سبک زندگی

پاسخ فعالیت های درس دهم تفکر و سواد رسانه ای 🕵️ بازی گردانان بزرگ

گام به گام پاسخ و حل پرسش های فعالیت های صفحه 71 ، 72 ، 73 ، 75 و 76 درس 10 دهم کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم

پاسخ فعالیت های درس 10 دهم تفکر و سواد رسانه ای ؛ در این مقاله جواب و پاسخ فعالیت گروهی صفحه ۷۱ و ۷۲ ، گفت و گوی کلاسی صفحه ۷۳ ، تحلیل و بررسی عکس و مکث صفحه ۷۵ و فعالیت در خانه صفحه ۷۶ درس ۱۰ دهم کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم متوسطه دوم را قرار داده ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب فعالیت های درس 9 تفکر و سواد رسانه ای

پاسخ فعالیت های درس دهم تفکر و سواد رسانه ای
پاسخ فعالیت های درس دهم تفکر و سواد رسانه ای

جواب فعالیت گروهی صفحه 71 و 72 درس دهم تفکر و سواد رسانه ای

به پنج گروه تقسیم شوید. هر گروه یک نمونه از مطالعات موردی را انتخاب، و آن را براساس پرسش‌های زیر تحلیل، و نتیجه را به کلاس ارائه کند.

مطالعه انتخاب شده: روپرت مرداک

چرا افراد و مؤسسات نامبرده در مطالعۀ موردی، این پیام را می فرستند؟ چه دلایلی برای پاسخ خود دارید؟

پاسخ: به دلایل اقتصادی چون در متن آمده است که روپرت مرداک قصد سرمایه گذاری در چین را داشته است.

این پیام را برای چه کسی می فرستند؟ از کجا می دانید؟

پاسخ: خوانندگان نشریه نیویورک پست

چه کسی از این پیام سود می برد؟ عموم مردم؟ سرمایه داران خصوصی؟ دولت ها؟

پاسخ: از این پیام سرمایه دار خصوصی روپرت مرداک و دولت چین سود می برند.

چه کسی از این پیام ضرر می کند؟

پاسخ: عموم مردم

در ساختن و فرستادن این پیام، چه کسی تصمیم گیرنده اصلی است؟

پاسخ: مالک رسانه روپرت مرداک

چه منافع اقتصادی و سیاسی بر انتقال این پیام تأثیر داشته است؟

پاسخ: روپرت مرداک تصمیم داشته در چین سرمایه گذاری کنه (اقتصادی) و نیاز به حمایت این کشور داشته است و دلیل سیاسی اینکه دولت چین به دنبال این بوده که خبر ناخوشایندی از عملکردش چاپ نشود.

پاسخ گفت و‌ گوی کلاسی صفحه 73 درس دهم تفکر و سواد رسانه ای

فیلم‌های «دیرین دیرین و هوندا» را مشاهده کنید. درباره پاسخ پرسش های زیر گفت و گو کنید.

چه کسی این پیام را ساخته است؟

پاسخ: ایران

چرا این پیام را فرستاده است؟ چه دلایلی برای پاسخ خود دارید؟

پاسخ: برای آموزش دادن مردم، چون پیام های آموزنده را خیلی خوب بیان می کند.

این پیام را برای چه کسی می فرستند؟ از کجا می دانید؟

پاسخ: عموم مردم، چون پیام آن عموم مردم را مورد خطاب قرار داده است.

چه کسی از این پیام سود می برد؟ عموم مردم؟ سرمایه داران خصوصی؟ افراد؟ مؤسسات؟ دولت ها؟

پاسخ: عموم مردم

چه کسی از این پیام ضرر می کند؟

پاسخ: افراد

در ساختن و فرستادن این پیام، چه کسی تصمیم گیرنده اصلی است؟

پاسخ: سازنده فیلم دیرین دیرین و هوندا (سرمایه گذاره و تهیه کننده و کارگردان)

جواب تحلیل و بررسی عکس و مکث صفحه 75 درس 10 تفکر و سواد رسانه ای

جواب تحلیل و بررسی عکس و مکث صفحه 75 درس 10 تفکر و سواد رسانه ای

تحلیل و بررسی تصویر عکس و مکث صفحه 75 درس دهم تفکر و سواد رسانه ای : در این عکس و مکث می بینیم که مردم تحت بازیچه رسانه ها قرار گرفتند. حالا چه کسی آن رسانه را کنترل می کند؟ یک فرد دیگر که بسیار ثروتمند است و سرمایه گذرا آن رسانه می باشد و هر طور که دلش بخواهد آن را رسانه را مدیریت می کند و نظرات و دیدگاه خود به رسانه تحت سلطه خودش و در انتها به مردم تحمیل می کند. در رسانه ها میلیون دلار پول رد و بدل می شود.

