سبک زندگی

جواب فعالیت های درس 9 نهم تفکر و سواد رسانه ای صفحه ۶۵ تا ۷۱

گام به گام پاسخ و حل پرسش های صفحه 65 ، 66 ، 69 و 71 درس نهم کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم

جواب فعالیت های درس 9 نهم تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم ؛ در این مقاله پاسخ و جواب فعالیت گروهی صفحه ۶۵ و ۶۶ ، گفت و گوی کلاسی صفحه ۶۷ و فعالیت در خانه صفحه ۶۹ و ۷۱ درس ۹ نهم بازی گردانان بزرگ کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم متوسطه دوم را جمع آوری کرده ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

بعدی: پاسخ فعالیت های درس دهم تفکر و سواد رسانه ای

جواب فعالیت های درس 9 نهم تفکر و سواد رسانه ای

جواب فعالیت گروهی صفحه 65 و 66 درس 9 تفکر و سواد رسانه ای دهم

به پنج گروه تقسیم شوید. هر گروه یک نمونه از مطالعات موردی را انتخاب، و آن را براساس پرسش‌های زیر تحلیل، و نتیجه را به کلاس ارائه کند.

مطالعه انتخاب شده: روپرت مرداک

🟪 چرا افراد و مؤسسات نامبرده در مطالعۀ موردی، این پیام را می فرستند؟ چه دلایلی برای پاسخ خود دارید؟

پاسخ: به دلایل اقتصادی چون در متن آمده است که روپرت مرداک قصد سرمایه گذاری در چین را داشته است.

🟪 این پیام را برای چه کسی می فرستند؟ از کجا می دانید؟

پاسخ: خوانندگان نشریه نیویورک پست

🟪 چه کسی از این پیام سود می برد؟ عموم مردم؟ سرمایه داران خصوصی؟ دولت ها؟

پاسخ: از این پیام سرمایه دار خصوصی روپرت مرداک و دولت چین سود می برند.

🟪 چه کسی از این پیام ضرر می کند؟

پاسخ: عموم مردم

🟪 در ساختن و فرستادن این پیام، چه کسی تصمیم گیرنده اصلی است؟

پاسخ: مالک رسانه روپرت مرداک

🟪 چه منافع اقتصادی و سیاسی بر انتقال این پیام تأثیر داشته است؟

پاسخ: روپرت مرداک تصمیم داشته در چین سرمایه گذاری کنه (اقتصادی) و نیاز به حمایت این کشور داشته است و دلیل سیاسی اینکه دولت چین به دنبال این بوده که خبر ناخوشایندی از عملکردش چاپ نشود.

پاسخ گفت و گوی کلاسی صفحه 67 درس نهم تفکر و سواد رسانه ای دهم

فیلم‌های «دیرین دیرین و هوندا» را مشاهده کنید. درباره پاسخ پرسش های زیر گفت و گو کنید.

🟪 چه کسی این پیام را ساخته است؟

پاسخ: ایران

🟪 چرا این پیام را فرستاده است؟ چه دلایلی برای پاسخ خود دارید؟

پاسخ: برای آموزش دادن مردم، چون پیام های آموزنده را خیلی خوب بیان می کند.

🟪 این پیام را برای چه کسی می فرستند؟ از کجا می دانید؟

پاسخ: عموم مردم، چون پیام آن عموم مردم را مورد خطاب قرار داده است.

🟪 چه کسی از این پیام سود می برد؟ عموم مردم؟ سرمایه داران خصوصی؟ افراد؟ مؤسسات؟ دولت ها؟

پاسخ: عموم مردم

🟪 چه کسی از این پیام ضرر می کند؟

پاسخ: افراد

🟪 در ساختن و فرستادن این پیام، چه کسی تصمیم گیرنده اصلی است؟

پاسخ: سازنده فیلم دیرین دیرین و هوندا (سرمایه گذار و تهیه کننده و کارگردان)

پاسخ فعالیت در خانه صفحه 69 درس 9 تفکر و سواد رسانه ای دهم

صنایع رسانه‌ای صنایع پول سازی هستند. جدول زیر ده شرکت رسانه‌ای پردرآمد جهان را نشان می‌دهد. آن را بررسی کنید و به پرسش‌های مطرح شده درباره آن پاسخ دهید.

