سبک زندگی

جواب فعالیت های درس 9 تفکر و سواد رسانه ای دهم

گام به گام پاسخ و حل پرسش های صفحه ۶۶ ، ۶۷ ، ۶۹ و ۷۰ درس ۹ نهم کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم

جواب فعالیت های درس 9 نهم تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم ؛ در این مقاله پاسخ و جواب فعالیت گروهی صفحه ۶۵ ، گفت و گوی کلاسی صفحه ۶۶ و ۶۷ ، فعالیت گروهی صفحه ۶۹ ، تحلیل و بررسی عکس و مکث و فعالیت در خانه صفحه ۷۰ درس ۹ نهم مهندسان پیام کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم متوسطه دوم را جمع آوری کرده ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب درس هفتم تفکر و سواد رسانه ای

جواب فعالیت های درس نهم تفکر و سواد رسانه ای دهم

جواب فعالیت گروهی صفحه 65 درس 9 تفکر و سواد رسانه ای دهم

فرض کنید شما مدیر روابط عمومی یک شرکت هستید. برای سفارش های زیر چه رسانه ای را برای انتقال پیام پیشنهاد می کنید؟ چرا؟



پیاممخاطبرسانه پیشنهادیعلت انتخاب
انتشار یک سخنرانی درباره سلامتبزرگسالانلوح فشردهامکان بازدید مجدد
گزارش یک مسابقه ورزشیعموم مردمتلویزیونامکان پخش زنده
معرفی یک شخصیت ملّیعموم مردمتلویزیونرسانه ملی است
تبلیغ یک شامپوبزرگسالانتلویزیونجذابیت بیشتر
دعوت برای شرکت در یک مراسم مذهبیبزرگسالانشبکه های اجتماعیامکان دعوت سایرین
انتقال پیامی درباره احترام به پدر و مادرکودکان و نوجوانانشبکه های اجتماعیبازدید بیشتر جوانان
تبلیغ برای یک نامزد انتخاباتبزرگسالانکلیه رسانه هافراگیری بیشتر
تشویق مردم به کتاب خوانیعموم مردمشبکه های اجتماعیبازدید بیشتر جوانان
فراخوان یک مزایدهبزرگسالانوب سایتوجود مخاطب خاص

نکته: پاسخ های بالا با توجه به ذهنیت های گوناگون ممکن است متفاوت باشد.

جواب گفت و گوی کلاسی صفحه 66 درس نهم تفکر و سواد رسانه ای دهم

در ستون دوم جدول بنویسید که از هر رسانه چه کسانی بیشتر استفاده میکنند. سپس درباره پاسخ های خود با دیگران گفت و گو کنید.

رسانهاستفاده کنندگان
رادیوافراد مسن و رانندگان
نشریات (روزنامه ها و مجلات)عموم مردم
کتاب غیر درسیکودکان و نوجوانان
تلویزیونعموم مردم
شبکه های اجتماعیکودکان ، نوجوانان و جوانان
رایانهکودکان ، نوجوانان و جوانان
فیلم و انیمیشنعموم مردم
سینماعموم مردم
بازی های ویدیوییکودکان و نوجوانان
تلفن همراه و پیامرسان های آنعموم مردم

نکته: پاسخ های بالا با توجه به استفاده کنندگان غالب آن رسانه نوشته شده است و به صورت قطعی نمی باشد.

پاسخ گفت و گوی کلاسی صفحه 67 درس نهم تفکر و سواد رسانه ای دهم

فیلم های «مستربین» و «دیرین دیرین» را تماشا، و درباره پرسش های زیر گفت و گو کنید.



اجزای تشکیل دهنده این قالب محتوایی چیست؟

پاسخ: بازیگران واقعی، بازیگران انیمیشنی و نمایش و دیالوگ های طنز

این دو نمونه با یکدیگر چه شباهت و تفاوتی دارند؟

پاسخ: شباهت: هر دو به صورت طنز گونه پیام خود را منتقل می کردند. / تفاوت: دیرین دیرین به صورت انیمیشنی و دارای دیالوگ است ولی مستربین یک فیلم می باشد و دارای بازیگر و بدون دیالوگ بود.

در تولید این دو قالب محتوایی از چه فناوری هایی استفاده شده است؟

پاسخ: در دیرین دیرین از انیمیشن سازی و در مستربین از جلوه های ویژه فیلمسازی استفاده شده بود.

به نظر شما در تولید هر یک از این آثار چند نفر شرکت کرده اند؟ شغل هایشان چیست؟

پاسخ: در تولید آنها افراد بسیاری دخیل هستند که برای هر فیلمی تعدادشان متفاوت است که شغل هایشان مانند کارگردان، نویسنده، تهیه کننده، فیلمبردار، صدابردار، تدوین گر و .. می باشد.

