بازاریابی و فروشکسب و کار

چگونه ایده های تولید محتوا داشته باشیم هنگامی که مغزمان هنگ میکند !

۶ ایده ی خلاق برای تولید یک نوشته

مطمئن هستم بسیاری از نویسندگان این مشکل را در تولید محتوا دارند ولی نمی دانند چه طور حلش کنند. بعضی ها از ماگرتا می پرسند که در مورد چی بنویسیم بهتره؟ چه مقاله ای بنویسیم تا مخاطب پسند باشد؟ تولید محتوا چیست ؟ چطور یک محتوای آموزشی خوب بنویسم و کلی سوال دیگر که از این قبیل است.

بارها حتی برای من پیش آمده که قصد تولید محتوا و نوشتن یک مقاله را داشته ام ولی تحت هر شرایطی مغزم یاری ام نکرده است. می دانستم در مورد چی قرار است بنویسم ولی نمی شد. این اتفاق برای بسیاری از نویسندگان حرفه ای دنیا نیز پیش می آید.

در این مقاله قصد دارم ابزارها و وب سایت هایی را به شما معرفی کنم تا با مراجعه به آن ها ایده های زیادی برای تولید محتوا به ذهن تان برسد. بعضی وقت ها اطلاعات کافی در آن زمینه دارید ولی نمی دانید با چه عنوانی مقاله تان را آغاز کنید! و شاید از اول و بیس یک ایده به ذهنتان برسد ! پس همراه من باشید تا به شما بگویم چطور این مشکل را برطرف کنید.

۱. استفاده از گوگل وبمستر تولز

به گوگل وبمستر تولز خود سری بزنید. به قسمت جست و جوی ترافیک یا Search Analytics مراجعه کنید. رو دو تب Total Impressions و Average Position کلیک کنید.

گوگل وبمستر - Google Webmaster
گوگل وبمستر – Google Webmaster

در این قسمت می توانید کلمات و عبارات کلیدی پر جست و جویی که در آن ها هنوز تولید محتوا نکرده اید و یا محتوایی دارید در آن زمینه که هنوز رتبه خوبی نگرفته است را پیدا کنید.

گوگل وبمستر تولز - Google Webmaster Tools
گوگل وبمستر تولز – Google Webmaster Tools

توجه داشته باشید این قسمت منبع غنی از ایده های تولید محتوا برای شما خواهد بود. چون گوگل سایت شما را در عباراتی که جست و جو شده اند ولی رتبه ای ندارد کاور کرده است و به شما نشان می دهد.

سعی کنید در زمینه هایی تولید محتوا داشته باشید که سرچ بالایی دارند. مثل عبارتی که در تصویر زیر به آن اشاره شده است. در تصویر زیر سایت ما در کلمه “ربات افزایش فالوور” هیچ محتوایی ندارد ولی به خاطر اینکه مقاله ای با عنوان “ربات اینستاگرام” داریم باعث شده رتبه ای در این عبارت مشابه هم بگیریم.

پس بهتر است مقاله ای در مورد ربات افزایش فالوور هم بنویسیم. هم یک ایده تولید محتوای جدید است و هم سرچ بالایی دارد.

۲. سر زدن به توئیتر

با استفاده از توئیتر می توانید به ایده های خوبی در تولید محتوا برسید. فقط کافی است کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خودتان را در توئیتر جست و جو کنید. با یک جست و جوی ساده هزاران مطلب و مقاله به اشتراک گذاشته شده در توئیتر را می بینید.

دقت داشته باشید کلمه کلیدی به همراه بر چسب یعنی مثلا #تولید_محتوا را در توئیتر سرچ کنید.

جستجو هشنگ در توییتر
جستجو هشنگ در توییتر

۳. استفاده از گوگل کیورد پلنر

از طریق گوگل کیورد پلنر هم می توانید به ایده های خوبی در تولید محتوا برسید. کافی است کلماتی که مرتبط به کسب و کارتان هستند را در کیورد پلنر جست و جو کنید. کلمات و عبارات مشابه زیادی برای شما به نمایش در می آید که می توانید در این موضوعات نیز تولید محتوا داشته باشید.