پاسخ فعالیت در خانه صفحه 69 درس 9 تفکر و سواد رسانه ای دهم

🟪 نام کدام یک از این شرکت ها برای شما آشنا است؟

پاسخ: شرکت های دیزنی، فاکس، تایم وارنر، سونی و اپل

🟪 مرکز مدیریت این شرکت ها بیشتر در کدام کشور است؟

پاسخ: آمریکا

🟪 شما مصرف کننده تولیدات (کتاب، موسیقی، فیلم، تلویزیون، رایانه، گوشی تلفن همراه و…) کدام یک از این شرکت ها هستید؟

پاسخ: کلیه شرکت های نام برده

🟪 درآمد این شرکت ها از طریق مصرف رسانه ای همۀ مردم جهان به دست می آید، عادات مصرف رسانه ای شما و خانواده تان چه اندازه در کسب این درآمد نقش دارد؟

پاسخ: از آنجایی که مردم از یکدیگر نیز تاثیر پذیر هستند. این نقش می تواند بسیار مهم باشد.

🟪 شما و خانواده تان در کسب درآمد شرکت های رسانه ای داخلی چقدر نقش دارید؟

پاسخ: تاثیر آن کمتر از شرکت های بین المللی است، چرا که رسانه های داخلی در مقایسه با آنها ضعیف تر هستند.

🟪 با توجّه به ستون ششم این جدول، فکر می کنید عادات مصرف رسانه ای شما و خانواده تان چه نقشی در ایجاد اشتغال در داخل و خارج از کشور دارد؟

پاسخ: با مصرف بیشتر رسانه های خارجی باعث ایجاد اشغال در خارج از کشور خواهیم شد و جتی ممکن است باعث بیکاری هموطنان خودمان نیز بشویم.

🟪 با راهنمایی دبیر محترم خود یکی از شرکت ها را انتخاب و بررسی کنید که مالکیت آن با چه کسی یا کسانی است و شرکت های زیر مجموعه آن کدام اند؟

پاسخ: شرکت اپل هم اکنون به رهبری تیم کوک است. و برخی از شرکت های زیر مجموعه آن به شرح زیر است:

Beats Electronics
Brae-Burn Capital
FileMaker Inc.

جواب فعالیت در خانه صفحه 71 درس 9 تفکر و سواد رسانه ای دهم

🟪 مشهور است که هنگام تولید یک ویدئو برای شبکه های اجتماعی فقط چند ثانیه اول آن فرصت دارید تا مخاطب را با خود همراه کنید. به نظر شما چرا چند ثانیه اول این مقدار مهم است؟

پاسخ: چون اکثر مخاطبین بیشتر اوقات چند ثانیه اول کلیپ را مشاهده می کنند و اغلب ادامه کلیپ را رد می کنند. بنابراین ویدئویی که در چند ثانیه اول، محتوای خود را بتواند در مخاطب های بیشتری القا کند، بُرد بیشتری کرده است.

🟪 افراد برای جلب توجه مخاطبین خود در شبکه های اجتماعی از چه تکنیک هایی استفاده می کنند؟

پاسخ: از استیکرهای خاص، پروفایل ها و بیوهای مخصوص، از به اشتراک گذاری ویدئوها و عکس های مربوط به خود.

🟪 چه روش هایی برای تجربه خلوت در عصر پریشانی اطلاعاتی پیشنهاد می کنید؟

پاسخ: زمان بندی صحیح در استفاده از وسایل ارتباط همگانی، بیشتر وقت گذراندن با خود مثل مطالعه کتاب و یا ورزش کردن از جمله پیاده روی های متوسط مدت.

قبلی: جواب درس ۸ هشتم تفکر و سواد رسانه ای

توجه: شما دانش آموزان عزیز پایه دهم و یازدهم متوسطه دوم می توانید برای دسترسی بهتر و سریعتر به جواب های درس تفکر و سواد رسانه ای ، در انتهای جواب صفحه یا فعالیت مورد نظر خود، عبارت « ماگرتا » را نیز به همراه آن در گوگل جستجو کنید.

در انتها امیدواریم که مقاله جواب فعالیت های درس 9 نهم کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫۱۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + هفت =