتی که در اینترنت ارسال می کنید می تواند در دسترس هر کسی باشد که از هوش کافی برخوردار باشد. بیشتر سارقان فقط به مقدار کمی اطلاعات ضروری احتیاج دارند تا با جعل هویت ، زندگی شما را به یک کابوس تبدیل کنند. گزارش CNET نشان می دهد که ۲۴ میلیون آمریکایی با انتشار اطلاعات شخصی خود در شبکه های اجتماعی ، اطلاعات شخصی خود را در معرض خطر قرار می دهند.

۴. اتلاف وقت

گزارش نیلسن نشان می دهد که شبکه های اجتماعی یکی از بزرگترین ابزارها برای اتلاف وقت است که ۱۷ درصد از وقت صرف شده در استفاده از اینترنت بدون بهره وری را به خود اختصاص داده است. با این حال ، بخشی از این زمان صرف انجام کارهای مهم تجاری ، اجتماعی و تخصصی می شود. قطعاً کنار گذاشتن بازی ها ، گپ زدن و سایر کارهای غیرضروری و اتلاف وقت کار آسانی است.

۵. حریم خصوصی را مصالحه کنید

شبکه های اجتماعی حریم خصوصی شما را نقض می کنند و اطلاعات شخصی شما را به شرکت های مختلف می فروشند. آیا تا به حال در فیس بوک نظر داده اید و به تبلیغات مربوط به پست خود توجه کرده اید؟ فیس بوک از این طریق در سال ۲۰۱۱، ۳.۸ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. این نرخ برای یک سایت رایگان بد نیست.

– شما عضو کدام شبکۀ اجتماعی ایرانی هستید؟

پاسخ: روبیکا و ایتا

نظر خود را با ذکر مثال و دلیل درباره این جملات بیان کنید:

«شبکه‌ های اجتماعی فرهنگ خاص خود را دارند.»

پاسخ: مثلا در ایتا فرهنگ و روابط مذهبی و اسلامی تری را نسبت به اپ سروش مشاهده می‌کنیم.

«شبکه ‌های اجتماعی می ‌توانند بر فرهنگ مردم تأثیر بگذارند.»

پاسخ: مثلا در اینستاگرام افراد به کارهای زشت و قبح شکنی تشویق می‌شوند.

– عضویت در شبکه‌های اجتماعی چه تغییراتی در سبک زندگی شما و خانواده‌تان ایجاد کرده است؟

پاسخ: باعث از هم دور شدن اعضای خانواده و سرد شدن نسبت به یکدیگر شده است.

آیا شبکه‌های مجازی و فنّاور‌ی‌های اخیر می‌توانند از ما انسان‌های بهتر و سعادتمندتری بسازند؟ چرا؟ چگونه؟

پاسخ: بله. شبکه های مجازی مانند چاقو هستند، هم میشود میوه ای پوست کند هم می شود آدمی را کشت انتخاب با خود ماست. در فضای مجازی می شود با دادن آموزش های مختلف و کتابخونای الکترونیکی به فرهنگ کمک کرد.

پاسخ فعالیت گروهی صفحه ۱۴۱ درس ۱۸ تفکر و سواد رسانه ای

با همراهی دبیر محترمتان ضمن بیان نمونه‌هایی از اخبار جعلی منتشرشده در رسانه‌ها و پیامدهای آنها امکان‌هایی را، به غیر از آنچه در جدول زیر آمده جهت شناسایی اخبار جعلی یافته؛ پس از تکمیل جدول به کلاس گزارش دهید:

آیا منبع خبر را می‌شناسید؟ (مراجعه به تارنماهای whois سامان‌دهی و شامد جهت یافتن مشخصات، صاحب منبع)آیا به جزئیات تصویر توجه کرده‌اید؟ (مواردی چون زاویه تابش نور، ابعاد بدن، لباس، عبادتگاه، شماره پلاک خودرو، سابقه، آب‌وهوای زمان مورد ادعا و …)
آیا درستی خبر را با استفاده از سامانه‌های راستی‌آزما مانند فکتی‌ار، فکت نامه و … سنجیده‌اید؟آیا جست‌وجوی معکوس تصویر به کمک گوگل ایمیجز ایزیترو یا تین آی ثابت می‌کند که آن تصویر مربوط به همان رویداد است؟
آیا بین تیتر و آنچه در متن خبر آمده انطباق وجود دارد؟آیا بررسی عکس توسط گوگل مپ، گوگل ارث و گوگل استریت ویو ثابت می‌کند که عکس مذکور مربوط به مکان جغرافیایی ذکرشده در خبر است؟
آیا تیتر، عواطف و احساسات شما را تحریک می‌کند؟ علت نوشته شدن این خبر برای چیست؟
آیا خبر، موضع‌گیریِ متعصبانه‌ای را درباره رنگ پوست، دین، مذهب، ملیت، قومیت و … آشکار می‌کند؟ (مانند کاکاسیاه، مسلمانان افراطی و …)آیا هدف از انتشار این خبر متقاعدکردن مخاطب به قبول دیدگاه خاصی است؟
آیا متن خبر تبلیغاتی است؟ تبلیغ چه کسی/ کسانی؟ افراد حقیقی یا حقوقی و…؟ آیا اشتباهات املایی و نگارشی در خبر وجود دارد؟
آیا در خبر از دیدگاه خاص سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… حمایت می‌شود؟ آیا در آدرس وب سایت اشتباه املایی وجود دارد؟
آیا برای هر چه باورپذیرتر شدن خبر از تصویر استفاده شده است؟آیا شخص و یا منبع مشهوری خبر را نقل و منتشر کرده است؟

جواب فعالیت در خانه صفحه ۱۴۲ درس ۱۸ تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم

۱- متناسب با امکانات در دسترس، یکی از فعّالیت های زیر را انتخاب کنید و انجام دهید.