مزیتی که کیورد پلنر برای شما دارد نمایش تعداد جست و جوی ماهانه است که شما را در نوشتن مقالاتی که ترافیک بالایی برای شما داشته باشد کمک می کند.

گوگل کیورد پلنر - Google Keyword Planner
گوگل کیورد پلنر – Google Keyword Planner

۴. پرسش مستقیم از کاربران‌تان

یکی از بهترین روش هایی که می توانید ایده های تولید محتوای نابی بدست آورید سوال پرسید از کاربران سایت تان است. مستقیما از آن ها بپرسید علاقه به یادگیری چه چیزی دارید؟ مشکل فعلی تان چی هست؟ دوست دارید در چه زمینه ای برای شما مقاله بنویسیم؟

این سوالات را مستقیما از آن ها بپرسید. این بهترین راه برای پیدا کردن ایده های تولید محتوایی است که مورد استقبال کاربران تان قرار می گیرد. چون شما قصد دارید فقط و فقط برای آن ها بنویسید.

برای این کار می توانید از فرم های نظر سنجی یا ارسال ایمیل به آن ها استفاده کنید.

پرسش از کاربران
مستقیما از کاربران تان بپرسید

۵. استفاده از گوگل آنالیتیکس

از گوگل آنالیتیکس هم می توانید برای یافتن ایده های تولید محتوا استفاده کنید. کافی است به تب رفتار یا Behavior مراجعه کنید. محدوده زمانی حدود 3 ماه گذشته را انتخاب کنید. سپس لیستی از محبوب ترین مقالات سایت تان که پربازدید بوده است را مشاهده می کنید.

بهتر است موضوعی را انتخاب کنید که قبل تر در آن ترافیک خوبی را گرفته اید. مطمئن باشید مقاله جدیدی هم که می خواهید در این موضوع بنویسید پر طرفدار خواهد شد.

گوگل آنالیتیکس - Google Analytics
گوگل آنالیتیکس – Google Analytics

۶. بررسی وب سایت های رقبا

یکی از بهترین روش ها برای پیدا کردن ایده های تولید محتوا این است که مدام به وب سایت های رقباتون سری بزنید. بهتر است به مقالات پر بازدید آن ها سری بزنید. مقالات پربازدید آن ها در ستون کناری سایت شان وجود دارد.

اکثرا سایت ها همینطوری هستند یعنی مقالات پربازدیدشان را در کنار سایت یا فوتر سایت شان قرار می دهند.

همچنین می توانید از تعداد به اشتراک گذاری آن ها در شبکه های اجتماعی میزان محبوبیت آن ها را تشخصی دهید. یا اینکه بررسی تعداد کامنت ها و امتیازهای ستاره ای شان.

مطمئن باشید شما هم اگر در این زمینه تولید محتوا کنید می توانید ترافیک خوبی را به سایت تان جذب کنید. در عین حال مخاطبان تان هم به آن موضوع علاقه خواهند داشت.

پربازدیدترین مطالب سایت ها
پربازدیدترین مطالب سایت ها

جمع بندی و کلام آخر

اگر هر زمان ایده ای برای تولید محتوا به ذهن تان نرسید فقط کافی است از این روش ها برای باز کردن فکرتان استفاده کنید. فراموش نکنید که شما اطلاعات کافی در زمینه کاری خود دارید فقط نمی دانید با چه عنوان یا موضوعی آن ها را ارائه دهید.

ایده های تولید محتوایی که در این مقاله عنوان کردم قطعا می تواند شما را به هزاران مقاله جذاب و پر مخاطب برساند. امیدوارم از این مقاله هم استفاده کافی را برده باشید.

آیا شما هم ایده ای برای تولید محتوا دارید؟
در زیر، قسمت دیدگاه حتما نظرتان را با ما و مخاطبان سایت ماگرتا به اشتراک بگذارید

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 1 =