اگر شما می خواستید پیامی با این موضوع تولید کنید آن را چگونه می ساختید؟ از چه قالب محتوایی برای ارائه پیام خود استفاده می کردید؟ چرا؟

پاسخ: من آن را به صورت یک نمایش زنده در کلاس یا مدرسه خودمان اجرا می کردم که اجزای تشکیل دهنده آن چندین بازیگر، دیالوگ ها و یک محیط تزیین شده که پیام مورد مورد نظر انتقال دهند، می باشد.



پاسخ فعالیت گروهی صفحه 69 درس 9 تفکر و سواد رسانه ای دهم

تصاویر زیر را بررسی و تحلیل کنید.

پاسخ فعالیت گروهی صفحه 69 درس 9 تفکر و سواد رسانه ای دهم

پیام یا پیام های هر یک چیست؟

چه کسی آن را ساخته است؟ هدف از ساختن و فرستادن آنها چیست؟

پاسخ: در جدول زیر می توانید پیام؛ سازنده و هدف این تصاویر را مشاهده نمایید.

عنوان تصاویرپیامسازندههدف
تصویر سربازشهادت عاشقی استامور ایثارگرانتجلیل از شهدا
تصویر قفلرمز امنیت در سپرده گذاریبانک ملتنشان دادن قابلیت اعتماد بالای بانک ملت
تصویر کودک و کانگوروبا حیوانات مهربان باشیمباغ وحشکمک بیشتر انسان ها به حیوانات و باغ وحش ها
تصویر جنگلبه شش های خود توجه کنیدوزارت بهداشت یا سازمان بهداشتنمایان ساختن ضررهای سیگار و سایر دخانیات
تصویر کارت اهدای عضوبه فکر هم نوع خود باشیدوزارت بهداشتساماندهی فرایند اهدای عضو در کشور

نکته: از آنجایی که سازنده برخی موارد بالا به طور قطعی در تصویر مشخص نیست و نمونه مرتبط با آن نوشته شده است.


جواب تحلیل و بررسی عکس و مکث صفحه 70 درس 9 تفکر و سواد رسانه ای دهم

جواب تحلیل و بررسی عکس و مکث صفحه 70 درس 9 تفکر و سواد رسانه ای دهم

تحلیل و بررسی تصویر عکس و مکث صفحه 70 درس نهم تفکر و سواد رسانه ای : در تصویر مشاهده می کنیم که کودکی در حل تماشای کارتون پینوکیو می باشد که از آن مفاهیمی را دریافت می کنیم.

1) رسانه ها به گونه ای مخاطبین را خود در فرور می برند که دیگر متوجه گذر زمان نمی شوند.
2) یک پیام تلویزیونی موثر می تواند مخاطب را شبیه خود کند.
3) تا پیش از تلویزیون هیچ پدیده ای تا بدین اندازه مخاطب را دچار خودهیپنوتیزمی نکرده بود
4) یکی از آسیب های برنامه های کودک، تبلیغ کالاهای مصرفی در میان برنامه هاست.

جواب فعالیت در خانه صفحه 70 درس نهم تفکر و سواد رسانه ای دهم

این تصویر پس از حمله رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم و بی دفاع غزه، منتشر شد. آن را بررسی، و درباره آن با اعضای خانواده گفت و گو کنید.


تحلیل خود را از این تصویر بیان کنید.

پاسخ: تصویری از آن محل، در قبل و بعد از فاجعه را نشان می دهد و ما را دعوت به مقایسه می کند. که با دیدن این تصویر به عمق فاجعه پیش آمده در آنجا پی برده و مطلع شویم.

طراح این پیام رسانه ای سعی می کند چگونه افکار شما را شکل دهد؟

پاسخ: سعی در ترغیب ما به توجه بیشتر به این فاجعه دارد.

رسانه ارتباط جمعی داخل تصویر در القای چه دیدگاهی سعی دارد؟

پاسخ: القای حس همدردی مردم با آنها

عملکرد آن رسانه ارتباط جمعی، تأمین کننده منافع چه کسانی است؟

پاسخ: فلسطین اشغالی یا هر منطقه اشغال شده در دنیا

همچنین بخوانید: جواب فعالیت های درس 6 تفکر و سواد رسانه ای

توجه: شما دانش آموزان عزیز پایه دهم و یازدهم متوسطه دوم می توانید برای دسترسی بهتر و سریعتر به جواب های درس تفکر و سواد رسانه ای ، در انتهای جواب صفحه یا فعالیت مورد نظر خود، عبارت « ماگرتا » را نیز به همراه آن در گوگل جستجو کنید.

در انتها امیدواریم که مقاله جواب فعالیت های درس 9 نهم کتاب تفکر و سواد رسانه ای دهم و یازدهم ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.