– تحقیق کنید که رسانه‌های اجتماعی چه تفاوتی با شبکه‌های اجتماعی اینترنتی دارند.

پاسخ: رسانه اجتماعی:

رسانه های اجتماعی ترکیبی از وب سایت ها و نرم افزار های وب و یا رایانه ای هستند که به افراد امکان می دهد تا ایده ها و اطلاعات متنوعی را مبادله کنند، این اطالاعات منحصر به نظرات و مشاهدات، یادداشت ها، اخبار، فیلم های دیجیتال و عکس ها و … نیستند. در نهایت کاربران می توانند با استفاده از شبکه های اجتماعی در این گونه مشارکت های شرکت کنند؛ اگر به یکی از تجهیزات الکترونیکی مانند تلفن همراه، تبلت و یا کامپیوتر دسترسی داشته باشند. پس با استفاده از رسانه های اجتماعی است که افراد می توانند در مشارکت های مختلف از طریق شبکه های اجتماعی بپردازند.

شبکه اجتماعی:

شبکه اجتماعی به شبکه همبستگی های شخصی یا تعاملات مبتنی بر روابط اجتماعی، گفته می شود. با استفاده از این شبکه ها و اینترنت، افراد می توانند از سراسر جهان داده و اطلاعاتی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این داده ها شامل تصاویر، فیلم ها، وبلاگ ها، فایل ها، نظرات و … هستند. مشارکت در شبکه های اجتماعی آنلاین و دسترسی به آنها با استفاده از رایانه ها یا فن آوری های تلفن همراه مانند موبایل های هوشمند یا تبلت ها امکان پذیر است.

– در یکی از شبکه ‌های اجتماعی ایرانی عضو شوید. تجربه حضور خود را در آن شبکه، هفته آینده با دیگران به اشتراک بگذارید.

پاسخ: من در شبکه اجتماعی ایتا عضو شدم. خیلی فضای معنوی و شهیدانه جالبی دارد و کاملا فرهنگ بسیجی و دینی در آن موج میزند.

– از خانواده‌تان دربارۀ چگونگی وقت گذاری در شبکه‌های اجتماعی بپرسید. میزان وقت گذاری خانواده‌تان در شبکه‌های اجتماعی چقدر است؟ پیشنهادهای اعضای خانواده خود را برای استفادۀ بهینه از شبکه‌های اجتماعی گردآوری کنید و به کلاس گزارش دهید.

پاسخ: بین ۲ تا ۴ ساعت زمان صرف میکنند. خانواده برای استفاده بهینه زمان بندی خاصی برای ورود به گوشی دارند.

– با مراجعه به منابع معتبر مانند اشخاص، کتاب‌ها، گزارش‌ها، سایت‌ها و… حداقل پنج نکته را بنویسید که برای حضور در شبکه‌های اجتماعی باید رعایت کرد و به کلاس گزارش دهید.

پاسخ: رعایت ادب و احترام
داشتن فرهنگ و سواد رسانه ای
استفاده بهینه و کم از شبکه های اجتماعی
جلوگیری در عضو شدن در کانال های نامربوط
داشتن شخصیت و حفظ حریم خصوصی دیگران

۲- میزان «مصرف رسانه‌ای» خود را در طول هفته در جدول زیر بنویسید. ثبت بر اساس دقیقه باشد. نتیجه را جلسۀ بعد به کلاس بیاورید.

پاسخ: انجام این فعالیت برعهده دانش آموزان می باشد. اما در زیر یک نمونه از جدول کامل شده آن را می توانید مشاهده کنید:

رسانه ↓ / روزهای پایش ←روز اولروز دومروز سومروز چهارمروز پنجمروز ششمروز هفتمجمع
تلویزیون و ماهواره6060606060120120540
رایانه (نابرخط / آفلاین)120120120120120180180960
اینترنت (با استفاده از رایانه)30303030304545240
تلفن همراه و نرم افزارهای ارتباطی آن30303030304545240
شبکه‌های اجتماعی30303030304545240
کتاب غیردرسی و غیر کمک آموزشی30303030304545240
نشریات (روزنامه‌ها و مجلات)555555535
بازی‌های ویدئویی (با استفاده از کنسول، تلفن همراه، رایانه و… )555555535
جمع کل به دقیقه3103103103103104904902530
تبدیل به ساعت5.15.15.15.15.18.18.142.1

نکته: زمان گفته شده در جدول بالا نمونه بوده و ممکن است در افراد مختلف، متفاوت باشد.

درس بعدی: جواب فعالیت های درس نوزدهم تفکر و سواد رسانه ای

توجه: شما دانش آموزان عزیز پایه دهم و یازدهم متوسطه دوم می توانید برای دسترسی بهتر و سریعتر به جواب های درس تفکر و سواد رسانه ای ، در انتهای جواب صفحه یا فعالیت مورد نظر خود، عبارت « ماگرتا » را نیز به همراه آن در گوگل جستجو کنید.

✅ جواب فعالیت های درس ۱۸ هجدهم تفکر و سواد رسانه ای را با هم بررسی کردیم، اگر شما نیز پیشنهادی برای هر سوال دارید در قسمت نظرات برای سایر دانش آموزان به اشتراک گذارید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫22 دیدگاه ها

  1. دستت درد نکنه خیلی عالی، به کارم اومد،خسته بودم حوصله نوشتن نداشتم فرستادم تو گروه تفکر کلاس خودمون مرسی❤🙏🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 8 =