مطلب پیشنهادی :
ad
+
کسب و کار

چطور از طریق سایت برای کاربر کد فعال سازی بفرستیم؟

کد فعال سازی کاربر چیست؟ چرا باید از کد فعال سازی کاربر استفاده کنیم؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد یک سایت اینترنتی شوید و هنگام ثبت‌نام یا ثبت یک درخواست، از شما بخواهد که کد ارسال‌شده را وارد کنید. درواقع این سایت‌ها با کمک یک پنل پیامکی، شماره موبایل شما را دریافت می‌کنند و یک کد به صورت پیامک می‌فرستند. اگر این کد را به درستی در سایت وارد کنید، به راحتی می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید و در غیر این‌صورت، سایت به شما این اجازه را نمی‌دهد. این قابلیت ارزش بسیار زیادی دارد! دلیل آن هم این است که شما کاربران خود را احراز هویت می‌کنید و به راحتی می‌توانید از هر گونه بروز مشکل برای کسب‌وکارتان جلوگیری کنید. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی کد فعال‌سازی کاربر و اهمیت استفاده از آن بپردازیم.

چطور از طریق سایت برای کاربر کد فعال سازی بفرستیم

کد فعال سازی کاربر چیست؟

بسیاری از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها وجود دارند که برای احراز هویت کاربران از روش پیامکی استفاده می‌کنند! چنین سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی معتقدند که فرد موردنظر باید با شماره موبایلی که در دست خود دارد، ثبت‌نام کند تا اگر مشکلی به وجود آمد، بتوانند با همان شماره تماس بگیرند. این راه‌کار حداقل راهی است که سایت‌ها، افراد مختلف را احراز هویت می‌کنند. حالا ممکن است شما با سایت‌های مختلفی نظیر سایت‌های کارگزاری بورس روبرو شده باشید که برای احراز هویت باید تصویر خود را هم به‌صورت آنلاین نمایش دهید. اگر شما هم کسب‌وکاری دارید که می‌خواهید با روشی ساده کاربران را احراز هویت کنید، ارسال پیامک کد فعالسازی گزینه مناسبی است.

کد فعال سازی کاربر چیست؟

در این روش کاربر در فرم یا هر بخش دیگری از سایت که نیاز ارسال پیامک کد فعالسازی است، روی گزینه درخواست کد تایید کلیک می‌کنند. سایت شما هم که باید به یک سامانه پیامکی مجهز باشد، سامانه پیامکی کد تایید را برای کاربر ارسال می‌کند. همچنین این سامانه پیامکی در سایت هم اعمال می‌شود و کاربر باید کد تایید را وارد کند. اگر کد تایید همان کدی باشد که برای کاربر ارسال شده، کاربر به راحتی می‌تواند درخواست خود را ثبت کند. با این کار هم کاربر کارش راه افتاده است و هم شما کاربر را به صورت خودکار احراز هویت کرده‌اید.

چرا باید از کد فعال سازی کاربر استفاده کنیم؟

اگر یک کسب‌وکار اینترنتی داشته باشید، شاید تا کنون با مشکلاتی مواجه شده‌اید که به سادگی با کمک یک کد فعال سازی کاربر قابل جلوگیری بودند. مشکلات مختلفی از طرف کاربران برای کسب‌وکارها به وجود می‌آید و به همین دلیل بهتر است شما با کمک ارسال کد فعال سازی جلوی بروز چنین مشکلاتی را بگیرید. در این بخش از مقاله به بررسی 3 دلیل مهم که باعث می‌شود تا شما از کد فعال سازی کاربر استفاده کنید، می‌پردازیم:

  • افزایش امنیت

نباید فراموش کنید که امنیت سایت مسئله بسیار مهمی است و باید حتماً به فکر آن باشید. به‌عنوان مثال بدون استفاده از کد فعال سازی ممکن است کاربران بتوانند درخواست‌های زیادی برای شما ارسال کنند و عملکرد سایت مختل شود. درحالی که اگر از کد فعال سازی کاربر استفاده کنید، جلوی تمام این مشکلات گرفته می‌شود.

  • جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی

گاهی اوقات کاربران ممکن است با استفاده از کارت‌های بانکی دیگران در سایت شما پرداخت مالی انجام دهند که در اینصورت ممکن است مشکلات مختلفی برای شما به وجود بیاید. مثلاً ممکن است مسئله فیشینگ مطرح شود؛ در اینصورت اگر شما از کد فعال سازی کاربر استفاده نکرده باشید، شماره تماس فرد موردنظر را هم ندارید و نمی‌توانید ثابت کنید که واقعاً کار شما نبوده است. بنابراین باید حتماً با کمک کد فعال سازی کاربران خود را احراز هویت کنید تا در صورت بروز چنین مشکلاتی، بتوانید ثابت کنید.

  • جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی

گاهی اوقات هم ممکن است مشکلات حقوقی مختلفی برای کسب‌وکارتان به وجود بیاید که اگر اقدام به احراز هویت کاربران خود کنید، خیلی راحت می‌توانید جلوی این مشکلات را بگیرید. نباید فراموش کنید که برخی کاربران به دنبال ایجاد دردسر برای شما هستند که باید با چنین راه‌های ساده‌ای جلوی این مشکلات را بگیرید.

  • ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک

حالا ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که نحوه ارسال کد فعال سازی چگونه است؟ در 4 مرحله به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید که در این بخش از مقاله به بررسی کامل آن می‌پردازیم.

ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک

۱. خرید پنل پیامکی

اولین قدم برای ارسال پیامک کد فعالسازی خرید یک پنل پیامکی مجهز به این قابلیت است! برخی از پنل‌های پیامک به شما این امکان را می‌دهند که به‌صورت خودکار برای کاربران خود پیامک کد فعالسازی ارسال کنید، اما برخی دیگر این امکان را ندارند. در ملی پیامک، پنل ها با این قابلیت ارائه می‌شوند و اگر نیاز به خرید چنین پنل پیامکی دارید، می‌توانید بسته موردنظر خود را سفارش دهید تا در مدت زمان کوتاهی فعال شود.

۲. فعال کردن قابلیت کد فعال سازی

دومین مسئله‌ای که باید انجام دهید، فعال کردن این قابلیت روی پنل پیامک است. در پنل پیامک تنظیماتی وجود دارد که مربوط به ارسال پیامک کد فعالسازی است! پس از آنکه تنظیمات آن را به دلخواه خود انجام دادید، زمان آن می‌رسد که وارد مرحله بعدی شوید تا سایر مراحل را هم به خوبی طی کنید. توجه داشته باشید که تنظیمات این مرحله شامل مواردی نظیر متن ارسالی است! در این بخش هم می توانید بازاریابی پیامکی انجام دهید. مثلاً به جای ارسال کد تنها، یک متن انگیزشی برای کاربران ارسال کنید.

۳. اتصال پنل پیامکی به سایت

پس از آنکه پنل پیامک را تهیه کردید و تنظیمات آن را در پنل پیامکی برای ارسال پیامک کد فعالسازی انجام دادید، زمان آن می‌رسد که پنل و قابلیت ارسال پیامک کد فعالسازی را در سایت خودتان فعال کنید. برای این کار کافیست پلاگین‌های مربوط به سیستم مدیریت محتوای خود را دانلود و روی سایت نصب کنید. البته ممکن است سیستم مدیریت محتوای شما اختصاصی باشد که در اینصورت باید از مستندات پنل پیامکی خود برای اتصال استفاده کنید. پس از فعال کردن پلاگین‌های مربوطه، می‌توانید ارسال پیامک کد فعالسازی برای کاربران را شروع کنید.

۴. تایید هویت کاربران

مرحله نهایی تایید هویت کاربران است! شما باید ببینید که در چه بخش‌هایی می‌خواهید هویت کاربران را تایید کنید. البته نباید فراموش کنید که لازم نیست در هر جایی از این قابلیت استفاده کنید. مثلاً می‌توانید تنها یکبار در بخش ثبت‌نام کاربران این قابلیت را فعال کنید و پس از آن دیگر از کاربران تایید هویت از طریق ارسال پیامک کد فعالسازی را نخواهید.

اگر نیاز به خرید پنل پیامک دارید، پیشنهاد می کنیم از ملی پیامک برای خرید پنل اس ام اس استفاده کنید تا به‌صورت مستقیم به ماژول‌های تایید هویت از طریق ارسال پیامک دسترسی داشته باشید! سپس کد تایید هویت خود را برای کاربران بفرستید تا پاسخ آن ها باعث احراز هویت آن‌ها شود. جالب است بدانید با ماژول ملی پیامک می توانید در هر فرمی که نیاز دارید، کد تایید هویت قرار دهید تا جلوی هر گونه مشکل احتمالی را بگیرید؛ البته ما این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم! زیرا حوصله کاربر را در هر بار اقدام سر می‌برد. در ملی پیامک انواع پنل پیامکی وجود دارد که می‌توانید متناسب با نیاز خود یکی را برای همیشه خریداری کنید. کافیست به آدرس www.melipayamak.com مراجعه کنید یا با شماره 02163404 تماس بگیرید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + هشت =