جواب فعالیت در خانه صفحه 76 درس دهم تفکر و سواد رسانه ای

صنایع رسانه‌ای صنایع پول سازی هستند. جدول زیر ده شرکت رسانه‌ای پردرآمد سال 2016 میلادی (1395 شمسی) را نشان می‌دهد. آن را بررسی کنید و به پرسش‌های مطرح شده درباره آن پاسخ دهید.

ردیفنام شرکت و محل دفتر مرکزیمرکز مدیریتتایخ تأسیسدرآمد خالص در سال ۲۰۱۶ (میلیارد یورو)تعداد کارکنان
۱AlphabetInc.(MountainView)AlphabetInc.(MountainView)امریکا1998۶۷/۵۸۸۷۲/۰۵۳
۲Comcast(Philadelphia)Comcast(Philadelphia)امریکا1969۶۷/۱۵۶۱۵۹/۰۰۰
۳TheWaltDisneyCompany(Burbank)TheWaltDisneyCompany(Burbank)امریکا192347/287195/000
۴NewsCorp.Ltd./21stCenturyFox(NewYork)NewsCorp.Ltd./21stCenturyFox(NewYork)امریکا195233/907
۵AT&TEntertainment Group
(DirecTV)(DirecTV) (ElSegundo)(ElSegundo)
امریکا199031/811268/000
۶TimeWarnerInc.(NewYorkA)TimeWarnerInc.(NewYorkA)امریکا192225/34325/000
۷ViacomInc./CBSCorp.(NewYork)ViacomInc./CBSCorp.(NewYork)امریکا197024/474
۸SonyEntertainment(Tokyo)SonyEntertainment(Tokyo)ژاپن194622/917
۹AppleInc.(Cupertino)AppleInc.(Cupertino)امریکا197617/944116/000
۱۰AlticeGroup(Amsterdam)AlticeGroup(Amsterdam)هلند 17/495

نام کدام یک از این شرکت ها برای شما آشنا است؟

پاسخ: شرکت های دیزنی، فاکس، تایم وارنر، سونی و اپل

مرکز مدیریت این شرکت ها بیشتر در کدام کشور است؟

پاسخ: آمریکا

شما مصرف کننده تولیدات (کتاب، موسیقی، فیلم، تلویزیون، رایانه، گوشی تلفن همراه و…) کدام یک از این شرکت ها هستید؟

پاسخ: کلیه شرکت های نام برده

درآمد این شرکت ها از طریق مصرف رسانه ای همۀ مردم جهان به دست می آید، عادات مصرف رسانه ای شما و خانواده تان چه اندازه در کسب این درآمد نقش دارد؟

پاسخ: از آنجایی که مردم از یکدیگر نیز تاثیر پذیر هستند. این نقش می تواند بسیار مهم باشد.

شما و خانواده تان در کسب درآمد شرکت های رسانه ای داخلی چقدر نقش دارید؟

پاسخ: تاثیر آن کمتر از شرکت های بین المللی است، چرا که رسانه های داخلی در مقایسه با آنها ضعیف تر هستند.

با توجّه به ستون ششم این جدول، فکر می کنید عادات مصرف رسانه ای شما و خانواده تان چه نقشی در ایجاد اشتغال در داخل و خارج از کشور دارد؟

پاسخ: با مصرف بیشتر رسانه های خارجی باعث ایجاد اشغال در خارج از کشور خواهیم شد و جتی ممکن است باعث بیکاری هموطنان خودمان نیز بشویم.

با راهنمایی دبیر محترم خود یکی از شرکت ها را انتخاب و بررسی کنید که مالکیت آن با چه کسی یا کسانی است و شرکت های زیر مجموعه آن کدام اند؟

پاسخ: شرکت اپل هم اکنون به رهبری تیم کوک است. و برخی از شرکت های زیر مجموعه آن به شرح زیر است:

Beats Electronics
Brae-Burn Capital
FileMaker Inc.

همچنین بخوانید: جواب درس هفتم تفکر و سواد رسانه ای

توجه: شما دانش آموزان عزیز پایه دهم و یازدهم متوسطه دوم می توانید برای دسترسی بهتر و سریعتر به جواب های درس تفکر و سواد رسانه ای ، در انتهای جواب صفحه یا فعالیت مورد نظر خود، عبارت « ماگرتا » را نیز به همراه آن در گوگل جستجو کنید.

در انتها امیدواریم که مقاله پاسخ فعالیت های درس 10 دهم بازی گردانان بزرگ کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !