سبک زندگی

جواب فعالیت های درس ۶ ششم تفکر و سواد رسانه ای صفحه ۳۹ ، ۴۳ و ۴۶

گام به گام پاسخ و حل فعالیت های درس شش تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم صفحه 39 ، 43 و 46

جواب فعالیت های درس ۶ ششم تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم ؛ در این مقاله پاسخ و جواب فعالیت گروهی صفحه ۳۹ ، گفت و گوی کلاسی صفحه ۴۳ ، تحلیل و بررسی عکس و مکث و فعالیت در خانه صفحه ۴۶ درس ۶ ششم فنون اقناع (۱) کتاب تفکر و سواد رسانه پایه دهم و یازدهم متوسطه دوم تمامی رشته ها را جمع آوری کرده ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

بعدی: جواب درس هفتم تفکر و سواد رسانه ای

جواب فعالیت های درس 6 ششم تفکر و سواد رسانه ای

جواب فعالیت گروهی صفحه 39 درس ششم تفکر و سواد رسانه ای

🟨 آیا پیامی رسانه‌ای را به یاد می‌آورید که تأثیر بسیاری بر شما گذاشته باشد تا جایی که آن را هیچ وقت یا تا مدّت‌ها فراموش نکرده باشید؟

پاسخ: بله به یاد می آورم.

🟨 این پیام توسط چه رسانه‌ای به شما منتقل شده است؟ علّت اثرگذاری آن چه بود؟

پاسخ: توسط تلویزیون منتقل شده ؛ علت اثرگذاری آن استفاده از رنگ و جذابیت بالا در نحوه ارائه محصول است.

پاسخ گفت و گوی کلاسی صفحه 43 درس 6 تفکر و سواد رسانه ای

اکنون تعدادی فیلم، پوستر، خبر و شعر به شما ارائه می‌شود. در هر یک از آنها فن یا فنونی از اقناع به کار گرفته شده است. با استفاده از متن صفحات بعد، این رسانه‌ها را تحلیل و فنون به کار گرفته شده در هر یک را شناسایی کنید. توجّه کنید که در نمونه‌های ارائه شده تعدادی از آنها به کار گرفته شده است.

نکته: برداشت از رسانه های زیر ممکن است تا حدودی متفاوت باشد.

پاسخ گفت و گوی کلاسی صفحه 43 درس 6 تفکر و سواد رسانه ای

تصویر مرد چاق و لاغر: تداعی معانی، تطمیع، مقایسه

تصویر مرد شیک پوش: گواهی دادن ستاره ها، تداعی معانی، افراد زیبا، نمادها

جواب گفت و گوی کلاسی صفحه 44 درس 6 تفکر و سواد رسانه ای

تصویر رای دادن: تداعی معانی، تکرار، نمادها

داستان مولوی: گواهی دادن مردم عادی، ترس، طنز، ادعای آشکار، شدت

جواب گفت و گوی کلاسی صفحه 45 درس ششم تفکر و سواد رسانه ای

تصویر کره زمین: تداعی معانی، ترس، شدت، نمادها

تصویر کودک: تداعی معانی، افراد زیبا

تصویر مبل: طنز، مقایسه

تصویر شیر: طنز، ادعای آشکار

تصویر پلنگ: تداعی معانی، ترس، شدت، نمادها

جواب تحلیل و بررسی عکس و مکث صفحه 46 درس ششم تفکر و سواد رسانه ای

جواب تحلیل و بررسی عکس و مکث صفحه ۴۶ درس ششم تفکر و سواد رسانه ای

تحلیل و بررسی تصویر عکس و مکث صفحه 48 درس ششم تفکر و سواد رسانه ای : این تصویر نشان می دهد که رسانه ها با اصول و روش های خود، با اقناع مخاطب و اندیشه، ذهن انسان را به سمتی که تمایل دارند هدایت می کنند.

جواب فعالیت در خانه صفحه 48 درس 6 تفکر و سواد رسانه ای

محیط اطرافتان (تلویزیون، تارنماها / وب سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، تابلوهای تبلیغاتی و…) را با دقّت مورد مشاهده قرار دهید. دربارۀ فنون و شیوه‌های اقناع که خواندید به ویژه آنهایی که در این درس نمونه‌ای برایشان ارائه نشد، حداقل سه نمونۀ قابل نمایش بیابید و جلسۀ آینده به کلاس ارائه کنید. در جلسۀ بعد، هیئتی از داوران به شما امتیاز خواهند داد؛ خودتان را آماده کنید.

معیارهای امتیازدهی شامل موارد زیر است:

🟨 انتخاب نمونه‌های گوناگون از انواع رسانه‌ها (۳ امتیاز)
🟨 تشخیص فنون اقناع در نمونه‌ها (۳ امتیاز)
🟨 تسلّط در ارائه به کلاس (۳ امتیاز)

پاسخ: تیزر تبلیغاتی طنز و مقایسه مانند: تبلیغ برنج محسن و نوشیدنی های عالیس

افراد زیبا مانند: تبلیغ خمیر دندان سنسوداین و کت و شلوار ال سی من

تطمیع مانند: بعضی از فست فودهایی که به ازای هر ۵ ساندوچ یک ساندویج هدیه می دهند.

قبلی: جواب فعالیت های درس پنجم تفکر و سواد رسانه ای

توجه: شما دانش آموزان عزیز پایه دهم و یازدهم متوسطه دوم می توانید برای دسترسی بهتر و سریعتر به جواب های درس تفکر و سواد رسانه ای ، در انتهای جواب صفحه یا فعالیت مورد نظر خود، عبارت « ماگرتا » را نیز به همراه آن در گوگل جستجو کنید.

در انتها امیدواریم که مقاله جواب فعالیت های درس 6 ششم فنون اقناع (1) کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫8 دیدگاه ها

  1. خوبه ولی بعضی از اقناع هارو متوجه نمیشم که چطور شما این رو واسش گفتید مثلا تصویر کودک چه تداعی معانی داره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هفت =